fotokolbrann Skrevet 12. november 2015 Rapporter Del Skrevet 12. november 2015 (endret) Hei, Har tatt tak i en bærbar pc(min kones), denne er pr i dag windows 8.1 og målet er å få innstallert Windows 10 og bytte til SSD. Jeg tenkte først å klone over på SSD, så oppgradere til Win 10 for så å tilbakestille og slette alt, altså slik at jeg sitter igjen med en helt fresh versjon av Win 10 uten gammelt rusk i systemet. Er dette en grei fremgangsmetode? Men, første hinderet jeg møter på når jeg kjører "se etter oppdateringer" får jeg beskjed om at den kan ikke se etter opdateringer ettersom pc kontrolleres av systemansvarlig. Dette er en privat pc, så hvordan blir jeg systemansvarlig? Jeg har reservert Windows 10, men får jeg da lov å oppgradere til Windows 10 ettersom jeg ikke kan se etter updates? Endret 12. november 2015 av fotokolbrann Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 13. november 2015 Rapporter Del Skrevet 13. november 2015 Logg av, og logg på som administrator. Hvem som er administrator ser du i kontrollpaneler under brukerkontoer. Lenke til kommentar
fotokolbrann Skrevet 13. november 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2015 Supert, takk for svar! Skal forsøke dette Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. november 2015 Rapporter Del Skrevet 14. november 2015 Nå er akkurat versjon 1511 (november 2015) av Windows 10 sluppet. Denne lar deg installere Windows 10 med Windows 7 / 8 / 8.1 produktnøkler (som er brukt på samme maskin). Så du slipper å installere Windows 8.1, oppgradere til Windows 10 for så å ta "clean install" av Windows 10 (som egentlig ikke hadde vært nødvendig, da du kunne valgt "behold ingenting" under oppgraderingen). Du kan laste ned ISO av Windows 10 versjon 1511 direkte fra Microsoft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå