Omnithunder Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Jeg skulle gjerne ha sett en slik tråd. Du finner en masse "reviews" på nettet, men mange av dem er motstridende. En god del er også "sponsede". Derfor hadde jeg gjerne sett flere norske erfaringer. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 To personer kan godt ha forskjellige behov og meninger om eksakt samme produkt. De typiske er at noen spør om hva som er best uten at man sier noe om hva som er viktige egenskaper og noen svarer generelt om et produkt basert på hva som er viktig for dem selv, og så oppstår det en clash p.g.a de dypere underliggende tingene som de tok for gitt at den andre forsto, en situasjon som ingen hadde intensjon av å skape i utgangspunktet, men som skjedde uansett. Det som fungerer bra er gruppetester hvor man bedømmer mange ulike parametre, men husk også at de som designer testen kan rigge den for å få et spesielt produkt til å se bra ut ved å bare inkludere dårligere alternativer. Du må alltid uansett vri din egen hjerne og være smart før du kjøper noe med mindre du har den luksusen å sjekke noen andre sitt eksemplar eller på andre måter sikre det at du kan levere tilbake produkter som ikke passer ditt behov. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 http://www.dx.com/no/c/cell-phones-accessories-599/cell-phones-511/android-phones-526 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Jeg er veldig enig, vidor. Men jeg mener også at folk må kunne bruke hodet litt selv. Hvis noen tror at en "Kinatelefon" til kr 500 er en "high end" telefon, så er det de som har et problem. Det bør ikke hindre en i å tipse om gode kjøp. Hvis noen tenker på å kjøpe den konkrete telefonen og lurer på noe, så er det fritt frem å spørre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Ta det rolig, det var ikke ment som noe angrep på ditt forslag. Det var ment som et supplement. Hittil i tråden har vi altså sammen klart å tipse leserne om minst to gode kjøp i hver sin prisklasse. Det er smak og behag hva leserne foretrekker. Håper flere bidrar med andre novemberkupp på telefoner her. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Ta det rolig, det var ikke ment som noe angrep på ditt forslag. Det var ment som et supplement. Hittil i tråden har vi altså sammen klart å tipse leserne om minst to gode kjøp i hver sin prisklasse. Det er smak og behag hva leserne foretrekker. Håper flere bidrar med andre novemberkupp på telefoner her. Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke tok ditt innlegg som noe angrep. Jeg bare påpekte at hvor godt du kjenner merket er rimelig uvesentlig for om produktet er godt eller ikke. Det resterende du skrev er helt relevant. Jeg reagerte dog på det første innlegget til Frobe, og deretter på påstanden hans om at jeg er kjepphøy eller agressiv. Jeg beklager også at du ufrivillig blir trukket inn i dette, det var som sagt kun en liten del av ditt innlegg jeg kommenterte. Jeg har en rekke Xiaomi produkter selv, og jeg er meget godt fornøyd med samtlige. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Hva blir totalprisen med avgifter når prisen hos dx er 1500.- inkl. frakt? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 Hva blir totalprisen med avgifter når prisen hos dx er 1500.- inkl. frakt? Hvis Posten tar seg av fortollingen blir totalprisen kr 2015. 25% mva på beløpet og kr 140 i gebyr til Posten. Det er ikke sikkert pakken blir stoppet, men pakker fra DealExtreme blir etter hvert stoppet relativt ofte. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Apropos kinatelefoner: Her er tråden som noen etterspør. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1552412 1 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 FYI, det tok 25 dager fra jeg bestilte Cubot X12 til jeg kunne hente pakken på posten (standard shipping). 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Kjøpte selv Innos D6000 (http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_226294.html ) fra gearbest, ikke noe å si på seriøsitet eller leveringstid til gearbest. Utvalget er stort, og man kan finne meget gode kjøp, men også bomkjøp så klart. Eneste STORE ankepunktet på innos D6000 er at det ikke utvikles internasjonal ROM. Utvikles kun en ROM som er kinesisk/engelsk uten google programmer (dvs mangler play store, gmail, maps osvosv). Skjermen er den beste jeg har vært borti på en mobil, kameraet er meget bra og batteritiden er så god som man forventer fra 6000mAh. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 uten google programmer (dvs mangler play store, gmail, maps osvosv). Hvordan klarer du deg med apps da? Har du en alternativ "store-app", laster du ned apk'er, eller hur? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Neida, jeg installerer google appene gjennom TWRP, da det er noen luringer som har ordnet det, bootloaderen kan også låses opp om man ønsker. Oppskrifter og det man trenger finnes på et russisk forum, så med litt google translate så blir det bra https://translate.google.com/translate?hl=no&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2F4pda.ru%2Fforum%2Flofiversion%2Findex.php%3Ft688153-80.html&sandbox=1 Men får ikke mer språkvalg. Tastaturet kan dog settes til alle språk, så det er ikke noe stort problem. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Finnes også guider på engelsk, eksempelvis http://www.chinaphonearena.com/forum/Thread-Innos-D6000-root-gapps-temporary-TWRP-custom-recovery-how-to-tutorial-guide Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Neida, jeg installerer google appene gjennom TWRP Så du har mulighet til gapps og root den veien, ja. Da er det jo ikke noe problem. Kult! Kanskje det blir noe sånt på meg neste gang. edit: Der var den på xda også, ja. Må håpe på at mange nok kjøper den til at man får systemoppdateringer i årevis da (typ CM) Endret 10. desember 2015 av frohmage Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Eneste STORE ankepunktet på innos D6000 er at det ikke utvikles internasjonal ROM. Utvikles kun en ROM som er kinesisk/engelsk uten google programmer (dvs mangler play store, gmail, maps osvosv). Lar Google Play seg installere og evt. fungerer det normalt etterpå ? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Eneste STORE ankepunktet på innos D6000 er at det ikke utvikles internasjonal ROM. Utvikles kun en ROM som er kinesisk/engelsk uten google programmer (dvs mangler play store, gmail, maps osvosv). Lar Google Play seg installere og evt. fungerer det normalt etterpå ? Ja igjennom TWRP - som nevnt over. Du kan ikke bare installere google play fra en APK fil f.eks, det funker ikke. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Lar Google Play seg installere og evt. fungerer det normalt etterpå ? Ja igjennom TWRP - som nevnt over. Du kan ikke bare installere google play fra en APK fil f.eks, det funker ikke. Ah. Det er på øynene man først blir blind... Lenke til kommentar
orjanl Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Tusen takk til trådstarter som viste meg en nettbutikk jeg ikke var klar over. Da vi nærmer oss nytt år og nye modeller kunne jeg i mellomtiden tenkt meg å prøve noe helt annet enn hva jeg er vant med. Noen som vet om dette er et greit tilbud, og hva totalkostnaden vil bli? Kan det stemme med rundt 2400 kr? http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_268450.html Evt andre gode/bedre tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå