erihorn Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Er det noen her som vet om det går an å skru av lydene i menyen? Typisk "bekreftelses"-lyder og slikt. F. eks. hvis en går inn på Ubesvarte anrop, og det ikke er noen ubesvarte i listen. Virker litt merkelig at det ikke går an å ta det av.. Også kan det være litt irriterende at hvis du vil ha klokke på OELD-skjermen, så ligger telefonen og blinker og lyser opp heile rommet om natta.. Noen som vet om det går an å beholde det bildet som kommer rett etter at en har klappet sammen telefonen lenger enn 60 sekunder? Det med klokke, dekning, dato osv... Skulle tro at det var et av poengene med den ytre skjermen at en kunne sjekke slike ting uten å åpne telefonen..? Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Har vel det samme "problemet" som Lg 7100 ytter skjermen skrur seg av for å spare strøm. Lenke til kommentar
UrNils Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg er helt enig med deg erihorn. Jeg vil også slå av disse typiske "bekreftelseslydene". Lydene på denne telefonen er lekre, men det blir fort irriterende med disse lydene i menyen. Men jeg har ikke funnet noe valg for å slå av disse, bortsett fra å sette telefonen i "stille" modus. Jeg hadde også gjerne sett at man hadde et valg for å beholde de opplysningene i OLED-skjermen hele tia. Jeg skjønner jo at den blir slått av for å spare strøm, men det burde vært et valg for å la den være påslått hele tiden. Det er vel tross alt vi brukere som skal velge hva vi vil prioritere. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 på v200 går det,så da går det vel på den dere har også.. lydinnstillinger-extratone-feiltone etc.. Lenke til kommentar
znabel Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg har en litt annen problemstilling - jeg ønsker å finne noen lyder:-) Melodiene som er med på telefonen er etter min mening ikke det helt store - jeg vil ha mine gamle C64 lyder inn på telefonen. Dette går greit (etter litt konvertering etc). Det går også helt fint å sette disse lydene som standard ringetone, men jeg får ikke valgt dem dersom jeg ønsker en silk melodi tilknyttet gruppene mine. Da får jeg plutselig kun velge blant standard ringetoner - noen som vet hvordan jeg kan få lagt til "mine" lyder på disse gruppene? For ordens skyld - når jeg overfører lyder til telefonen blir disse plassert under "Mine Lyder". En mulig løsning er jo å få flyttet disse over til "Standardmelodier", men jeg finner heller ingen måte å gjøre dette på. Noen som kan hjelpe? takk Lenke til kommentar
erihorn Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Fant ut ved en tilfeldighet at en kan holde inn sideknappen på venstre side, så lyser front skjermen igjen.. Dere vet det sikkert fra før. Sånn går det når en ikke gidder å lese bruksanvisningen.. I forhold til melodiene, så har jeg ikke sett noe på det enda.. Desverre.. Lenke til kommentar
Chigu Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Noen som vet om det går an å beholde det bildet som kommer rett etter at en har klappet sammen telefonen lenger enn 60 sekunder? Det med klokke, dekning, dato osv... Skulle tro at det var et av poengene med den ytre skjermen at en kunne sjekke slike ting uten å åpne telefonen..? Er du seriøs nå? Mener du å si at den utvendige skjermen slår seg av? Hva i ****** er vitsen med den da? Hvis du må åpne telefonen for å få informasjon om klokke, dekning og batteri trenger du jo ingen utvendig skjerm! Chigu Lenke til kommentar
UrNils Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Noen som vet om det går an å beholde det bildet som kommer rett etter at en har klappet sammen telefonen lenger enn 60 sekunder? Det med klokke, dekning, dato osv... Skulle tro at det var et av poengene med den ytre skjermen at en kunne sjekke slike ting uten å åpne telefonen..? Er du seriøs nå? Mener du å si at den utvendige skjermen slår seg av? Hva i ****** er vitsen med den da? Hvis du må åpne telefonen for å få informasjon om klokke, dekning og batteri trenger du jo ingen utvendig skjerm! Chigu Selv om skjermen slås av etter et gitt tidsintervall, (du kan stille inn denne verdien) så vil uansett klokkeslettet blinke i displayet med ca. 5 sekunders mellomrom. Hvis du vil ha frem all informasjonen som vises med det samme du lukker lokket, så er det bare å holde inne en av volumknappene på venstre side av telefonen. Jeg syns det er en helt grei løsning for å spare strøm. Ergo; du trenger ikke å åpne lokket for å vise klokkeslett/dato/batterikapasitet/dekningsforhold osv. Men du må holde nede en av volumknappene på venstre side av telefonen. Lenke til kommentar
erihorn Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Enig der UrNils. Hadde egentlig vært idiotisk om skjermen hadde lyst hele tiden, og det hadde gått utover batteriet. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 skulle ha vært bra med noe "selvlysende" under/over/ved skjermen som skulle ha holdt den lys...! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 pergo; uten å bruke batteri *grin* finnes noen sånne matrialer vet du : Lenke til kommentar
erihorn Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Ja, klart det. Men her snakker vi om de faktiske forholdene. Kan ikke få gjort noe med det nå, og da er den løsningen som eksisterer god nok. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 teknikken finnes.... men det gjør nok ikke viljen (og lommeboken ) Lenke til kommentar
erihorn Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Sant nok Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 matrialene er rådyre; særlig de som skal være små,lette og holdbare og itilleg tåle litt av hvert (litt fukt, varme kulde,sol osv. mobilene er jo fryktelig utsatt ) Lenke til kommentar
Chigu Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 ...så vil uansett klokkeslettet blinke i displayet med ca. 5 sekunders mellomrom. Hvis du vil ha frem all informasjonen som vises med det samme du lukker lokket, så er det bare å holde inne en av volumknappene på venstre side av telefonen. ok, forsåvidt grei kvasiløsning. Men hva med tapte anrop og nye meldinger? Må man aktivt trykke på volumknappene for å få vise dette også? Personlig synes jeg dette uansett er en utrolig mye dårligere løsning enn å bruke en ordinær passiv LCD-skjerm, som kan stå på hele tiden. Chigu Lenke til kommentar
UrNils Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) ok, forsåvidt grei kvasiløsning. Men hva med tapte anrop og nye meldinger? Må man aktivt trykke på volumknappene for å få vise dette også? Personlig synes jeg dette uansett er en utrolig mye dårligere løsning enn å bruke en ordinær passiv LCD-skjerm, som kan stå på hele tiden. Chigu Tapte anrop og nye meldinger ol. vil lyse opp displayet i 20, 40 eller 60 sekunder, alt ettersom hva man selv velger å stille det på. Etter denne tidsintervallen vil man måtte være nødt til å anvende volumknappene for å sjekke dette. Når det gjelder løsningen, så er vel OLED-skjermer mye mer strømsparende enn LCD-skjermer. OLED-skjermer trenger ikke noe bakgrunnslys, men lyser opp bare de pikslene som trengs. Det er nå dette jeg har lest om disse skjermene, men rett meg hvis jeg er helt på jordet. Endret 18. november 2003 av UrNils Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå