feddi Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) Har et godt forhold til leietaker, og vi ble enige om å oppgradere internett hastigheten fra 20/5 til 200/20 nylig. Det er Get som er leverandør. De har en ruter tilknyttet sitt modem oppe og får den hastigheten de skal ha. Jeg her nede, har en nettverksport i veggen som jeg har en ruter koblet til i. Problemet mitt er at jeg oppnår ikke mer enn 30/10 i hastighet. Har prøvd uten ruter, og heller å koble til en kabel direkte i veggen og til pc, men nytter ikke. Hva er det som gjør at jeg får en så mye dårligere hastighet? Endret 12. november 2015 av feddi Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) Setter du på en router før det sendes ned? Den boksen i veggen nede må ende opp i en boks hos deg oppe? Da er det nok dårlig kabel/kontakt mellom de to boksene. Hurtigfiksen her er vel å sette inn de to boksene på nytt med egnet verktøy Endret 12. november 2015 av War Lenke til kommentar
feddi Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Jeg bor i sokkelleilighet og kobler min ruter til nettverksporten i veggen. Jeg vet at dem oppe mottok et nytt modem i posten av Get nylig som de bruker. Den har de koblet til sin ruter i. Akkurat hvor den nettverksporten min her nede fører til oppe, det vet jeg ikke. Men ettersom de har riktig hastighet oppe, må det da være noe gale med kabelen/kontakten i veggen? Huset er mikke mer enn 5 år gammelt. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Da MÅ din router ha disablet routing, ellers lager du krøll. Burde være satt opp som AP-mode. Sett kabel rett i veggen hos deg, er det dårlig da er det de 2 kontaktene som roter og burde ha vært terminert på nytt Lenke til kommentar
feddi Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Samme hastighet om jeg har kabelen rett i veggen og til pcen. Hva vil det si å terminere kontaktene? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) Skru ut, riv ut kablene og klipp av 1 cm og fest de igjen (150 på chalsern/jula) Må gjøres i begge ender og feste de i samme rekkefølge/farger. Oppe skal det gå kabel fra routerens switch eller annen switch koblet i routeren oppe og rett til veggboksen de har oppe. Endret 12. november 2015 av War Lenke til kommentar
feddi Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Etter dette er gjort så må jeg Disable routing og sette ruter i AP-mode? Det er ikke bare å koble ruter rett i veggen altså? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Eieren av nett har modem og router, og det er all routing som trengs. For å skape minst krøll setter du din i ap-mode. Og mest sans skal kabel fra vegg inn port 1 av 4 på routeren din. Da kan du bruke portene bak som switch og trådløs som normalt. Er det ikke ap-mode, så finn dhcp og trykk disable bare. Lenke til kommentar
Lazy Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Og du er sikker på att ikke de struper ned hastigheten din? Det har jeg kommet til og gjort om jeg delte mitt nett med noen andre (Noe som ikke har blitt aktuelt uansett) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå