hokuspokus111 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Guiden er fra 2003 jo Lenke til kommentar
Smif Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Guiden er fra 2003 jo Og spør du meg, på kanten til utdatert selv da. Hvis man er helt nybegynner har man til og med løsninger som Google Sites. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hvorfor poster selveste hardware en 6år gammel guide på forsiden? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Er det bare jeg som har oppdaget: Arsæll Benediktsson, 15. nov 2003 09:18 Edit: ser på førstesiden at det står Oppdatert: 17. des 2009 10:55, kanskje ikke rette emnet (HTML) og "lappe" på Endret 21. desember 2009 av xibriz Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Det er vel ingen på "nybegynnerstadiet" som lager webside fra bunn av lenger, og det er heldigvis ikke nødvendig heller.. og godt er det (husker jo med gru geocities-sider som så ut som voldtatte juletrær). Er allerede nevnt noen fine rammeverk, men WordPress bør vel også nevnes. Finnes også en haug med steder man kan opprette sin egen blogg, med varierende grader av muligheter for konfigurasjon/modifikasjon av utseendet. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Fin guide selv om det ikke var noe nytt. Husker jeg drev med hjemmeside en gang, ble bare strev med å få det oppdatert hele tiden. Nå har jeg funnet ut at det er enklere med en blogg jeg ikke hoster selv. Ja min blogg er hos wordpress og jeg synes det er greit selv om en får litt mindre valgmuligheter enn om man hoster selv. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Man kan jo også hoste en Wordpress-blogg selv. Det er enkelt nok til at dustemikler kan klare det, og gir jo endel fleksibilitet. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 For de av oss som ikke gidder html, css og java script så er Google Web Toolkit et flott alternativ! Den store fordelen her er at man koder i java (m/ Eclipse som IDE) og slipper bryet med html/css/js ulikheter mellom ulike nettlesere. Sjekk ut http://code.google.com/webtoolkit/ Lenke til kommentar
Dupl3xxx Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Kun jeg som har falt for Zymic? 5gb lagring og 50gb båndbredde Lenke til kommentar
kentauren Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Snekker`n: Svert så arrogante holdninger enkelte har, nemmelig " dette kan jeg og dermed skjønner jeg ikke hva det har på forumet å gjøre".vill heller si det sånn at er det folk med slike holdninger så skjønner ikke jeg hva de gjør på forumet Snekker`n...du sa det. Endret 21. desember 2009 av kentauren Lenke til kommentar
MMDE Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Trodde jeg skulle finne noe nytt, interessant eller spennende her, men akk nei :< btw, HTML er utdatert, og skal de skrive XHTML, så er det vel <br /> og ikke <br>, for alle tags skal lukkes, men siden dette er html så er det jo riktig med bare <br> da >_> Endret 22. desember 2009 av MMDE Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Synes det er fint at dere tar dere tiden til å skrive en slik guide. Sikkert en del som blir inspirert til å lære seg litt mer om data en å starte World of Warcraft. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Seriøst, hardware? Dette er ikke en guide, det er en historieleksjon. Mye har skjedd siden 2003, og selv om dere har oppdatert guiden litt, så er det mye av det som er urgammelt. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Altså, seriøst, hva slags kunde-gruppe er det hardware.no retter seg mot? Ingen tvinger deg til å lese, hva med og heller vere takknemlig for at det er ei så god side som hw.no også kan du heller bare lese det du vil...... Endret 22. desember 2009 av Sigurdl Lenke til kommentar
Shantanu Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Ja, jeg jobber som Web Designer / Koder for et selskap her i Arendal, og det er mye informasjon her som virkelig ikke brukes til mye, lenger. Men uansett, dette var slik jeg lærte meg oppbygningen, det kan godt være det trengs et par ekstra sider med informasjon for de absolutte nybegynnere. Men det er jo et HAV av rammeverk (Frameworks) å jobbe med: Drupal, OOCMS, Joomla, SilverStripe, Frog CMS, WordPress, LightCMS, Playintraffik, Textpattern CMS, Typo3, Movable Type, AxCMS, Contenido CMS, Plone, MODx, DotCMS, Radiant CMS, Concrete5, Typolight, ExpressionEngine, Pligg... Jeg vil heller anbefale HW.no å lage en artikkel med forskjellige CMSer, hvorav de er mer interessante for den gjennomsnittlige bruker, og i mange tilfeller oss designere/kodere også. Selv tror jeg WordPress er lettest å sette opp, og lettest å konfigurere til hvert enkelt bruk. Lenke til kommentar
diabbus Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Denne siden var til stor hjelp når jeg skulle lage en ny hjemmeside. Her får du hjelp med alt, fra start til mål, med å bygge en webside med Wordpress. http://laghjemmeside.com /John Endret 15. januar 2010 av diabbus Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 http://laghjemmeside.no Problem ved lasting av side Tjener ikke funnet Firefox klarte ikke å finne tjeneren www.laghjemmeside.no. Prøv heller: http://hjemmeside.org og http://www.lage-hjemmeside.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå