Countryman Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Spørsmålet mitt blir 2-delt - har et lite håp om at noen har erfaringer med overføringer av penger til Vietnam 1) En vanlig, privat overføring fra norsk konto til Vietnamesisk konto: Hvordan gjøre dette på en måte som fjerner så mye "fees" som mulig? Min bank (DNB) sier de bare tar 60kr pr. overføring på sin side, men at den vietnamesiske banken også tar en fee - dette måtte jeg finne ut selv. Jeg har 2 bankvalg - Vietcombank og Sacombank Erfaringer? 2) Jeg driver en nettside for en person som driver en foretning i Vietnam. Når vedkommende får en kunde er det ønskelig med forhåndsbetaling naturligvis - kundene er fra hele verden. Hvordan gjøre dette på en økonomisk måte? Det nytter ikke for denne personen å tape penger på hver eneste transaksjon.. Er det pay-pal som er greia, legge inn pay-pal på nettsiden og koble det opp imot vedkommenes private bankkonto? Er veldig usikker på hvordan slikt fungerer og setter stor pris på hjelp Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Hvis dette er en oveføring som skal skje fast så hadde jeg gått over til å bruke en elektronisk valutta som for eksempel BitCoin. Da må du først veksle NOK til BTC, men det er ikke noe problem, mange tjenester som ikke tar gebyr. Kan også veksle fra USD/EUR gjennom kredittkort og kjøpe BTC på den måten. Poenget mitt er at overføringen i BTC til Vietnam går på 5sekunder, og er helt gratis. Hvis du skal overføre gjevnlig er dette billigst. I Vitnam kan de ta ut BTC i EUR/USD eller hva de måtte ønske. Sikkert noen der nede som veksler til lokal valutta også. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 Takk for det Megamann - det hørtes ut som løsningen. Da var det nettsiden - bør og kan det legges inn pay-pal her, og vil ikke dette ev. koste en del penger på årsbasis, å bruke tjenesten? Eller er det andre løsninger som er enklere og bedre? Vurderer forøvrig å legge inn pay-pal på min egen nettside også, så det er meget aktuelt. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Som storhandler på nett, så er paypal det eneste jeg ville godtatt som kjøper på en slik side. Ser det er mange ganske små bedrifter som bruker det og får det til å gå rundt. Det er trygt og enkelt for både kjøper og selger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå