Gå til innhold

Den politiske forfølgelsen av Mulla Krekar

Mr.M

Anbefalte innlegg

Hvorfor føler du et slik behov for å ta en terroristleder, og massedrapsmann i forsvar Mr.M?

Det har jeg ikke behov for. Derimot har jeg "behov for" å stille utallige kritiske spørsmålstegn med hele sakskomplekset, som har vært gjennomsyret av løgner og falske anklager fra første stund.

Diverse norske politikere, over hele spektret, har lagt så mye prestisje i "Krekar skal ut" over tid, at man må være blind hvis man ikke ser risikoen for at politikk kommer føre juss.

Jeg er forøvrig enig i samme type undring som Harald Stanghelle i Aftenposten, ang. siste utvikling i saken:

"hvorfor skal en mann som er anklaget for terrorplaner, planlagt i fengsel, mot norske politikere og diplomater, sendes ut av landet i stedet for å stilles for en norsk rett" ?

Med andre ord, eksisterer det bevis mot Krekar for dette, skal italienske myndigheter overlate dette til norsk politi, og han skal selvsagt stilles for domstol her i landet, ikke i Italia. Er det urimelig å forvente?

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Sentrale personer i regjeringen godter-seg over at den (famøse) utleveringsbegjæringen på Mulla Krekar fra Italia har kommet.

QW8kUvG.png

bRvyQDG.png

Imidlertid er det grunn til å spørre seg om ikke denslags hovering faktisk kan slå tilbake på Frp, og spenne bein på planen om å kvitte seg med Krekar?

Fordi, for det første, hele utsendelse-saken har vært et prestisje-prosjekt for endel norske politikere i lang tid, hvorav f.eks. Siv Jensen tidligere til overmål har uttalt, at hun er villig til å bryte loven/menneskerettighetene for å få utsendt Krekar. For det andre, det har siden 2014 foregått hemmelige møter mellom norske og italienske embedsmenn for å snekre sammen det komplottet som nå utspiller seg.

- Regjeringens hemmelige Krekar-plan

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Regjeringens-hemmelige-Krekar-plan-7884051.html

Ved siste rettsmøte poengterte Brynjar Meling disse forholdene høyt og tydelig for dommeren, og mente at nå må domstolene begynne være seg bevisst sin uavhengighet, og observere det politiske spillet som foregår i kulissene. Jeg er helt enig med ham.

Lenke til kommentar

Så alle må være positive?

Handler ikke om det.

Hvis det er en kriminalsak slik det påstås, skal politikere forholde seg nøytrale og la domstolen gjøre jobben sin i fred.

Men tvertimot, så avslører "engasjementet" fra visse hold tydelig, at agendaen er en helt annen.

Lenke til kommentar

Han skulle jo vært på huet og rævva ut etter første trusselen han kom med noen sinne.

Hva er egentlig poenget med denne tråden, foruten lufting av en åpenbar agenda? Det blir neppe noen svar vedr saksbehandlingen her.

Poenget med tråden er selvsagt at venstreekstremister som de du ser her i tråden liker terrorister, men bare hvis de tror at terroristene er på deres side eller er en del av deres multikultur prosjekt da...

Men for oss andre ikke-psykotiske folk så virker det rimelig sykt og fucked up å hylle terrorledere med hundrevis eller tusenvis av liv på samvittigheten...

Dette er forøverig de samme folkene som tar til gatene for å feire og fryde seg når en person de ikke er politisk enig med dør. Hvor de synger "ding dong heksen er død".

Lenke til kommentar

Så alle må være positive? Det er ulovlig å være negativ og kommed med negativ kritikk og humor?

Hvis alle politikere skal være positive. Så har vi jo ikke ytringsfrihet i Norge.

Se på videoen og smil litt. Dette kalles humor, negativ kritikk og komedie.

http://www.nrk.no/finnmark/frp-topp-spilte-muslimsk-konemishandler-pa-partimote-1.12493416

Slik den dekadente hvite overklassen moret seg med "neger-show" i tredve åra, morer altså white thrash seg med tilsvarende i 2015....

Tror du dette skaper en bro av forståelse til våre nye landsmenn, eller bidrar det kanskje mer til den kulturelle kløften og polariseringen vi ser i samfunnet vårt?

Man må forstå at disse her som sitter å ler av negervitser (muslimvitser) i 2015 er søppelet som gjør alt for å skape splid og male ett fiendebilde av alle som ikke er lik dem selv. Det hele er ett kynisk spill av skap-rasister som søker tilflukt hos FRP hvor de i skjul kan leve ut sine fordommer med likesinnede. Akkurat det siste der tipper jeg du vet alt om.

Lenke til kommentar

En av de siktede nå løslatt, føre varetektstiden er utløpt.

http://www.nrk.no/ostfold/fredrikstadmannen-blir-loslatt-1.12711101

Bortsett fra at vedkommende er norsk statsborger og derfor ikke kan utleveres, så fremstår løslatelsen litt paradoksal i forhold til de voldsomme "bevisene" som er lagt frem? Det skal det jo angivelig både ha vært planlagt å kidnappe norske diplomater og sprenge Stortinget for å frigi Krekar fra fengsel, iflg. dokumentasjon som er spredt til norske medier og påtalemyndighetene.

ferSe5d.jpg

Jeg bør vel være forsiktig å raljere for mye (saken er ikke skrinlagt) men hva sier Justisminister Anundsen til det at man nå slipper en "terrorist" løs i gatene?

Lenke til kommentar

morer altså white thrash seg med tilsvarende i 2015....

.....

Man må forstå at disse her som sitter å ler av negervitser (muslimvitser) i 2015 er søppelet

White trash? Søppel?

Du er jo en vaskeekte rasist du Thoto79.

Du er klar over at slike rasistiske yttinger som du kommer med her er ulovlig? Og det med omvendt bevisbyrde atpåtil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

morer altså white thrash seg med tilsvarende i 2015....

.....

Man må forstå at disse her som sitter å ler av negervitser (muslimvitser) i 2015 er søppelet

White trash? Søppel?

Du er jo en vaskeekte rasist du Thoto79.

Du er klar over at slike rasistiske yttinger som du kommer med her er ulovlig? Og det med omvendt bevisbyrde atpåtil.

Så rart om du, som etter posten din her og dømme er anti-rasist du også, ikke reagerer på samme måte som meg når du ser FRP`ere smøre seg inn med skokrem og synge om konebanking på fake gebrokken norsk? Kan det være fordi vi har en vidt forskjellig agenda og at du her bedriver ett uærlig spill?

Får faen meg stå for hva du mener ikke prøve deg på slike kvalme misvisende krumspring som dette. Du vet at når man er for dum for omvendt psykologi så er det nok best å bare la det hele ligge.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Krekar var tidligere leder for gruppen Ansar al Islam (som tidligere påpekt i denne tråden). Denne gruppen var ansvarlig for hundrevis av dødsfall og er den fremste proponenten for radikal islam i Irak. Blant attentater de er ansvarlige for:

- den kristne, assyriske ordføreren i Erbil Franso Hariri

https://en.wikipedia.org/wiki/Franso_Hariri

- dobbel selvmords-bombing for å drepe Sami Abdul Rahman og 108 andre mennesker i 2004

- Mordforsøket på vestligvendte Barham Salih (tidligere statsminister i Kurdistan-regionen)

- tilnærmet anneksjon av områder rundt Halabja og en omfattende krigføring mot amerikanske og kurdiske styrker i Nord-Irak

Etter fremveksten av ISIS, ble den gjenværende resten av Ansar al Islam med i ISIS. Dette ble gjort med Krekars tillatelse og velsignelse. Krekars er en person med svært mye blod på hendene og jeg vil si at media heller fremstiller han i positivt lys fremfor negativt lys. De gir han et talerør og kommer uttalelser som at han skal hjem til Kurdistan for å stille til valg og slike helt håpløse utsagn. Hvem ville ha stemt på en person som han?

Når det kommer til disse andre som ble tatt med han, så bør vi se på alderen på dem. De ser ut til å være hovedsakelig i 40-års alderen, noe som tyder på at de kan ha vært fotsoldater (og lett forførlige unge menn) på slutten av 90-tallet, hvor Krekar herjet som verst. En av dem som ble tatt var Awat Kirkuki fra Finland og som blir omtalt som "tilhenger". Selv om det norske politiet ikke har bevis, er alle disse folkene hardbarkede terrorister og man må både overvåke dem. Politiet gjør det rette ved å gå ekstra hardt til her. Det er synd at man ikke kan utlevere dem fordi de har vestlige statsborgerskap.

Det er helt utrolig at nasjoner som Norge og Finland har gitt asyl til disse medlemmene av Ansar al Islam og viser en mangel på forståelse av samfunnet der. Det viser også en stor naivitet at man er sympatiske overfor slike mennesker.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Og hvis han blir stilt til retten for det kan de føre så mange bevis som de vil - i mellomtiden er det altså en helt annen sak det dreier seg om, og om han så personlig drepte kongen foran kamera hadde det ikke hatt noe med saken å gjøre!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Sukk... Du forstår fremdeles ikke poenget. Hvis vi lager unntaket for de DU misliker, kan det brukes for de JEG misliker, eller hvem som helst andre misliker!

Rettsvern dekker enten alle eller ingen. Hvilken av de to alternativene foretrekker du?

Herregud, hele Norge vil ha han ut. Da synes jeg at det bør gjøres et unntak i loven som gjør det mulig å kaste ut folk som er en direkte trussel mot landet. Hvis abu bakr al baghdadi, lederen av IS. kom seg inn i landet, ville du da syntes at det er greit at han ikke blir kastet ut pga en lov?

Går ikke ant å tenke så firkantet. Ja, rettsvesenet skal gjelde for alle, men for slike folk burde det ikke gjøre det.

Det er når personer som deg snakker at dette sitatet blir altfor gjeldende:

"He who fights monsters should see to it that he himself does not become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you."

— Friedrich Nietzsche,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den beste måten å hjelpe terroristen på er å gi opp egen menneskelighet. Og den beste måten å bekjempe terroristen på er å vokte ens egne tanker og kverke terrorismen der den oppstår, i ens eget sinn

Krekar er bare en helt vanlig gammel bitter og fordomsfull gubbe -ville heller satt han til å selge juletrær, enn gitt han den makten som ligger i å skape en martyr av hans raljeringer

Lenke til kommentar

Å ha sympati med Mulla Krekar er det samme som å ha sympati med Breivik. Jeg vil derfor spørre deg, Mr.M, om du har sympati med Anders Behring Breivik og det han gjennomgår i media?

Jeg er imot den psykiske torturen myndighetene bedriver mot Breivik. Har tidligere skrevet at det å nekte Brevik å gå i sin mors begravelse var en ussel handling. For å si det sånn, hadde det vært opp til meg, burde byråkratene som bestemte dette, vært halt ut på torget og blitt pisket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...