Gå til innhold

iPad Pro; Altfor stor?


ozone

Anbefalte innlegg

Alle 'tester' som hittil har kommet, sier det samme: iPad Pro er vond å holde og jobbe med håndholdt, og en dokkingstasjon/holder og et tastatur er påkrevd.

 

Da kalles det "Bærbar-PC", og det finnes allerede i mange gode varianter.

 

Trenger man SÅ stor skjerm er det vel mye bedre å bruke en PC/Mac som har et flott tastatur som støtter og holder skjermen fast, man kan tilte skjermen i den vinkel man vil, og hele greia kan hvile på et bord eller på fanget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

For stor? Kanskje, men jeg synes mer at den er for dyr. Det er mitt største ankepunkt mot den. Jeg har ipad som jeg digger fra før, men de prisene som er nå gir lommeboka mi angst.

Lenke til kommentar

Det er den helt sikkert  :)

Men bruker du den uten holder og tastatur?

Trenger man det mesteparten av tiden, er det vel bedre å kjøpe seg en bærbar PC?

Må si at jeg foretrekker 12-tommer nettbrettet veldig fremfor bærbar PC, men jeg er generelt ikke noe særlig fan av laptop-er. Til lett bruk på sofaen, lenestolen og i sengen, så blir bærbar PC for stort og krøkkete (og ofte bråkete). På skrivebordet foretrekker jeg en ordentlig stasjonær med godt tastatur og god skjerm.

 

Jeg bruker ikke tastatur og holder til nettbrettet, men noen ganger en pute bak for å støtte det. Når det gjelder on-screen tastatur, så syness jeg det ble veldig tungvint når det fylte hele skjermen, men heldigvis har Swiftkey et modus hvor det ser slik ut, og er lett å skrive på med én hånd (jeg er venstrehendt):

Pa9Y9M5.png

Lenke til kommentar

Ser ut som du har funnet en god løsning, selv med et stort nettbrett!

 

Jeg elsker touch-skjermen på nettbrett, men sliter med å holde den riktig vinkel hele tiden.

Spesielt sittende i stol eller sofa lett bakoverlent. Da liker jeg å sitte en del med hendene bak nakken, så for meg ble laptop en grei skjerm+holder i ett. Men jeg savner jo touch-skjermen...

 

Gleder meg til det kommer svevende nettbrett som man styrer med øynene, så jeg kan ligge på rygg i sengen å surfe  ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...