Gå til innhold

Lag din egen hjemmeside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen på "nybegynnerstadiet" som lager webside fra bunn av lenger, og det er heldigvis ikke nødvendig heller.. og godt er det (husker jo med gru geocities-sider som så ut som voldtatte juletrær).

Er allerede nevnt noen fine rammeverk, men WordPress bør vel også nevnes. Finnes også en haug med steder man kan opprette sin egen blogg, med varierende grader av muligheter for konfigurasjon/modifikasjon av utseendet.

Lenke til kommentar

Fin guide selv om det ikke var noe nytt. Husker jeg drev med hjemmeside en gang, ble bare strev med å få det oppdatert hele tiden. Nå har jeg funnet ut at det er enklere med en blogg jeg ikke hoster selv. Ja min blogg er hos wordpress og jeg synes det er greit selv om en får litt mindre valgmuligheter enn om man hoster selv.

Lenke til kommentar

Snekker`n:

Svert så arrogante holdninger enkelte har, nemmelig " dette kan jeg og dermed skjønner jeg ikke hva det har på forumet å gjøre".

vill heller si det sånn at er det folk med slike holdninger så skjønner ikke jeg hva de gjør på forumet

Snekker`n...du sa det.

Endret av kentauren
Lenke til kommentar

Trodde jeg skulle finne noe nytt, interessant eller spennende her, men akk nei :<

btw, HTML er utdatert, og skal de skrive XHTML, så er det vel <br /> og ikke <br>, for alle tags skal lukkes, men siden dette er html så er det jo riktig med bare <br> da >_>

Endret av MMDE
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Seriøst, hardware? Dette er ikke en guide, det er en historieleksjon. Mye har skjedd siden 2003, og selv om dere har oppdatert guiden litt, så er det mye av det som er urgammelt.

Lenke til kommentar

Ja, jeg jobber som Web Designer / Koder for et selskap her i Arendal, og det er mye informasjon her som virkelig ikke brukes til mye, lenger.

Men uansett, dette var slik jeg lærte meg oppbygningen, det kan godt være det trengs et par ekstra sider med informasjon for de absolutte nybegynnere.

Men det er jo et HAV av rammeverk (Frameworks) å jobbe med:

Drupal, OOCMS, Joomla, SilverStripe, Frog CMS, WordPress, LightCMS, Playintraffik, Textpattern CMS, Typo3, Movable Type, AxCMS, Contenido CMS, Plone, MODx, DotCMS, Radiant CMS, Concrete5, Typolight, ExpressionEngine, Pligg...

Jeg vil heller anbefale HW.no å lage en artikkel med forskjellige CMSer, hvorav de er mer interessante for den gjennomsnittlige bruker, og i mange tilfeller oss designere/kodere også.

Selv tror jeg WordPress er lettest å sette opp, og lettest å konfigurere til hvert enkelt bruk. :innocent:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...