fflex_InnleggNO Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) Hei. Faren min sin gode gamle HP DC7900 er blitt utrolig treig, og jeg tror en SSD vil gjøre susen. En E7400 CPU og 4gb minne tør jeg å påstå at fortsatt skal holde til hans bruk. Planen er å kjøpe en Samsung EVO 250GB SSD, og prøve å klone absolutt alt innhold over til ny SSD. Mulig jeg spør dumt, men akkurat det området her er jeg dårlig på: Hva med all mulig tredjepart software og innstillinger, spesielt Mamut regnskaps SW er han avhengig av å fortsatt kunne benytte. Har sett kjapt på Samsung Data Migration Software: http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/global/html/support/downloads.html Noen som har erfaring med det samme? Endret 12. november 2015 av fflex_InnleggNO Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Kloning betyr at alt følger med over på den nye disken, det gjør ingen forskjell for programmene. Eneste krav er at SSD er stor nok til å romme størrelsen på HDD. Samsung Data Migration gjør jobben. Lenke til kommentar
fflex_InnleggNO Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Var vel det jeg egentlig "visste", men takk for at du forsikrer meg. Skulle det gå til dundass med Mamut, så blir det dårlig stemning.. Takk takk! Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Det skjer uansett ikke noe med den opprinnelige harddisken, så i verste fall kan du montere den igjen. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Har altid tenkt at det er en fordel å ha koblet ny disk til PC-en før kloning. Dette for at Windows-en kan innstallere eventuelle drivere på forhånd. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Den var litt kryptisk. Det er jo ingen spesielle drivere for en disk/SSD, hvis det er det du tenker på? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Spesielle drivere? Har gått fra IDE til SATA på pc-er med XP, og der trengtes det (spesielle) drivere? Vet ikke med nyere Windows om det trenges, men det skader vel ikke? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Drivere er for disk kontroller, ikke for disken. http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/188411en Lenke til kommentar
fflex Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Takk for input, det ble stor suksess og ga helt ny liv i gamle PC'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå