Gå til innhold

Har du lyst på billig android tlf?

Anbefalte innlegg

Gearbest har nå tilbud på en god "Kinatelefon" http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_193186.html

Jeg har denne telefonen selv, og trenger du en rimelig 4G telefon kan den trygt anbefales. Jeg har ikke klart å roote telefonen enda, så hvis dette er din hensikt finnes det nok bedre valg.

Her er en test av telefonen http://www.androidheadlines.com/2015/07/featured-review-cubot-x12.html

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har handlet relativt mye derfra, og det har aldri vært problemer. Telefonen kom etter 12 dager, men det kan variere. Det er tross alt ikke Gearbest som er befrakter.

Edit:

De 3 siste forsendelsene har alle kommet i løpet av mindre enn 14 dager, hvorav en relativt stor pakke med en R/C båt http://www.gearbest.com/rc-boats/pp_176786.html

Endret av Omnithunder
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva du har hørt om er vel rimelig uvesentlig. Jeg gir tips om en rimelig telefon til kr 520 som jeg har praktisk erfaring med.

Javel?

Jeg kjenner ikke deg, men jeg har lest såpass mye av Simen1 at jeg vet han er seriøs og har god peiling på hva han skriver.

• Liker 3
Lenke til kommentar

TS er fornøyd med telefonen sin (som er betydelig billigere enn de det linkes til). Synes da det er verdt noe.

Selv om man ikke har hørt om merket før, så betyr ikke det at det er en dårlig tlf.. Sikkert fine de Simen1 linker til også.

Selv bestilte jeg en Ulefone fra samme sted. Artig å teste noe nytt mens jeg bestemmer meg for min neste telefon (Nexus 6P, evt. vente på 2016-modellene).

:)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hva du har hørt om er vel rimelig uvesentlig. Jeg gir tips om en rimelig telefon til kr 520 som jeg har praktisk erfaring med.

Javel?

Jeg kjenner ikke deg, men jeg har lest såpass mye av Simen1 at jeg vet han er seriøs og har god peiling på hva han skriver.

Og med det mener du? At jeg ikke har peiling? At Cubot X12 er en dårlig telefon? At du ikke kan kjøpe et produkt Simen1 ikke har hørt om?

Cubot X12 koster 1/3-del av telefonene Simen1 snakker om, og den er veldig god i forhold til prisen. Den har fungerende 4G og dual sim. Jeg har brukt telefonen som "wifi hotspot" i 2 måneder nå, som min eneste internett tilgang. Helt feilfritt. Den har god samtalekvalitet, rask GPS og god byggekvalitet. Telefonen er ikke bloated (mer eller mindre standard Lollipop) og jeg har mottatt 2 OTA oppdateringer til telefonen etter at jeg tok den i bruk. Telefonen har også en IR-blaster som fungerer flott mot mitt lyd- og bildeanlegg. Men jeg skal vokte meg vel for å anbefale et godt kjøp her på telefondelen av forumet i fremtiden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar

Selv bestilte jeg en Ulefone fra samme sted. Artig å teste noe nytt mens jeg bestemmer meg for min neste telefon (Nexus 6P, evt. vente på 2016-modellene).

:)

Håper du gir tilbakemelding om telefonen når du har fått testet den. Jeg vurderer en Mlais MX Base om dagen, siden jeg har god erfaring med Mlais fra tidligere.

Det kan jeg prøve på. Det ligger en del reviews av den på youtube, om du er interessert.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om merket Cubot før og spesifikasjonene ser ganske dårlige ut. Jeg ville heller satset på noe litt mer kjent og bedre spesifisert som for eksempel Xiaomi Mi4 til ca 1800 kr (ned fra ca 5200 kr).

Eller Meizu MX3 til ca 1550 kr, ned fra ca 4200 kr.

Ikkje at eg er uenig i argumentene dine, men om eg var interresert i en telefon med så dårlige spesifikasjoner så hadde eg absolutt testet en telefon til 500kr før en telefon til 1500. 500kr er ett så llite beløp at det begynner å bli irrelevant om telefonen ikkje er brukande.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om merket Cubot før og spesifikasjonene ser ganske dårlige ut. Jeg ville heller satset på noe litt mer kjent og bedre spesifisert som for eksempel Xiaomi Mi4 til ca 1800 kr (ned fra ca 5200 kr).

Eller Meizu MX3 til ca 1550 kr, ned fra ca 4200 kr.

Ikkje at eg er uenig i argumentene dine, men om eg var interresert i en telefon med så dårlige spesifikasjoner så hadde eg absolutt testet en telefon til 500kr før en telefon til 1500. 500kr er ett så llite beløp at det begynner å bli irrelevant om telefonen ikkje er brukande.

Legg også merke til at Cubot x12 har 4G, og ikke "bare" 3G som Xiaomi Mi4 og Meizu MX3, Med 4G får jeg gjennomsnittlig rundt 24 Mbps her jeg bor, mot 2 Mbps på 3G. Jeg lever godt med min "dårlig" spesifiserte telefon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Javel?

Og med det mener du? At jeg ikke har peiling? At Cubot X12 er en dårlig telefon? At du ikke kan kjøpe et produkt Simen1 ikke har hørt om?

Det jeg mener er at du ikke trenger å være kjepphøy eller agressiv, selv om det var du som startet tråden.

(Simen1 burde nok også ordlagt seg litt anderledes. Hans forslag er tross alt over dobbelt så dyre, selv om de sikker er gode/bedre kjøp).

Jeg er ikke interessert i mobilene, men takk for tipset om båten.

Vet ennå ikke hvilken båt jeg vil kjøpe, må vurdere hvor mye jeg kan bruke på leketøy til meg selv.

Lenke til kommentar

Javel?

Det jeg mener er at du ikke trenger å være kjepphøy eller agressiv, selv om det var du som startet tråden.

(Simen1 burde nok også ordlagt seg litt anderledes. Hans forslag er tross alt over dobbelt så dyre, selv om de sikker er gode/bedre kjøp).

Jeg er ikke interessert i mobilene, men takk for tipset om båten.

Vet ennå ikke hvilken båt jeg vil kjøpe, må vurdere hvor mye jeg kan bruke på leketøy til meg selv.

Er jeg kjepphøy eller aggresiv når jeg påpeker at det er rimelig uvesentlig om Simen1 har hørt om Cubot? Det er du som trekker frem seriøsitet og kompetanse, ikke jeg. Jeg har ikke sagt et ord, hverken positivt eller negativt, om Simen1.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Takk til TS for at han forteller om denne telefonen og sine erfaringer med den. Det er ikke ofte jeg kommer over tester / praktiske erfaringer fra relevant område (norske forhold i dette tilfelle) når det gjelder denne type produkter som ikke selges i det norske markedet. Og når prisen er såpass lav er det ekstra fristende og bare "ta en sjans". Denne gangen hadde jeg et bedre vurderingsgrunnlag før innkjøp. Meget bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...