Gå til innhold

Den politiske forfølgelsen av Mulla Krekar

Mr.M

Anbefalte innlegg

Jeg ler meg skakk av de sedvanlige typene her på forumet som løper i forsvar av hva det måtte være av faenskap så lenge det løper kontra vestlige interesser.

Har dere ikke fått med dere at Mulla Krekar var leder for Ansar Al Islam, en organisasjon som drepte tusenvis av mennesker, og det FØR 2003?

Jeg rister på hodet og sukker tungt over alle de sedvanlige typene her på forumet som brisker seg meg uttrykk som "vestlig demokrati" og "moderne sivilisasjon" og lignende, men som ikke ser selvmotsigelsene tårne seg opp når de argumenterer for Taliban-lignende metoder mot folk de selv ikke liker.

Hvis Krekar er så fæl som DU skal ha det til, hvorfor stilles han da ikke for retten for sine forbrytelser og dømmes til livsvarig fengsel? For det er vel det en moderne, vestlig rettsstat bør gjøre?

Hvis du vil kjempe med IS-metoder, så er du ikke det spøtt bedre enn dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Italiensk politi har frigjort Skype-opptak som skal være kompromitterende og viser noen av Krekars tilhengere, der det bl.a. angivelig snakkes om kidnapping av norske myndigheter/diplomater å bytte de mot at Krekar frigis av fengsel. Dette var i kjølvannet av at Krekar ble fengslet 2013) (ingen av de norske arresterte er såvidt jeg har skjønt på videoen)

ferSe5d.jpg

Jeg har to umiddelbare problemer med hvorvidt dette kan brukes mot Krekar på noen måte.

For det første, Krekar kan ikke holdes ansvarlig for hva andre ytrer seg om.

For det andre, det fremstår helt usannsynlig at Krekar skulle ønske å bli midtpunkt i noe slik spektakulært gissel/byttehandel situasjon. Hans uoverensstemmelser med norsk rettsvesen og fengselopphold er tross alt ikke verre enn at det er levelig. (kort straffetid osv.) Hadde noen konkret fremlagt et slikt fantasifullt "rednings-forslag" for ham, hadde han selvsagt svart for Guds skyld, la det være. Eller noe i den duren. Han er tross alt ikke dum.

Lenke til kommentar

Så skjer det igjen. I nattens mulm & mørke blir Krekar arrestert på fengselcella si, mens store medieoppslag fra Italia tikker inn til norsk media. "internasjonal politiaksjon" og tilogmed kodenavn for selve operasjonen JWEB skal være med på å understreke at dette har dimensjoner. For å liksom fullføre dramaturgien, avbryter Erna Solberg sin deltagelse i EU-møtet på Malta og drar til Roma.

Men nå har jo regjeringen forhandlet i lang tid med italienerne om å få klarsignal til å evt. sende ham dit. Tidligere har de prøvd det samme med Tyskland og Sveits men det skled ut i sanden. Så etter å omsider ha funnet en mottaker, gjaldt det å koke sammen ei suppe å servere, ved hjelp av italienske kokker.

Det er vanskelig å ha noe større tiltro til gehalten i anklagene denne gang, enn ved (utallige) tidligere anledninger.

Og i morgen blir det da 56. gang de drar Mullan inn i rettsalen.

Hvordan ender det denne gang? Fare for at selv dommerstanden etterhvert er utmattet, og tilslutt etterkommer det skjulte (politiske) ønsket deportasjon? Kanskje grunn til å frykte det.

Hvorfor føler du et slik behov for å ta en terroristleder, og massedrapsmann i forsvar Mr.M?

https://www.youtube.com/watch?v=Oig21vcBxi8

• Liker 3
Lenke til kommentar

Krekar er neppe mors beste barn, men at han er så farlig som de skal ha det til har de jo ennå ikke klart å bevise. Så heit potet som han er, så kan det virke påfallende hendig å bare overlevere han til et land som tilfeldigvis har et rettsvesen som er mer fleksibelt i forhold til press ovenfra enn det norske.

Det er da bevist utover enhver tvil at han var lederen i Ansar al-Islam. En gruppe som uten tvil drepte en hel haug av mennesker i Iraq. Men det syns Aiven er helt greit.... "Ja da han står ansvarlig for mange hundre drap, så han er ikke mors beste barn, men hva så?"

Ikke sant Aiven?

Endret av flesvik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å i det hele tatt tvile på at Krekar er en terrorist etter alt av bevis er skremmende å se, da har man faen meg blitt kastet 200 ganger i gulvet som baby. Naiviteten er kvalmende. Krekar skulle aldri hatt sjans til å få rettsak etter alt som er kommet fram om ham. Han sku vært utlevert til Irak for lenge siden for så å bli henrettet for sine forbrytelser mot befolkningen der nede.

At noen i det hele tatt funderer på om han er så ille er kvalmende å se, de må wake the fuck up. Lego-stat, og Lego-folk.

Lenke til kommentar

Å i det hele tatt tvile på at Krekar er en terrorist etter alt av bevis er skremmende å se, da har man faen meg blitt kastet 200 ganger i gulvet som baby. Naiviteten er kvalmende. Krekar skulle aldri hatt sjans til å få rettsak etter alt som er kommet fram om ham. Han sku vært utlevert til Irak for lenge siden for så å bli henrettet for sine forbrytelser mot befolkningen der nede.

At noen i det hele tatt funderer på om han er så ille er kvalmende å se, de må wake the fuck up. Lego-stat, og Lego-folk.

Men han er ikke TILTALT for det! Hvis du er villig til å sette rettssikkerheten til side for Krekar, så er det helt sikkert noen som kommer til å være villig til å sette rettssikkerheten til side for deg. Tenk deg om! 

Dette handler ikke om Krekar, det handler om at politiet og politikerene er villig til å bryte lover og regler som er laget for å verne deg og meg!

Lenke til kommentar

Men han er ikke TILTALT for det! Hvis du er villig til å sette rettssikkerheten til side for Krekar, så er det helt sikkert noen som kommer til å være villig til å sette rettssikkerheten til side for deg. Tenk deg om!

Dette handler ikke om Krekar, det handler om at politiet og politikerene er villig til å bryte lover og regler som er laget for å verne deg og meg!

Joda, men i ekstremtilfeller som dette, der en utagerende ekstremist blir avslørt gang på gang burde det gjøres unntak og fjerne vedkommende fra landet. Han er en trussel for oss.

Lenke til kommentar

Joda, men i ekstremtilfeller som dette, der en utagerende ekstremist blir avslørt gang på gang burde det gjøres unntak og fjerne vedkommende fra landet. Han er en trussel for oss.

Men igjen kommer rettsvernet inn! Han kan ikke utvises fordi norsk lov ikke tillater det! Hvorfor kan ikke folk sette seg inn i saker før de kommer med idiotiske påstander?

Lenke til kommentar

Sukk... Du forstår fremdeles ikke poenget. Hvis vi lager unntaket for de DU misliker, kan det brukes for de JEG misliker, eller hvem som helst andre misliker!

Rettsvern dekker enten alle eller ingen. Hvilken av de to alternativene foretrekker du?

Herregud, hele Norge vil ha han ut. Da synes jeg at det bør gjøres et unntak i loven som gjør det mulig å kaste ut folk som er en direkte trussel mot landet. Hvis abu bakr al baghdadi, lederen av IS. kom seg inn i landet, ville du da syntes at det er greit at han ikke blir kastet ut pga en lov?

Går ikke ant å tenke så firkantet. Ja, rettsvesenet skal gjelde for alle, men for slike folk burde det ikke gjøre det.

Lenke til kommentar

Sukk... Du forstår fremdeles ikke poenget. Hvis vi lager unntaket for de DU misliker, kan det brukes for de JEG misliker, eller hvem som helst andre misliker!

Rettsvern dekker enten alle eller ingen. Hvilken av de to alternativene foretrekker du?

Herregud, hele Norge vil ha han ut. Da synes jeg at det bør gjøres et unntak i loven som gjør det mulig å kaste ut folk som er en direkte trussel mot landet. Hvis abu bakr al baghdadi, lederen av IS. kom seg inn i landet, ville du da syntes at det er greit at han ikke blir kastet ut pga en lov?

Går ikke ant å tenke så firkantet. Ja, rettsvesenet skal gjelde for alle, men for slike folk burde det ikke gjøre det.

Hvis Abu Bakr al Baghdadi kom til Norge, ville han bli fengslet og enten dømt i Norge, eller i et annet land. Sammenligningen er irrelevant. Vi vet at Abu Bakr har gjort seg skyldig i krigsforbrytelser og det vil han bli dømt for. Så langt er de samme påstandene mot Mullah Krekar ikke blitt bevist og de virker mest som et politisk spill i forkant av den andre Irak-krigen. Vi vet at amerikanerne faket beviser på den tida, så det er nærliggende å tenke at det er noe sant i dette, siden norske myndigheter tydeligvis er ute av stand til å bevise at han faktisk er skyldig i noe.

Lenke til kommentar

Ifølge italienerne skal Krekar ha styrt sitt store terrorist-imperium fra fengselcella. Akkurat det er det mange som synes høres tvilsomt ut.

Krekar har hverken hatt tilgang til internett eller mobiltelefon i fengslet. Videre er evt. brev stanset og kontrollert og ved besøk har han måttet strippe av seg klærne for kontroll. (noe som medførte at han takket nei til besøk etterhvert)

Videre har han vært konstant under overvåking, med tidvise ransakelser av PST på fengselcella.

At Krekar (vel vitende om at han er overvåket 24/7) skal ha etablert og ledet terrororganisasjon og planlagt ulike aksjoner, står ikke til troende.

Paradokset i motsatt fall, vil være at PST må ha sovet, mens spagetti-detektivene "åpenbart" har mer kontroll over norske fanger, enn nordmennene selv. Noe som også er tvilsomt.

Sånn eg har forstått det så er det null stress å få kontakt med "terrorister" når man sitter inne.

Fekk informasjon av ein tideligere fengselsbetjent at når de innsatte i Bergen Fengsel fekk telefonsamtaler sluttet med med avlytting om samtalen begynte med noke snusk eller noe i den duren. Sikkert ikkje noe problem og fake de første 10 minutenne og så gå over til terror i ettertid :p

Lenke til kommentar

Krekar er neppe mors beste barn, men at han er så farlig som de skal ha det til har de jo ennå ikke klart å bevise. Så heit potet som han er, så kan det virke påfallende hendig å bare overlevere han til et land som tilfeldigvis har et rettsvesen som er mer fleksibelt i forhold til press ovenfra enn det norske.

Det er da bevist utover enhver tvil at han var lederen i Ansar al-Islam. En gruppe som uten tvil drepte en hel haug av mennesker i Iraq. Men det syns Aiven er helt greit.... "Ja da han står ansvarlig for mange hundre drap, så han er ikke mors beste barn, men hva så?"

Ikke sant Aiven?

Men er han tiltalt for det?

Jada, han har både vært tiltalt og stilt for retten ang. dette. Man var så ivrige etter å skape bevis mot Krekar at man torturerte vitner for å få frem "sannheten"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mulla-krekar/krekar-vitne-ble-holdt-naken-i-fryserom/a/215242/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...