Gå til innhold

Kjoepe mobil i Thailand

bergetun

Anbefalte innlegg

Er fortiden i Thailand og har sett litt paa mobilpriser her.

Vurderer litt aa kjoepe 3 stk mobiler. (En til meg, en til svigerbror og en til svigerbeistet)

Til meg: Nokia 6600 til 3500 kr

Svigerbror : Nokia 6220 til 1900 kr

Svigerbeistet: En veldig liten Panasonic som jeg ikke husker navnet paa i farten, Pris : 1400 kr

Er det noen som har erfaringer med aa kjoepe mobil i utlandet, hvordan er det med garanti og slikt ? International garanti ?

Med tanke paa at det er Thai og Engelsk menysystem paa telefonen, vil det da veare noe problem aa faa bytta (flasha) om telefonen slik at vi kan faa Norsk T9/menysystem paa telefonene?

Takker for all tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at du har garanti mot fabrikasjonsfeil i et år. Selvfølgelig vil du ikke få dekket noe gjennom kjøpsloven men fabrikken sin egen garanti vil nok være gjeldende. Det eneste som er litt kjipt er at vist telefonen går i stykker så må du nok kontakte f.eks nokia selv og finne ut hva du skal gjøre istedenfor bare å levere den til forhandleren.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en svigerfar som er i Indonesia hver 3-4.måned ca, og omtrent hver gang har han kjøpt en ny mobil for meg(hadde litt mobil-dilla før, men har roet seg ned nå).

Jeg hadde litt trøbbel med T68 telefonen min, men det var ikke noe problem. Tok den med til nærmeste mobil-forhandler med verksted, og la igjen telefonen der, sammen med kvitteringen, null prob. Samme fungerer med oppgraderinger også, bare få med deg kvitteringen så er det sjeldent et problem.

Lenke til kommentar

Kjoepte telefonene jeg :)

Nokia 6600, Nokia 6220, og en Panasonic G50 (eller var det G60 den het?)

6220 er jeg MEGET missofrnoeyd med, plastikk delux, foeles ut som en leke telefon.

6600 er grei, litt mye Thai dill paa den og siden det ikke er Engelsk manual til den saa vet jeg ikke hvordan jeg skal faa det vekk.

Men det fixer jeg lett naar jeg kommer til Norge..

Hva med MP3 spiller til denne telefonen, finnes det ?

Hadde litt flaks og da :) dumme meg hoppa i bassenget 2 timer etter at jeg hadde lada opp telefonen (Altsaa med telefonen i lommen self)

Men det gikk bra, toerka den og naa virker den fint som bare det..

Hadde to daue pixler foer den tok seg ett bad, etter at den fikk kjoelt seg ned i bassenget hadde den bare 1 doed pixel :)

Pytt pytt.

Panasonicen til svigerbeistet(svigermor) er kanon toeff, knall liten telefon med fargeskjerm og greier.. meget bra kvinne telefon.

Ett par spoersmaal:

Skal ha meg ett Netcom abonement naar jeg kommer til Norge.

Hvordan skal jeg faa inn GPRS/MMS/WAP settings til denne telefonen ?

Kan jeg sende en sms og faa tilsendt settings for dette ?

Noen som vet om det er noen I bergens omraadet som kan flashe denne telefonen slik at jeg faar norsk meny/t9 til Nokiaen min

Lenke til kommentar

Du kan be forhandleren til å sende deg de mms/gprswap innstillingene eller så kan du gjøre det selv via www.netcom.no . På høyere siden står det "Innstillinger og veiledninger" så er det bare til å velge de innstillingene du skal ha.

Flashe en tlf er nok bare å gå til en mobilforhandler og be de sende det til et verksted som gjør dette. Tror de tar noen kroner på å flashe det siden tlf ikke er kjøpt i norge.

Lenke til kommentar

Trur dei forskjellige produsentane kjører litt forskjellig strategi på telefoner kjøpt i utlandet / andre soner

Sony Ericsson trur eg kjører worldwide, kor telefonen er kjøpt har ingen betydning for garantisaker.

Siemens trur eg også kjører worldwide

Nokia derimot kjører soner. Telefoner kjøpt i Asia "må" til det landet for å bli fiksa.

For eg hadde ei sak der ein telefon var feillevert, 5210 som skulle til det asiatiske markedet men havna i Noreg gjennom rette kanalar, den blir solgt med abo i butikken, der etter oppstår det feil på telefonen og den blir sendt til service. Overaskelesen var stor når serviceselskapet ringer oss og seier at denne telefonen ikkje er dekka av garanti grunna det er ein asiastisk modell.

Heldigvis for kunde fiksa leverandør opp og erstatta telefonen med ein ny.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Kjoepte telefonene jeg :)

Nokia 6600, Nokia 6220, og en Panasonic G50 (eller var det G60 den het?)

6220 er jeg MEGET missofrnoeyd med, plastikk delux, foeles ut som en leke telefon.

6600 er grei, litt mye Thai dill paa den og siden det ikke er Engelsk manual til den saa vet jeg ikke hvordan jeg skal faa det vekk.

Men det fixer jeg lett naar jeg kommer til Norge..

Hva med MP3 spiller til denne telefonen, finnes det ?

Hadde litt flaks og da :) dumme meg hoppa i bassenget 2 timer etter at jeg hadde lada opp telefonen (Altsaa med telefonen i lommen self)

Men det gikk bra, toerka den og naa virker den fint som bare det..

Hadde to daue pixler foer den tok seg ett bad, etter at den fikk kjoelt seg ned i bassenget hadde den bare 1 doed pixel :)

Pytt pytt.

Panasonicen til svigerbeistet(svigermor) er kanon toeff, knall liten telefon med fargeskjerm og greier.. meget bra kvinne telefon.

Ett par spoersmaal:

Skal ha meg ett Netcom abonement naar jeg kommer til Norge.

Hvordan skal jeg faa inn GPRS/MMS/WAP settings til denne telefonen ?

Kan jeg sende en sms og faa tilsendt settings for dette ?

Noen som vet om det er noen I bergens omraadet som kan flashe denne telefonen slik at jeg faar norsk meny/t9 til Nokiaen min

Øy, kan du kjøpe mobil for meg der nede ? Hvis det lønner seg.. Sjekk prisen på Samsung E700/710 eller hva det er der nede :D Du får selvsagt noe ekstra for det ;) Sjekker du det ut ? Takker :D

Lenke til kommentar
Er fortiden i Thailand og har sett litt paa mobilpriser her.

Vurderer litt aa kjoepe 3 stk mobiler. (En til meg, en til svigerbror og en til svigerbeistet)

Til meg: Nokia 6600 til 3500 kr

Svigerbror : Nokia 6220 til 1900 kr

Svigerbeistet: En veldig liten Panasonic som jeg ikke husker navnet paa i farten, Pris : 1400 kr

Er det noen som har erfaringer med aa kjoepe mobil i utlandet, hvordan er det med garanti og slikt ? International garanti ?

Med tanke paa at det er Thai og Engelsk menysystem paa telefonen, vil det da veare noe problem aa faa bytta (flasha) om telefonen slik at vi kan faa Norsk T9/menysystem paa telefonene?

Takker for all tilbakemelding.

Heisann!

Kjøpte meg en 7250i på Filippinene i oktober. Den kostet meg 2700 uten binding eller noe. Men har dessverre ikke garanti på den, det fikk jeg opplyst om i butikken jeg kjøpte den.

Mobilen hadde ikke noen skandinaviske språk men "Mobilfiksern" kan fikse det for 400 kroner. En ting jeg la merke til på Filippinene var at man er veldig nøye på å holde telefonene sine vedlike, man finner service-sentre for mobiler i stort sett hver gate.

Moren min hadde tenkt å fikse sin gamle Motorola v3690(?) der borte etter at den tok kvelden. Men der borte ville det antageligvis ta lenger tid enn hva ventingen var verdt. Når hun sa til folka på service-senteret at det ville være like greit å kaste den så de på henne som om hun var gæren. Det er tydeligvis ikke den samme bruk-og-kast holdningen man har her til lands.

Tilbake til temaet...jeg kjøpte meg en 7250i der borte, mamma en V200 og pappa en 3330 :D .. Ingen problemer!

EDIT: Du hadde kjøpt de alt ja... Leste ikke så langt jeg :woot:

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en 7250i på Filippinene i oktober. Den kostet meg 2700 uten binding eller noe. Men har dessverre ikke garanti på den, det fikk jeg opplyst om i butikken jeg kjøpte den.

Mobilen hadde ikke noen skandinaviske språk men "Mobilfiksern" kan fikse det for 400 kroner. En ting jeg la merke til på Filippinene var at man er veldig nøye på å holde telefonene sine vedlike, man finner service-sentre for mobiler i stort sett hver gate.

Moren min hadde tenkt å fikse sin gamle Motorola v3690(?) der borte etter at den tok kvelden. Men der borte ville det antageligvis ta lenger tid enn hva ventingen var verdt. Når hun sa til folka på service-senteret at det ville være like greit å kaste den så de på henne som om hun var gæren. Det er tydeligvis ikke den samme bruk-og-kast holdningen man har her til lands.

Tilbake til temaet...jeg kjøpte meg en 7250i der borte, mamma en V200 og pappa en 3330 :D .. Ingen problemer!

EDIT: Du hadde kjøpt de alt ja... Leste ikke så langt jeg :woot:

Takker for svar.

Jeg fikk beskjed i butikken jeg kjoepte telefonen i at det var worldwide garanti. men men :) De ville vel selge meg en telefon :) hehe..

Men visst du tenker over det saa er det veldig daarlig av Nokia aa ikke tilby world wide guarantee paa en bussiness telefon som 6600.

Feks, jeg har en Thosiba Portege r100 laptop som jeg kjoepte i Indonesia har worldwide 48 timers garanti i 2 aar. Cannon Ixux digitalt foto kamera og Panasonic digitalt video kamera kjoept i Australia. Alle sammen har international garanti.

Tilogmed min SET610 kjoept i Ausssie staar det noe om international garanti i pakken som kom med telefonen.

Jeg vet ikke om det staar noe om international garanti i 6600 pakken da alt staar paa Thai

:lol:

Er det forresten noen som vet om det er mulig aa hente ned en Norsk eller Engelsk maniual til 6600'en ?

Holder paa aa skrive en mail til Nokia for aa spoerre om dette med international garanti paa telefoner. Skal gi dere tilbakemelding saa snart jeg faar svar tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...