Gå til innhold

4k tv, ikke bilde fra PC gjennom forsterker

Anbefalte innlegg

Hei, fikk idag en 55" 4k tv.

Koblet opp og kabeltv samt ps3 fungerte smertefritt, når jeg slår på PCen som er koblet til får jeg ikke opp bilde.

Alle tre er koblet til via en forsterker, en eldre modell så den støtter derfor ikke 4k. Det var jeg klar over, men jeg burde vel fått opp bilde fordet? Maskinen er uansett ikke god nok til å kjøre 4k.

Kobler jeg maskinen direkte i tven får jeg bilde, tar jeg den igjennom forsterkeren får jeg ikke bilde, samme oppsett som det har vært på min tidligere 40" 1080p tv.

Har koblet opp pcen via teamviewer og endret oppløsningen til 1280x1024 uten at det hjalp, har til og med prøvd lavere oppløsning bare for å sjekke.

Er tydelig at det er noe rart med koblingen mellom pc -> reciever og tv, samtidig synes jeg det er rart feks GET boksen og ps3 fungerer fint tilkoblet samme reciever og til tv.

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut i fra du har prøvd 720P, 1080P Siden hdmi funger dårlig på 1280x1024

Så prøv 1024x786 eller 1280x 720 og 1920x1080.

Får du ikke stilt dette manuelt må du f.eks bruke DVI\Displayport for å stille dette, også bytte til HDMI.

Ja, jeg mente 1920x1080, ikke 1024...

Har forsøkt dette, kobler som sagt over via teamviewer så får sett hva som foregår på skjermen, får bare ikke bilde opp på tven. Merkelige greier. Begynner å stresse litt også for jeg gidder ikke ha en tv jeg ikke kan bruke med anlegget og pcen, da er det borktasta penger så hvis jeg ikke får det til må jeg bite i det sure eplet og levere tilbake tven.

Litt usikker på om jeg prøvde 1024x786, men kan forsøke den oppløsningen når jeg kommer hjem

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...