wampster Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Har hatt min Sony Xperia z3c i et år nå, og har hverken sprekt skjerm, bakglass eller noen skader utenom nesten usynlige riper. Mobilen har falt ned flere ganger på forskjellige underlag. Av alle de jeg kjenner som har Sony har én ødelagt telefon, og hun klemte den i bildøra... Mener dere virkelig at en mobil skal tåle å falle ned på hardt underlag, være i ei bukselomme med bilnøkler og lignende uten å ta skade av det? Dagens mobiler er ikke lagd for slik bruk, det er ikke rart de blir ødelagt om man behandler de slik. Da må man vel kjøpe seg en CAT-mobil eller tilsvarende. Så fordi din mobil (og de du kjenner) ikke har blitt ødlagt/sprukket glass av å såvidt se på den så er mobilen helt fin? Som sagt, mitt glass sprakk MENS jeg tekstet med den i hånden og hadde aldri falt i bakken. Du er vel kanskje typen som sier at global oppvarming ikke eksisterer med argumentet at "det snødde jo hos meg igår"... Det er et velkjent og mye kritisert problem at sony sine mobil har glass som sprekker/går istykker utrolig lett.. 3 Lenke til kommentar
Teria Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Har hatt min Sony Xperia z3c i et år nå, og har hverken sprekt skjerm, bakglass eller noen skader utenom nesten usynlige riper. Mobilen har falt ned flere ganger på forskjellige underlag. Av alle de jeg kjenner som har Sony har én ødelagt telefon, og hun klemte den i bildøra... Mener dere virkelig at en mobil skal tåle å falle ned på hardt underlag, være i ei bukselomme med bilnøkler og lignende uten å ta skade av det? Dagens mobiler er ikke lagd for slik bruk, det er ikke rart de blir ødelagt om man behandler de slik. Da må man vel kjøpe seg en CAT-mobil eller tilsvarende. Så fordi din mobil (og de du kjenner) ikke har blitt ødlagt/sprukket glass av å såvidt se på den så er mobilen helt fin? Som sagt, mitt glass sprakk MENS jeg tekstet med den i hånden og hadde aldri falt i bakken. Du er vel kanskje typen som sier at global oppvarming ikke eksisterer med argumentet at "det snødde jo hos meg igår"... Det er et velkjent og mye kritisert problem at sony sine mobil har glass som sprekker/går istykker utrolig lett.. Leste du overhodet innlegget mitt? Det handlet ikke om de som har fått mobilen knust uten at den har falt ned, det handlet om de som tror mobilen skal tåle fall på harde underlag, ha den i lomma og lignende. Jeg har aldri sagt at det ikke er et kjent problem at Sony mobiler knuser av seg selv, si meg gjerne hvor jeg har skrevet det. Hvorfor så sinna? Har du det ikke helt bra, lille venn? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Du kan droppe hersketeknikkene. Ingen tar deg alvorlig når du omtaler dine meddebattanter som "lille venn". En telefon skal tåle daglig bruk. Det inkluderer fall mot gulvet fra lav høyde, og å ligge i lomma. Jeg har hatt andre telefoner som har tålt daglig bruk. Sony Xperia-serien tåler mindre enn andre telefoner, og MÅ brukes med beskyttelse. Mine tidligere Nokia og Samsung telefoner var alltid ubeskyttet, og tålte det uten problemer. Samsungen har nå gått i arv til familiemedlemmer, og er nå på sin tredje eier før skjermen endelig sprakk etter et ublidt møte med gulvet, men den virker fordet. Sony tåler vesentlig mindre. Skjermen knuser lettere, og når det skjer kan man ikke bruke den. Bruk beskyttelse, ellers varer ikke Sony-telefonen lenge. En kan ikke alltid være påpasselig og hindre at den blir utsatt for påkjenninger. Uhell skjer, og telefonen skal være laget for å tåle daglige påkjenninger. Sony tåler nesten ingenting uten beskyttelse. Min er beskyttet av Nillkin tempered glass, som koster en femtilapp med gratis frakt fra Ebay, og et lommebok-cover. Med denne beskyttelsen tåler Sony de daglige påkjenningene den utsettes for. Endret 14. november 2015 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Teria Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Du kan droppe hersketeknikkene. Ingen tar deg alvorlig når du omtaler dine meddebattanter som "lille venn". En telefon skal tåle daglig bruk. Det inkluderer fall mot gulvet fra lav høyde, og å ligge i lomma. Jeg har hatt andre telefoner som har tålt daglig bruk. Sony Xperia-serien tåler mindre enn andre telefoner, og MÅ brukes med beskyttelse. Mine tidligere Nokia og Samsung telefoner var alltid ubeskyttet, og tålte det uten problemer. Samsungen har nå gått i arv til familiemedlemmer, og er nå på sin tredje eier før skjermen endelig sprakk etter et ublidt møte med gulvet, men den virker fordet. Sony tåler vesentlig mindre. Skjermen knuser lettere, og når det skjer kan man ikke bruke den. Bruk beskyttelse, ellers varer ikke Sony-telefonen lenge. En kan ikke alltid være påpasselig og hindre at den blir utsatt for påkjenninger. Uhell skjer, og telefonen skal være laget for å tåle daglige påkjenninger. Sony tåler nesten ingenting uten beskyttelse. Min er beskyttet av Nillkin tempered glass, som koster en femtilapp med gratis frakt fra Ebay, og et lommebok-cover. Med denne beskyttelsen tåler Sony de daglige påkjenningene den utsettes for. Jeg svarte bare på samme måte som Wampster og hans hersketeknikker. Er det greit så lenge andre gjør det? Hvor har du det fra at en mobil skal tåle å ligge i lomma og fall fra lave høyder? Jeg tviler på at mobilprodusentene mener det, men finn det gjerne ut, jeg er genuint nysgjerrig. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Jeg svarte bare på samme måte som Wampster og hans hersketeknikker. Hvor har du det fra at en mobil skal tåle å ligge i lomma og fall fra lave høyder? Jeg tviler på at mobilprodusentene mener det, men finn det gjerne ut, jeg er genuint nysgjerrig. I'm sorry.. what?? Vennligst referer til der jeg bruker hersketeknikk. Hvis du sikter til analogien min om global oppvarming så er du (langt) utpå viddene. Jeg er genuint nysgjerrig på hvorfor en mobil IKKE skal tåle å ligge i lomma, OG hvor du mener det er vanlig/normalt å oppbevare den når man er på farta - ettersom du tydeligvis mener at den ikke skal/tåler å være i lomma. Samme tilbake til deg, finn gjerne ut hvor mobilprodusenter eksplisitt fraråder folk å ha mobilen i lomma. edit: Og som svar til posten din tidligere, jeg er hverken din "lille venn" (hvor nå enn du har det fra) eller sint. Poenget mitt var/at det er en kjent feil at Sony sine telefoner har glass som sprekker uten at det har skjedd noe. Du refererte til din (subjektive) erfaring - derfor refererte jeg til min (subjektive) erfaring. Ser ikke helt forskjellen her? Endret 14. november 2015 av wampster Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Mobiltelefoner har da alltid vært designet for at man skal ha dem under hatten evt. mellom hattebåndet og hatten. 1 Lenke til kommentar
Teria Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg svarte bare på samme måte som Wampster og hans hersketeknikker. Hvor har du det fra at en mobil skal tåle å ligge i lomma og fall fra lave høyder? Jeg tviler på at mobilprodusentene mener det, men finn det gjerne ut, jeg er genuint nysgjerrig. I'm sorry.. what?? Vennligst referer til der jeg bruker hersketeknikk. Hvis du sikter til analogien min om global oppvarming så er du (langt) utpå viddene. Jeg er genuint nysgjerrig på hvorfor en mobil IKKE skal tåle å ligge i lomma, OG hvor du mener det er vanlig/normalt å oppbevare den når man er på farta - ettersom du tydeligvis mener at den ikke skal/tåler å være i lomma. Samme tilbake til deg, finn gjerne ut hvor mobilprodusenter eksplisitt fraråder folk å ha mobilen i lomma. edit: Og som svar til posten din tidligere, jeg er hverken din "lille venn" (hvor nå enn du har det fra) eller sint. Poenget mitt var/at det er en kjent feil at Sony sine telefoner har glass som sprekker uten at det har skjedd noe. Du refererte til din (subjektive) erfaring - derfor refererte jeg til min (subjektive) erfaring. Ser ikke helt forskjellen her? Jeg ser på "Du er vel kanskje typen som sier at global oppvarming ikke eksisterer med argumentet at "det snødde jo hos meg igår"..." som hersketeknikk, ja. Det blir for dumt og har ikke noe med saken å gjøre. Hvorfor en mobil ikke skal ligge i bukselomma? Blir lett bøyd og knust skjerm ved klemskade, spesielt om man har andre ting i lomma også- som bilnøkler. Nå snakker jeg bukselommer, som ofte er trangere og mindre enn f.eks jakkelommer. Du må for all del gjøre hva du vil med din mobil, men jeg vil ikke gjøre det. At mobilprodusenten ikke fraråder at du skal putte den i lomma betyr ikke at det er trygt å gjøre det, men igjen: for all del, gjør hva du vil med din mobil. Jeg har aldri sagt at du ikke skal komme med din subjektive erfaring- det er tonen din jeg reagerer på. Jeg skrev generelt om at mobiler ikke er lagd for og tåler ikke å falle ned og lignende, og så kommer du her og kjefter og bruker hersketeknikk mot meg pga du har opplevd at din mobil sprakk uten at den har falt ned. Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Hvorfor en mobil ikke skal ligge i bukselomma? Blir lett bøyd og knust skjerm ved klemskade, spesielt om man har andre ting i lomma også- som bilnøkler. Nå snakker jeg bukselommer, som ofte er trangere og mindre enn f.eks jakkelommer. Du må for all del gjøre hva du vil med din mobil, men jeg vil ikke gjøre det. At mobilprodusenten ikke fraråder at du skal putte den i lomma betyr ikke at det er trygt å gjøre det, men igjen: for all del, gjør hva du vil med din mobil. Angående nøkler (eller noe annet hardt) så er jeg enig i at det bør ligge i en annen lomme enn mobilen. Men mener du at selv en bukselomme som er helt tom ikke er trygg nok for mobilen? Jeg har ofte ingen andre plasser å ha den, så da sliter jeg i så fall... Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Hvorfor en mobil ikke skal ligge i bukselomma? Blir lett bøyd og knust skjerm ved klemskade, spesielt om man har andre ting i lomma også- som bilnøkler. Nå snakker jeg bukselommer, som ofte er trangere og mindre enn f.eks jakkelommer. Du må for all del gjøre hva du vil med din mobil, men jeg vil ikke gjøre det. For det første så skrev jeg bukselommer (som i lommer på normale bukser), ikke tights. For det andre, bukser har mer enn en (1) lomme, så jeg ser ikke helt hvorfor man skal fylle den med mobilen i med alt, og la resten være tomme? Men er det er kanskje eksempelet vi bruker, er det det som er "normalt" i følge deg - alt i en lomme? Og angående jakkelommer, jeg vet at vi bor langt nord og at det er mange månder med kaldt vær, men ikke kom her og si meg at du går med jakke 12 månder i året? I så fall er det imponerende. Hvis ikke så lurer jeg litt på hvor du har mobilen om sommeren når det er kortbukse og t-shorte vær..? Evt vår/sensommer når det vanlige folk går med buke og skjorte/genser. Tar du med deg en ekstra sekk/jakke/veske kun for mobilen da eller? Angående hersketeknikk - vi har tydeligvis veldig forskjellige definisjoner på det - lille venn.... For all del TS gå for en Sony Xperia Z mobil, men vær klar over at skjermen vil sprekke (med mindre du tar på/bruker den med silkehansker og aldri er uheldig) og når den får en sprekk kan du, i motsetning til alle andre mobilmerker/skjermer, ikke lenger bruke mobilen før du har byttet glasset. Noe som da bryter både garantien og det at den er vanntett, noe som da gjør hele gimmicken at den er vanntett ganske meningsløs. Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 (endret) For all del TS gå for en Sony Xperia Z mobil, men vær klar over at skjermen vil sprekke (med mindre du tar på/bruker den med silkehansker og aldri er uheldig) og når den får en sprekk kan du, i motsetning til alle andre mobilmerker/skjermer, ikke lenger bruke mobilen før du har byttet glasset. Noe som da bryter både garantien og det at den er vanntett, noe som da gjør hele gimmicken at den er vanntett ganske meningsløs. Vel, det gjorde jeg allerede for et par måneder siden, og skjermen har allerede sprukket og den er også ubrukelig. En av grunnene til at jeg startet denne tråden, var at jeg ønsket å ta opp om Z3C har noen aktuelle konkurrenter i markedet "kompaktmobiler med toppytelser" (skjerm på godt under 5" og ytelser opp mot toppmodellene), noe jeg føler den ikke har, og som også var grunnen til at jeg valgte nettopp denne da jeg skulle kjøpe ny mobil. Jeg kan godt si at jeg angrer nå, men jeg vet fortsatt ikke hva jeg heller burde valgt? Den nye Z5C er kanskje mer solid (blir spennende å høre folks erfaringer på dette etter hvert), men den sjansen er jeg ikke villig til å ta, i hvert fall med tanke på at prisen er et par laken for høy. Endret 15. november 2015 av Gordon Growth Lenke til kommentar
Teria Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Hvorfor en mobil ikke skal ligge i bukselomma? Blir lett bøyd og knust skjerm ved klemskade, spesielt om man har andre ting i lomma også- som bilnøkler. Nå snakker jeg bukselommer, som ofte er trangere og mindre enn f.eks jakkelommer. Du må for all del gjøre hva du vil med din mobil, men jeg vil ikke gjøre det. For det første så skrev jeg bukselommer (som i lommer på normale bukser), ikke tights. For det andre, bukser har mer enn en (1) lomme, så jeg ser ikke helt hvorfor man skal fylle den med mobilen i med alt, og la resten være tomme? Men er det er kanskje eksempelet vi bruker, er det det som er "normalt" i følge deg - alt i en lomme? Og angående jakkelommer, jeg vet at vi bor langt nord og at det er mange månder med kaldt vær, men ikke kom her og si meg at du går med jakke 12 månder i året? I så fall er det imponerende. Hvis ikke så lurer jeg litt på hvor du har mobilen om sommeren når det er kortbukse og t-shorte vær..? Evt vår/sensommer når det vanlige folk går med buke og skjorte/genser. Tar du med deg en ekstra sekk/jakke/veske kun for mobilen da eller? Angående hersketeknikk - vi har tydeligvis veldig forskjellige definisjoner på det - lille venn.... For all del TS gå for en Sony Xperia Z mobil, men vær klar over at skjermen vil sprekke (med mindre du tar på/bruker den med silkehansker og aldri er uheldig) og når den får en sprekk kan du, i motsetning til alle andre mobilmerker/skjermer, ikke lenger bruke mobilen før du har byttet glasset. Noe som da bryter både garantien og det at den er vanntett, noe som da gjør hele gimmicken at den er vanntett ganske meningsløs. Jeg går som regel med veske, sekk eller jakke. Hvis jeg mot formodning ikke har noe av dette har jeg den i hånda, hvis det er så viktig å ha med mobilen. Hvorfor en mobil ikke skal ligge i bukselomma? Blir lett bøyd og knust skjerm ved klemskade, spesielt om man har andre ting i lomma også- som bilnøkler. Nå snakker jeg bukselommer, som ofte er trangere og mindre enn f.eks jakkelommer. Du må for all del gjøre hva du vil med din mobil, men jeg vil ikke gjøre det. At mobilprodusenten ikke fraråder at du skal putte den i lomma betyr ikke at det er trygt å gjøre det, men igjen: for all del, gjør hva du vil med din mobil. Angående nøkler (eller noe annet hardt) så er jeg enig i at det bør ligge i en annen lomme enn mobilen. Men mener du at selv en bukselomme som er helt tom ikke er trygg nok for mobilen? Jeg har ofte ingen andre plasser å ha den, så da sliter jeg i så fall... For å være sikker- ja. Så lenge man ikke bøyer seg går det vel som regel bra, men jeg velger å ikke ta sjansen. Ser det er enklere for jenter som ofte har med seg veske. Endret 15. november 2015 av Teria Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 18. november 2015 Forfatter Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Hvorfor en mobil ikke skal ligge i bukselomma? Blir lett bøyd og knust skjerm ved klemskade, spesielt om man har andre ting i lomma også- som bilnøkler. Nå snakker jeg bukselommer, som ofte er trangere og mindre enn f.eks jakkelommer. Du må for all del gjøre hva du vil med din mobil, men jeg vil ikke gjøre det. At mobilprodusenten ikke fraråder at du skal putte den i lomma betyr ikke at det er trygt å gjøre det, men igjen: for all del, gjør hva du vil med din mobil. Angående nøkler (eller noe annet hardt) så er jeg enig i at det bør ligge i en annen lomme enn mobilen. Men mener du at selv en bukselomme som er helt tom ikke er trygg nok for mobilen? Jeg har ofte ingen andre plasser å ha den, så da sliter jeg i så fall... For å være sikker- ja. Så lenge man ikke bøyer seg går det vel som regel bra, men jeg velger å ikke ta sjansen. Ser det er enklere for jenter som ofte har med seg veske. Nettopp, og jeg går heller sjelden med veske... Men det er nok andre faktorer som også spiller inn her; størrelse på mobilen kontra størrelsen på bukselomma, og hvor stramme buksene er, for å nevne noe. Kompakt mobil kombinert med litt vide bukser og stor lomme - da tror jeg man har gardert seg rimelig bra mot at mobilen skal ta noe skade av å ligge i lomma, selv når man bøyer seg. Er jo en grunn for at jeg foretrekker kompakte mobiler. Endret 18. november 2015 av Gordon Growth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå