Passat2001 Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Hei nån som vet hvor laderele på passat 1.9tdi 2001 mod er plassert? Endret 13. november 2015 av Hårek Endret emnetittel, ref Retningslinjene Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 I dynamoen. 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Hva er et laderelé? 1 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Hva er et laderelé? Jeg kaller det børster. Endret 14. november 2015 av Fjernsyn Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Et laderelé er vel et relé som skiller startbatteri og forbruksbatterier(?) Det er ikke spenningsregulator du mener? 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Et laderelé er vel et relé som skiller startbatteri og forbruksbatterier(?) Det er ikke spenningsregulator du mener? Det er det jeg ville svart. 1 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Det er på ingen måte relevant for en 2001 modell, men mange gamle biler hadde et laderele, som man kalte for laderele. Det var altså elektromekanisk spenningsregulator bestående av ett eller flere releer i en boks, som typisk satt montert på innerskjerm eller torpedovegg. Tror de i prinsipp fungerte som en slags "pre-digital" mekanisk PWM-regulering. Men dette forsvant jo for mange år siden, og jeg vet heller ikke om denne Passaten reguleres fra dynamoen selv eller motorstyringen/styringsenhet. Hvis du skriver litt om hvorfor du spør, så kan det hende du får mer nyttige svar enn dette, trådstarter. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Ladereleet sitter på dynamoen forran børstene slik at den ikke trekker strøm når den ikke er i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå