Gå til innhold

Skjerp dere, Gamer! Dota2 Majors.

Anbefalte innlegg

På tide at dere linker til store events på forsiden deres og ikke bare ignorerer eSport som ikke er CS eller LoL.

http://www.twitch.tv/dotamajor

http://www.thefrankfurtmajor.com/

Jeg vet dere driter i dota, men det er en av de største eSports i verden, hva med å skrive litt om det eller i det hele tatt linke noe som helst, en liten notis med "Dota2 majors starter i dag", dere klarer jo å ha "I DAG AVGJØRES JALLALIGAEN I CS"-artikler, burde klare å ha lignende for andre eSports.

Endret av Puro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt ingenting om denne turneringa i det hele tatt på forsiden, ikke på "eSport"-siden heller.

Begynner å bli litt for latterlig til at jeg klarer å tro det, en nettside som skal ha nyheter om eSport og games klarer ikke å rapportere om en av de største eSports i verden.

Legg ned om dere ikke klarer enkle ting som å lage en liten notis om pågående/oppkommende turneringer.

Reklamere for casual-spill som HotS klarer dere, men å reklamere for eSport blir for vanskelig..

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Hei Puro, vi gir absolutt ikke blaffen i Dota 2, men det er ikke alltid vi får mer oss alt. Da er det fint at vi har lesere som kan tipse oss om det vi misser innimellom. Men det beste er å sende oss en e-post til [email protected], opprette et innlegg i forumkategorien for tilbakemeldinger, skrive til oss på Twitter eller Facebook. Det fungerer mye bedre enn et surt innlegg i kategorien for PC-spill som vi ikke følger like tett.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du på død og liv ha DOTA her da? Du vet jo selv hvor du kan følge med på turneringene. Trenger ikke gamer til å fortelle deg det.

Bare det at INGEN har svart i tråden sier vel sitt om hvor mange som bryr seg om det.

En nettside dedikert til GAMING og ESPORT burde ha nyheter om de største events innenfor GAMING og ESPORT.

VG Sport dekker alt av de største events for SPORT, hvorfor skal ikke GAMER ESPORT dekke de største eventsa innen ESPORT?

Jeg bare spør, hva er vitsen med å ha en nettside for å dekke gaming og eSport om alle kan lage unnskyldningen "men du kan se på det uten at de reklamerer for det", ja, og alle kan se filmer uten at det er reklame på TV for det også, men det øker interessen og sprer budskapet, er det ikke AKKURAT det Gamer.no er for?

Er det ikke AKKURAT derfor de lagde en eSport-division, for å dekke de store eSports-events?

Jeg forstår at folk mener at jeg kan få med meg ting uten at det er på Gamer, men om noen har en nettside dedikert til å fremme GAMING så er det merkelig at de ikke har noen artikler eller notiser om de største gaming-events.

Det blir som at VG Sport ikke skulle ha dekket Premier League fordi "men herregud du vet jo at den holder på, du kan følge med uten at VG dekker det", men tro meg, MANGE kjøper aviser for å se hvilke kamper som går når..

Gamer klarer å legge opp Heartstone tournaments, folk kan følge de også uten at Gamer legger opp nyheter om det, faktisk så kan folk følge ALT uten at gamer legger opp en nyhet om det, ingen trenger gamer.no for å fortelle de om CS tourneys, HS tourneys, LoL tourneys eller noe som helst, så egentlig kan Gamer legge ned fordi vi trenger jo ingen til å fortelle oss om spill er bra eller nyheter om spill, er det du sier?

Jeg vil at de skal ta eSport seriøst, ikke bare si at de skal ta eSport seriøst for så å ignorere en stor del av eSport-miljøet, det blir for dumt.

PS: Fordi Gamer ikke bryr seg, så bryr ikke miljøet seg, Dota2-miljøet holder ikke til på Gamer til forskjell fra LoL-miljøet så derfor er det ikke akkurat mange som traverserer disse trakter, fordi som mange av oss vet så driter Gamer i Dota2, og det er ok, men da kan de ikke si at de skal promotere gaming og eSport. :)

Ps2: Det hjalp ikke at Gamer la opp en Dota2-tourney, men uten premie, det fikk folk til å virkelig forstå at Gamer og Dota2 ikke kom til å funke sammen.

Endret av Puro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er mere som "min pappa har større tiss enn din pappa" når folk diskuterer hvilket MOBA/Esport spill som er "størst".

Ingen har nevnt ordet størst en gang, bare så det er sagt så snakkes det om at eSport burde vært representert i eSport-divisjonen til Gamer.no, ikke ignoreres slik som feks Dota2 blir.

Ingen har nevnt noe om at ett spill er bedre en et annet, vær så snill ikke vær usaklig.

Lese, tenke, så svare.D:

Det med at eSport-tabben på Gamer.no burde representere turneringer og events som holder på og er i horisonten har ingenting med hvilket spill folk ser på som bedre eller ikke, det har bare noe med meg og mitt syn på det at Gamer.no prøver å promotere eSport, men HELE TIDEN ignorerer en stor del av eSport-miljøet.

Blir som at VG Sport skulle slutte å dekke Tennis, folk hadde klaget da også, tro meg.

Merkelig nok så blir jeg sett på som rar som klager på at en eSport-nettside ikke dekker eSport godt nok, hadde folk klaget på VG om dekningen av OL feks så hadde VG satset mer, for å få bedre dekning, her blir man sett på som spedalsk om man vil ha mer dekning.:D 

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Du får starte en konkurrent da hvis du ikke er fornøyd med dekningen så kanskje vi slipper at du for n'te gang sitter her å spyr ut kvalme i forumet.

Er det kvalmt at noen påpeker at en nettside om eSport ikke dekker eSport?

Voks opp.

Det hadde ikke vært kvalmt om noen påpekte at VG Sport hadde ignorert feks en hel turnering, la oss si Norway Cup.

Det hadde vært riktig, fordi det er et viktig arrangement og VG Sport har som sitt område å dekke, sport, da er det viktig å dekke Norway Cup.

Har Gamer.no som mål å dekke eSport så får de dekke de største eventsa i eSport eller forvente at folk sier i fra, folk hadde sagt i fra om VG Sport droppet å dekke Premier League feks.

PS: Til han som sa "hvorfor skal du på død og liv ha dota på gamer", hvorfor skal fotball på død og liv våre dekket på VG Sport? Fordi det er det de har som oppgave å dekke, akkurat som Gamer eSport har som oppgave å dekke.... ? Nettopp. eSport.

Endret av Puro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"tulling"? er du seriøs nå? ro ned litt med personangrepene du. Dette er ikke noe personlig vendetta mot deg.

Når du spør om ting som ikke har noe som helst med inlegget å gjøre kan jeg ikke konkludere med annet en at du ikke har lest inlegget i det hele tatt, men ja, beklager tullingen-delen.

Det at du spør om noe som ikke har noe med inlegget å gjøre heller får meg til å tvile litt, jeg har ikke nevnt noe om at Dota2 MÅ på Gamer, det jeg har sagt er at Gamer eSport, som skal dekke eSport, må begynne å dekke.. eSport.

Dette er enkel 1+1, nettside skal dekke et tema, da må de dekke det temaet, når de ikke klarer å dekke dette temaet så kan de heller ikke promotere det faktum at de skal dekke det temaet, feks ved å kalle seg en nettside om dyrevern, men aldri skrive om noe annet en katter og rotter..

TLDR: Om de er en nettside om eSport så må de rapportere om eSport, når de ikke klarer å rapportere om turneringer som holder på eller snart starter så mister de mye relevanse.

