Gå til innhold

På tide med en stue spill PC. Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Da er det på tide å få på plass en permanent PC i stua. Her er hva jeg foreløbig har funnet av deler. Det blir en maskin hvor målet er 60 fps i 1080p. Og den må være Oculus ready.

Jeg vil ikke gå helt bananas med GPU da jeg mener å ha lest at til neste år så skal dem ned enda et hakk på nanometer. Og at det blir snakk om et vesentlig hopp. Om det stemmer vet jeg ikke. 

Har tenkt på et Nvidia 970 skjermkort. Når det kommer til hovedkort så er jeg usikker om det er noe vits å bruke mange tusen eller om jeg kan bare gå for et billig et. Har ikke tenkt å overklokke.

Om du har lyst å tipse om deler så setter jeg pris på det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine kommentarer

1. Du mangler ram, psu og hk

2. Valg av GPU er forsåvidt greit, trenger du ATX? I så fall ville jeg vurdert mATX og et mindre kabinett. Som fks cooler master elite 130, eller fractal design core 500.

3. Valg av HK er ikke nøye hvis man ikke er opptatt av overklokking.

4. Hvis du har råd er jo skylake fint, men behovet for i7 til spilling er det ikke behov for. Her kan du spare penger ved å gå ned til skylake i5, eller andre mer ved å gå ned til i5 4690k. Som yter så og si likt. Du sparer også noen kr ved å velge Haswell over skylake pga ddr4 osv.

Her er noe jeg slang sammen fort, som yter likt, men der du sparer en noen tusenlapper. Her kan du faktisk oppgradere skjermkortet til 980ti, og bare ligger 700 kr over ditt orginale forslag.

post-209627-0-50128700-1447404507_thumb.png

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...