ChiaroScuro Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Glem wifi som løsningen. Jeg MÅ bruke kablet nettverk på soveværelset, men har bare en kabel ned dit. Jeg har nå to brukere der nede. Den riktige løsning er en switch eller en hub, men for å spare litt penger lurer jeg på om jeg kan konfigurere en router som switch. Alle har jo en gammel router liggende i en skuff - meg også, men ingen av dem kan bruke DD-WRT*. På Youtube finner jeg mange beskrivelser om å konfigurere en router til en wifi access point, og derfor håper jeg at en router kan konfigureres til å være en kablet access point (switch). Lar det seg gjøre? *DD-WRT kan konfigurere en router til "hva som helst". Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Du trenger ikke konfigurere noe som helst. Bare plugg uplink-kabelen i én av de 4 switchportene på ruteren, istedet for i wan-porten. Da omgår du rutingen fullstendig. Da har du 3 ledige switchporter til klienter, samt mulighet for wifi til flere klienter. EDIT: Husk å slå av DHCP i ruteren nede, hvis nettverket som kommer på kabel ovenfra allerede har DHCP (noe det helt sikkert har. Endret 13. november 2015 av ozone Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 Tusen takk for svar, også akkurat det svaret jeg håpet på Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Og nå virker det . Til orientering, grunnen til at soveværelset må være kablet er min kjære kone. Det hender at jeg ikke får sove og da går jeg på internet på soveværelset. She who must be obeyed" tillater ikke bruk av høyttalere når hun sover - eller rettere sagt våkner. Jeg forstår det godt for jeg er nesten 70 og må skru opp volumet på høyttalerne på PCen litt- eh veldig mye. Så jeg kjøpte trådløse høytalere. Kjempe fine, men jammen opererer de ikke i 2.4GHz båndet de også. De dreper Wifi på soveværelset. Rimelig teit å bare kunne se, på en utekstet debatt på Youtube! Endret 13. november 2015 av Thonord 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå