tss141 Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Hei.Jeg klarte for noen dager siden å dunke borti en stein slik at potta på min yamaha jog r 2007 knakk av.Jeg sendte den til en person jeg kjenner slik at han kunne sveise potta på plass igjen.Da jeg fikk den tilbake ferdig sveist så fikk jeg ikke start på den, og jeg sendte den så klart tilbake igjen til personen som fiksa den.Han renset luftfilteret til scooteren og så fungerte den igjen.Men etter dette så har jeg mistet effekt på scooteren. Den akselererer tregere, den går 5km/h tregere og den trekker mye dårligere i bakker. Hva kan det være som er galt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Kan hende sveisen er så dårlig innvendig at den struper igjen noe av eksosen. 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Evnt at personen du kjenner er en skikkelig drittsekk og bytta hele sylinderblokka.. Men jeg tipper Sedsberg trolig har rett, er noen sveiseskjøten som gjør dette punktet noe trangere og struper eksosen.. Som vil ha mye og si på effekten på en moped med knappe 4,5HK i utgangspunktet... 1 Lenke til kommentar
tss141 Skrevet 11. november 2015 Forfatter Del Skrevet 11. november 2015 Han har nok ikke byttet sylinderblokka nei men skal sjekke det dere 2 sier med strup av eksosen. Om noen har noen andre ideer så kom med dem! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Har den vært kjørt uten eksos eller med stor lekasje inne ved sylinderen kan den også ha tatt skade. Har det blitt sveiset på potta mens den har vært montert kan også bl.a. tenninga ha blitt skadet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå