Gå til innhold

Kritikk av web-side

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der var den ja;

* Den bakgrunnen {no good}

* Det er en side som sikkert mamma og pappa og noen av kameratene dine kommer til å styre innom en gang i blant, men ikke flere..

* Jeg fikk krampetrekninger av mouseoveren i menyen. :mad:

* Forskjellig bakgrunnsfarge på sidene (WTF?)

* Du bør få vekk den vertikale scrollen i iframen.

* Selve layouten og oppsettet suger etter min mening.'

* Counteren var dritstygg! (få deg en tekstcounter med nøytrale farger)

* Den eneste siden som det faktisk gikk ann å se på var den "Mine filmer" siden.

* En 25 åring med litt livserfaring burde kunne se at dette ikke er helt topp.

Ikke mye bra å si her nei, desverre.

Lenke til kommentar

"Takk" for respons :grine:

Trodde eg va inne på någe, men skjønne jo eg ikkje har så mye å stille opp med når eg ser på di sia <PoleCat>

Har prøvd å få bort den horisontale scrollen, spurt her i forum også, men desverre får jeg det ikke til. Mener du at jeg heller bør lage innholdet mindre enn iframen?

Liker måten du har mouseover på menyene dine, hvordan gjør du dette?

Bruker du Photoshop til hele design'et ditt? Noen "good" linker eller?

Ble mye å svare på dette....er litt fersk i web-design (som du ser av resultatet)

mvh kjartt

Lenke til kommentar

Dette er jo bra greier hvis du er ny i gamet, men du må bare holde det litt mindre sprakende og litt mindre eplepsifremkallende.

- Rolige farger

- Gjerne grått all over

- Ingen hele bilder hvis det ikke er i innhold eller header

- Ingen counter! (hvis den ikke er tekstbasert nederst i et hjørne).

- Dette er DIN side, dvs ingen nyheter eller humor... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har prøvd å få bort den horisontale scrollen, spurt her i forum også, men desverre får jeg det ikke til. Mener du at jeg heller bør lage innholdet mindre enn iframen?

Gjør innholdet i iframen smalere ja.

Han lager to forskjellige bilder og bruker roll-over, simple as that. Photoshop er et dugende verktøy til dette.

Ble mye å svare på dette....er litt fersk i web-design (som du ser av resultatet)

Stå på! Ingen blir verdensmester på første forsøk.

Lenke til kommentar
"Takk" for respons :grine:

Trodde eg va inne på någe, men skjønne jo eg ikkje har så mye å stille opp med når eg ser på di sia <PoleCat>

mvh kjartt

Ser at wh1t3inc allerede har svart, men kan jo også svare for meg selv.

* Nå sier jo du at du er fersk på området og ikke har noe å stille opp med, men jeg har da tross alt drevet på med dette noen år, så om du fortsetter med å prøve å feile, blir du nok også dyktig engang. Dette er en ting jeg ikke tar hensyn til når jeg kritiserer websider, så dette blir vel litt selvmotsigende. Men om noen spør om kritikk av siden sin, og den ikke er bra, er jeg bare (h)ærlig, samme om det er en n00b eller ikke.

* Mouseover bildene lages i hvilket som helt grafikkprogram egentlig, men det meste av det jeg mekker har sitt opphav i APS. Du lager et bilde som du vil ha som "vanlig" og et for mouseover. Aller helst i samme størrelse... ;)

Deretter legger du til en mouseover effekt på disse.

* Basen for designet laget jeg (som regel) i PhotoShop ja, det er veldig oversiktelig og greit, og ønsker en å endre på noe, er dette veldig fort og enkelt gjort. Også veldig enkelt å dele opp for å publisere til web.

* Som HTML-editor har jeg i motsetning til de aller fleste falt for MS FrontPage. Dette er fordi jeg er vant med den fra gammelt av, selv om Dreamweaver nok vil bli favorisert i de fleste tilfeller.

* Du spørr om gode lenker.. Til hva? PS tuts?

www.eyesondesign.net

www.teamphotoshop.com

www.planetphotoshop.com

...er bare noen i mengden.

Håper dette var svar på det du spurte om. Er det noe mer, er det bare å fyre løs.

Lenke til kommentar

Takk for mange fine og ærlige svar :-) . Greit å ha noe å forholde seg til, og å høre andres meninger om arbeidet....blir vel litt blind på det du lager selv når du har brukt litt tid på det.

På min meny har jeg brukt et script som endrer bildet på menyene ved mouse_on. Hele siden er laget i PS og jeg har laget et ekstra bilde til hver av meny-bildene.

Hvordan er koden jeg må bruke for å ha en vanlig roll-over istedefor slik som jeg fant på nett med gradvis overgang? Et eks hadde vært glimrende.....

Bruker Dreamweaver, men koden bør vel være lik....

Endret av kjartt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hva med å midtstille siden, fjerne den merkelige bakgrunnen og det som er rundt linkene. Den roll-over tingen du har på linkene funker fint uten å bruke to bilder. Bruker du stylesheet e.l. slipper du å laste ned de bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...