Anarkibitch Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Hei! Er det noen her som har eller kjenner noen som har jobbet i USA et år (eller flere)? tenker selv på å ta et jobbår i USA, og da tenker jeg å jobbe på en hesteranch. Men jeg har virkelig ikke peiling på hvordan jeg kan gå fram eller hvordan muligheter jeg faktisk har, så er det noen som har tips eller egne erfaringer å komme med når det gjelder dette? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Med mindre du får tak i eit greencard så er det vell omtrent umulig å få seg ein slik jobb? Spesielt med tanke på at dette er ein jobb som USA ikkje har mangel på kompetente arbeidssøkarar til. Den lovlige måten å gjere dette på er vell å ta eit studie eller ferieår i USA der du finansierer oppholdet gjennom eigne midlar og berre blir med og hjelper til ubetalt på ein hesteranch. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 TheAvatar: Og du vet at visareglene ville tillate noe sånt ? (Litt mere nyttig: List opp hvilke visa som tillater noe sånt - jeg vil tro at den listen er kort...) Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Hei! Er det noen her som har eller kjenner noen som har jobbet i USA et år (eller flere)? tenker selv på å ta et jobbår i USA, og da tenker jeg å jobbe på en hesteranch. Men jeg har virkelig ikke peiling på hvordan jeg kan gå fram eller hvordan muligheter jeg faktisk har, så er det noen som har tips eller egne erfaringer å komme med når det gjelder dette? Takk på forhånd! https://reason.com/assets/db/07cf533ddb1d06350cf1ddb5942ef5ad.jpg 1 Lenke til kommentar
( ) Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Valdres 101, det oppsettet debatterer veien frem til statsborgerskap. Har du en link til faktisk informasjon om relevante visa-ordninger, eller er du ikke interessert i saken ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Dette her er snakk om midlertidig arbeidstillatelse, og ikke permanent opphold og arbeidstillatelse. TS skal ikke ha et greencard, men et "Temporary Worker Visa" Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Dette her er snakk om midlertidig arbeidstillatelse, og ikke permanent opphold og arbeidstillatelse. TS skal ikke ha et greencard, men et "Temporary Worker Visa" vell infoen er ikke vansklig og finne http://travel.state.gov/content/visas/en/employment/temporary.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå