AllanzEN Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) PC: Alle elementa ble kjøpt november i fjor eller seinere! Harddisk: KINGSTON 240GB SSD CPU: Intel core 4690 3,5 ghz GPU: nvidia geforce 970 4GB (kjøpt nytt juli2015) PSU: 500W RAM: 8GB HyperX Savage 1600 mhz. Operativsystem: windows 10, 64bit (oppgradert fra windows 8) Hei. Fikk et problem i dag jeg ikke blir kvitt. Under spill som f.eks cs så blir skjermen plutselig svart. Akkuratt som jeg skulle dratt ut DVI-kabelen. Står på skjerm etter den blir svart: "No connection" Ingenting henger seg opp. Jeg kan snakke med folk på TS osv. Virker som ALT er ok bare at skjermen blir svart. DETTE SKJER BARE I SPILL. Dette problemet kom idag etter jeg gjorde følgende: Oppdaga en rambrikke ikke var i kontakt så jeg hadde bare 4gb RAM, tok ut og satt inn. Gikk fra 4 til 8 GB RAM. Oppdatert nvidia skjermkort driver. Dette har jeg gjort for og prøve og fikse problem: Tatt ut og inn RAMbrikkene igjen og sjekka at de er på riktig plass (kjørt Windows diagnostik feilsøking. Tilbakestilt skjermkortdriver til eldre driver(fortsatt problemer) og installert nyeste driver igjen via nettsiden til nvidia og ikke geforce experience. Fulgt med på temperatur på elementa. Ingen av temperaturene er høyere enn 65-75°c Noen som har en løsning? Takk! Endret 13. november 2015 av AllanzEN Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) Kan hende at kjøler på skjermkort ikke klarer å kjøle gpu av en eller annen grunn. Er det mye støv inne i kjøleren/vifta? Dette hadde du visst kontroll på. Prøvd å installere en eldre driver? Vil i tillegg anbefale at du kjører en grundig test av RAM. Det er ikke utenkelig at en ram-brikke som har løsnet har fått skade som følge av dette. Endret 12. november 2015 av geir__hk Lenke til kommentar
AllanzEN Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Tok en windows minnediagnose av RAMbrikkene nå der ingen feil ble oppdaget. Har og sjekka litt på hendelser som har skjedd like før skjermen ble svart og her er noen: The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&3. Skjermdriver nvlddmkm sluttet å svare, og er blitt gjenopprettet. Har også nå installert en Windows update som ikke hadde blitt installert men har mine tvil på at det er den som gjør det. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Kan jo være strømforsyningen din som kutter ut under last. Lenke til kommentar
AllanzEN Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 Skal også kjøre en memtest iløpet av dagen. Har tenkt på strømforsyning ja clayman.kan jo være hva som helst fra psu til gpu til ddr til hovedkort. Håper noen som har hatt dette problemet ser posten og har funnet løsningen:-) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Som du sier så skjer dette under last. Installer en trial av Aida64 og kjør en CPU stresstest. Kjører denne kan du utelukke CPU Deretter kan du prøve heaven benchmark, for å stresse GPU, feiler den her kan det være GPU eller PSU Lenke til kommentar
AllanzEN Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 Har i kveld lasta ned et program som sletta absolutt alle driverne til skjermkortet i reset av maskin. har spilt et game både i h1z1 og cs og fortsatt ikke blackscreen disse 2-3 timene. Har og manuelt satt på vifta til skjermkortet siden vifta automatisk slår inn på 60grader + på 970 korta. Temperaturen da holder seg ca 10 grader under "normalen" i spill. Får håpe dette var alt som skulle til. Lenke til kommentar
AllanzEN Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 OG der ble den svart igjen. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Det kan desverre ikke utelukkes helt at det er strømforsyningen som er problemet. Har du muligheten til å teste med et tilsvarende skjermkort? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Hvilken strømforsyning sitter du på? Produsent, modell? Lenke til kommentar
AllanzEN Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Cooler Master B500 v2 500w. Har mine tanker om at den med tiden nå kan ha blitt utslitt pga Watt close up mot maxgrensa. Har og lest litt rundt om der flere folk med Windows 10 har samme problem og etter de har lagt inn f.eks Windows 8.1 igjen er problemet løst. For min del tenker jeg uansett på oppgradering av hovedkort og psu. Nytt kabinett + vannkjøling og gå tilbake til Windows 7 evt om det da fortsatt er et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå