Gå til innhold

Vg - Norges verste avis?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Før har jeg mislikt dagbladet, men jeg føler de har forandret seg en del. Synes de er ærlige, oppriktige og trykker ikke deres egne meninger opp i fjeset ditt mens du prøver å lese slik som før.

De har fremdeles langt å gå likevel, for å nå opp til eksempelvis nettavisen.

Akkurat nå synes jeg Vg er den verste avisen. Faktisk synker lesertallet deres fortere enn andre papiraviser.

For litt siden leste jeg at psykopater søkte seg til media, og at det er ett av yrkene med flest, særlig om du inkluderer yrket journalist.

Det synes godt i vg. Der de trykker de ekle og skammelige meningene deres langt ned i halsen din. Propagandaavis nr. 1. Mens de sitter der som en merkelig progressiv overklasse, med deres samfunnsødeleggende ideer. De er ikke flinke på noen måter, og avisen deres er ikke et informativt produkt. 70 år med vg hører jeg mye om på tv, kanskje det er på tide å gå av med pensjon og gi seg da.

Har vg blitt en typisk nonsens avis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man ser jo tydelig når det gjelder politikk hvilken parti VG er på, saker som er negative for partiet VG holder med blir mindre tekster og forsvinner fortere enn mindre saker for motsatt parti (Skjedd mange ganger iløpet av spesielt valgårene) 

Men fortsatt syntes jeg VG er den beste nettavisen å lese.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg las på nrk nå, synes jeg vi burde legge ned den kanalen for godt.

Jeg mener de er en av de (eller den aller) beste norske leverandøren av nyheter. Nettsidene deres er jeg ikke innom daglig, men tv-nyhetene derfra setter jeg stor pris på. TV2-nyhetene er ikke helt håpløse de heller men er for tabloide for min smak.

Når vi har så forskjellige oppfatninger om hvilke nettaviser som er bra, så tipper jeg det har mer å gjøre med at vi har forskjellige politiske ståsted enn kvaliteten på artiklene.

Hva er landets beste nettavis synes du? Jeg pleier å starte med Aftenposten, og så slenge innom VG og Dagbladet i løpet av dagen.

Edit: Ja, selvfølgelig, du skrev jo Nettavisen. Never mind  :)

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du kan godt si at VG er dårlig, men til syvende og sist er det du som navigerer og trykker deg inn på en sak. Når jeg leser nyheter, streifer jeg innom VG, TV2, Dagbladet og Aftenposten og gjør et kjapt overblikk før jeg skumleser de artiklene som interesserer meg. Personlig synes jeg ingen av de 4 nettavisene er bedre enn noen andre, men det er iallefall sett fra mitt syn. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

VG og Dagbladet er samme ulla! Se og Hør i nettformat.

Begrepet 'Avis' burde vært beskyttet, og de burde ikke få lov å bruke det på Tivoli, Sirkus og Gapestokk-produktet sitt.

Når det er sagt, så er det mange av 'lokal'-nettavisene i Norge som har lagt inn en god dose med dette selv, for å 'konkurrere'...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man ser jo tydelig når det gjelder politikk hvilken parti VG er på, saker som er negative for partiet VG holder med blir mindre tekster og forsvinner fortere enn mindre saker for motsatt parti (Skjedd mange ganger iløpet av spesielt valgårene) 

At aviser har politisk tilhørighet er en naturlig konsekvens av pressestøtten Norge har. VG og Dagbladet får ikke direkte pressestøtte, slik f.eks Morgenbladet får. VG/Dagbladet får istedet indirekte pressestøtte ved 0% moms på salg. AP er for å beholde løsningen. FRP og Høyre vil redusere og på sikt avvikle pressestøtte. Det alene fører til en ganske skjev mediestøtte, der (merkelig nok) de to avisene finner god plass til ganske negativ omtale av nevne partier. Ingen redaktører vil drepe sin egen arbeidsplass, eller tvinges til å si opp ansatte. 

Nettavisen derimot lever utelukkende av annonseinntekter, som de må betale 25% moms på, så de får 0kr i pressestøtte, både direkte og indirekte. 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem som er verst. Jeg har ikke lest verken VG eller Blabla på over 30 år. (Bortsett fra når noen linker til nettutgavene i diskusjoner.)

Geir :)

Det foregår vel hver dag (lenker til VG fra diskusjonsforum). Da har vel du lest VG hver dag.

Lenke til kommentar

VG er bullshit. Så inni helvete rødt, og folk går fem på mtp stemmer og slikt.

Kommer det i VG så sluker folk det rått, helt ufattelig.

På tide at folk begynner å ha egne meninger.

Lenke til kommentar

Det som er litt artig å følge med på er hvlike artikler som får kommentarfelt. Som regel hvis det er artikler om personer eller hendelser i partier som frp og høyre så er det kommentarfelt der, men handler artiklene om noen/noe fra AP, SV osv. Så er det ingen kommentarfelt.

Mystisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har boikottet VG i vel 20 år og Dagbladet i vel 10 år nå og rangerer de også deretter. Dagbladet langt nede, VG ennå lengre ned. Anbefaler alle andre å boikotte aviser de misliker slik at lesertallet blir en bedre indikator på kvaliteten de leverer.

Vel, jeg leser kommentarfeltet på disse artiklene - ikke selve artikkelen - dersom artiklerne er kontroversielle nok.

Lenke til kommentar

Enig i at nevnte aviser har en tendens til å være temmelig søpplete (kjendisnytt, mote, sykdomsskremsel, osv.), men akkurat når det gjelder kritisk journalistikk synes jeg norske journalister generelt presterer ganske svakt. De gjør et "skup" en gang i blant, og slår seg voldsomt på brystet etterpå, men ellers har de en veldig dvask tilnærming til fakta og påstander de får presentert. Ellers skal dagbladet faktisk ha for å tillate en alternativ stemme som Rollnes å komme til ordet. I aviser som tilsynelatende har en skjevhet mot venstre er det et friskt pust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...