Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg internett/nedlastning

Anbefalte innlegg

Har ADSL fra telenor,og kjører Win XP og explorer. Når jeg sjekker hastigheten med speedometer er hastigheten tilfredsstillende. Men det tar lang tid å få fram sider på internett, og nedlastninger med bittorrent funker ikke.Downloads ligger da og pendler på mellom 2-4kbit, er bare innemellom oppe på 10 kbit. Uploads ligger på ca 10kbit. Har kjørt adware og bruker Norton antivirus. Er det noen innstillinger som kan være feil? Takknemlig for alle tips som kan hjelpe meg å løse dette! :grine:

Endret av Krepsemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer nok til å få innlegg som

NEXTGENTEL!!!  :woot:  :woot:  :woot:

og lignende... bare drit i det. *grin*

For det må vel være noe med din maskin som er problemet når speedometeret gir god hastighet. Det finnes vel programmer for å analysere om alt på maskinen er i orden. Let litt rundt på download-sider (www.shareware.com, www.tucows.com, www.download.com) og se om du finner ett analyseprogram som kan snuse i maskinen din for å finne diverse flaskehalser.

Hvilken nettleser bruker du? Prøv å resette alle innstillinger i den, og alle innstillinger for internett, og prøv evt. å reinstallere nettleseren om mulig.

Når det gjelder P2P så opplever man jo veldig varierende hastighet... alt kommer an på kildens upload-hastighet, og hvor stor trafikk det er på nettet, samt hvor mange servere du må gjennom før du får filen. Om hastigheten er lavere enn vanlig, og den aldri kommer over det du nevner, så skjønner jeg ikke hvorfor. Prøv andre P2P programmer og se om de har samme symptom.

Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

hei,

du kan jo prøve netlimiter. det er et program som du kan kontrollere ned- og opplastingshastighet til bestemte programmer. Det viser altså hvilke programmer som bruker av internettforbindelsen. Jeg fant flere .exe-filer (programmer) som slukte båndbredden på min internettforbindelse med dette programmet. Filer som ikke engang min oppdaterte Norton Antivirus og Ad-aware fant. Vær litt obs på at noen programmer som vises i netlimiter skal være der, feks. svchhost m.m.

Var kanskje ikke akkurat svar på det du lurte på, men gi det et forsøk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...