Gå til innhold

Bobby Conn

fy_pokkers

Anbefalte innlegg

Er det noen her som hører på Bobby Conn? Vet jeg opplyste HalTan i går kveld, men er det noen andre her som har fått øyenene opp for han? Nei? Do it!

Sanger dere BØR høre på, uansett hva du hører på til vanlig(med mindre du hører på trance...): Bobby Conn - Winners

Bobby Conn - No Revolution

Bobby Conn - Angels

Vent.. Hele "The Golden Age" albumet!

Nå som jeg er igang: Hører noen av dere på Gomez? Skaff dere "In Our Gun" albumet.. Sinnsykt bra musikk det også..! (Disse to er ikke i samme sjanger.. Begge er vanskelige å plassere..) JimmyPop! Husker du jeg tipsa deg om Gomez? Han har alle cd'ene nå :)

Altså, for å plassere musikken(Conn, Gomez) litt bedre: Ikke metal, ikke trance/techo, ikke rock, men mer.. feel good funky jazz muzak.. Eller.no.. HalTan! Klarer du plassere Conn? Hmm.. Vel, poenget var: Jeg syns det er gøy når jeg anbefaler musikk til folk, som de faller pladask for! Altså, når jeg målet mitt med å utvide noen av deres spekter innenfor musikk blir jeg glad :yes:

(For de som liker MYE hardere musikk, last ned The Blood Brothers, eller ett av Mike Patton prosjektene..Untatt Mr.Bungle kanskje)

(Heh, hvis det er langt til nærmeste "platesjappe" med Bobby Conn inne, så kan vi sikkert ordne en liten avtale ;) PM!)

Endret av nvoetfiv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt hører jeg på Bobby Conn.

Vil du ha et tips tilbake: Sjekk ut High Llamas' nye skive, "Beet, Maize & Corn". Om du liker Conn, så er sjansen stor for at du liker Sean O'Hagan & co.

Denne skiva kom i handel nå på onsdag, og er absolutt verdt pengene. Jeg har hørt gjennom denne flere ganger allerede, og er overbevist om at gjengen nok en gang har laget et knallalbum.

Musikken kan beskrives som en slags intelligent indie, lo-fi kammerpopgreie, og om du greier å tenke deg en krysning av Jack Johnson, Tortoise og Burt Bacharach så er du noe på vei.

Jack Johnson og Ben Harper bør du forøvrig også sjekke innom om du liker musikk type Conn / roligere.

Og ang. Blood Brothers, som hadde en fet konsert i byen tidligere i år, så er det jo naturlig å spørre om du kjenner til Mars Volta? Mars Volta lager en slags progressiv, psykedelisk post-emo-punk, og det burde jo være nok til å få Blood Brothers-fans til å sikle!

Lenke til kommentar

Kowalski :yes:

High Llamas hører jeg på ja, har den nye plata, og den er, som du sa, -meget- bra! :) Ben Harper også, han burde jeg nesten nevne i "politiske sanger" tråden..Eller var det sanger om krig..? Anyways..

Var på blood brothers konsert tidligere i år.. Veldig bra! 2 vokalister som tar fullstendig av, men allikevel holder seg så synkrone, og fremfører ting så riktig i tillegg(vanskelige tekster å huske) :mrgreen:

Skal sjekke ut Mars Volta, har ikke hørt noe av de..

*Drømme seg bort om en blood brothers konsert, med Mike Patton som gjest, ergo 3 sinnsyke vokalister på scenen :yes: Jam!

Lenke til kommentar

Er Bobby Conn noe man kan finne på Free Record Shop i Oslo, eller må man til spesial musikk-sjapper?

Synes det høres ganske interessant ut. Jeg kjenner at jeg behov for å utvide musikkhorisonten min igjen, har stått litt stille i det siste. Ble litt inspirert da jeg så High Fidelity forrige helg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...