PS: Beklager tonen, har bare blitt veldig dritt lei av at den største nettsiden i Norge om gaming og eSport tid etter tid etter tid etter tid ignorerer en av de største eSport-miljøer, når de snakker så høyt og fint om deres satsning for å dekke eSport, alt som hadde trengtes var en liten notis med "Dota2 Majors starter i dag, <link> her", men det ... ikke viktig.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Sammenligningen med VG sport er jo perfekt. VG dekker sakene de tror det er mest interesse for blant deres egne lesere. Forholdsvis sjelden jeg leser nyheter om formel 1, golf eller snooker, selv om disse globalt sett er vesentlig større enn langrenn, skiskyting og til dels sykling. 

TLDR: Om de er en nettside om eSport så må de rapportere om eSport, når de ikke klarer å rapportere om turneringer som holder på eller snart starter så mister de mye relevanse.

De  ingenting. Som du sier så risikerer de å miste relevanse. For deg. Begynner flere å melde interesse for Dota 2 her, så følger de nok opp, men syting hjelper lite.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sammenligningen med VG sport er jo perfekt. VG dekker sakene de tror det er mest interesse for blant deres egne lesere. Forholdsvis sjelden jeg leser nyheter om formel 1, golf eller snooker, selv om disse globalt sett er vesentlig større enn langrenn, skiskyting og til dels sykling. 

De  ingenting. Som du sier så risikerer de å miste relevanse. For deg. Begynner flere å melde interesse for Dota 2 her, så følger de nok opp, men syting hjelper lite.

De mister relevanse for eSport-Norge om de begynner å ignorere eSports.

Hva når de slutter å skrive om CS eller LoL, hva slags relevanse har de for eSport Norge da?

Om de ignorerer Dota2 hva om de tar med Starcraft i samme slengen og aldri skriver noe mer om Starcraft, tror du ikke SC-miljøet hadde snakket opp om det?

Jeg kan svare de med "du kan fortsatt se SC, du trenger ikke Gamer", men det er ikke helt sant når Gamer.no og Pressfire er de eneste som prøver å pushe eSport i Norge, VI TRENGER GAMER, de forstår det bare ikke av en eller annen grunn.

PS: Tro du meg, jeg hadde vært like sur på Pressfire om deres bi-divisjon som var ansvarlige for å dekke eSport ikke hadde dekket en event også, hovedpoenget mitt er at de som har som oppgave å dekke noe, bør dekke det.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Not sure if trolling...

"Hva når de slutter å skive om CS og LoL"? Hva får deg til å tro at de slutter med dette, bare fordi de ikke dekker dota2 i den grad du skulle ønske? 

Jeg ser på formel 1, selv om VG svært sjelden nevner det, med mindre det har vært en ulykke eller lignende. Det gir meg derimot ingen forhåpninger om at de skal slutte å skrive om norsk fotball...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Not sure if trolling...

"Hva når de slutter å skive om CS og LoL"? Hva får deg til å tro at de slutter med dette, bare fordi de ikke dekker dota2 i den grad du skulle ønske? 

Jeg ser på formel 1, selv om VG svært sjelden nevner det, med mindre det har vært en ulykke eller lignende. Det gir meg derimot ingen forhåpninger om at de skal slutte å skrive om norsk fotball...

Det var et svar på noens argument om at "bare fordi gamer ikke skriver om det betyr ikke at du ikke kan se på", i teorien kan de jo slutte med hele nettsiden fordi du får jo med deg spillene uansett, eller turneringene.

Når du nevner VG og F1 må jeg bare nevne at VG har artikler om F1 VM 2016 allerede nå, så langt i forveien er de.

Det virker som om folk her er mer på "hvorfor skrive om noe som du får med deg uansett"-argumentet, men da må jeg spørre, hvorfor leser folk aviser? De får jo med seg feks Paris-angrepet uansett, ingen vits å skrive om noe som folk får med seg uansett, ikke sant?

PS: Det handler ikke om dota spesifikt, det handler om deres mål om å rapportere om eSport, da er det logisk at Dota2 faller under dette, akkurat som de rapporterer om Hearthstone eller Heroes of the Storm.

Ps2: Incoming ban pga "negativitet", peace.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...