Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motor går ugjevnt og lite drag

A6 2-4

Anbefalte innlegg

Nja, ikke nødvendigvis... Man bør logge verdiene på tomgang og under pådrag i andre eller helst tredje gir. Maks luftstrøm skal være ca. 0,8 ganger antall hestekrefter. Det hender at måleren gir lavere verdier, uten å gi feilkode.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noe lei av å vente på han som har programmet som leser av alle sensorer osv.. når motoren går. Kikket i en gammel tråd der det var en med tilsvarende problem. Han kom frem til at feilen var en pluggledning som var defekt og alt var i orden etter å ha byttet den. Var på nett for å se hva det koster for en pluggledning men det selger de bare i sett, og det var heller dyrt. 2200,- er sure penger om det viser seg at det ikke er det som er galt.

Lenke til kommentar

Husker godt den problemstillingen med at man faktisk aldri vet helt konkret hva som har gått føyka, og at div deler for dyrt til å bare kjøpe inn for å teste om det kan være ditt eller datt.

Dersom han lar deg låne diagnose kabelen, så kan du bare laste ned diagnoseprogrammet selv (det er gratis og forkortelsen heter VCDS) Programmet er forholdvis lett å bruke, men dersom du aldri har vært borti det før kan det være lurt å bruke en youtube tutorial første eller andre gangen.

Lenke til kommentar

Er absolutt verdt å få lest av feilkoder med skikkelig VCDS, ellers koster det ikke allverden å gjøre det på merkeverksted heller.

Jeg bytta forresten spjeldet i innsugsmanifolden for et par uker siden. Bilen føles kvikkere ut og jeg merker at jeg har fått mer moment på lavere turtall. Vel anvendte 3-400kr. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når jeg kobler fra lambda virker det som den drar bedre på lavere turtall. Får feilkode på diagnoseapparatet når jeg kobler fra, men ikke når de er tilkoblet. Da er vel de ok?

Når bilen går på tomgang i park og jeg trykker og slipper gasspedalen fort høres det ut som noe som er vakumstyrt og en hul lyd i eksosen. Vakumslanger/systemet er tett.

Kanskje er det spjeldet i innsigsmanifoilen som ikke er helt ok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...