Sonymann Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Er den analoge versjonen av EOS 300 også laget av plast, som den digitale? Eller er den digitale laget i plast for at folk skal ha en grunn mer for å oppgradere til 10D? Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Analoge versjonen av 300 er også av plast, så vidt jeg vet. En generell regel når det gjelder Canon SLR(slik jeg ser det) er at hvis kameraet er i en gråfarge, så er det av plast. Er det derimot sort i farge, så er det tyngre konstruert. Correct me if I'm wrong... Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 You are wrong - Canon EOS 3000 er en enda enklere modell enn 300, er svart, og har mer plast i seg enn Pamela Andersson. Jeg har forøvrig en EOS 500 her (forgjengeren til 300) som er sort, men som også er laget av plast. Om vi skal gå riktig langt tilbake i tid så var mange av AE-1 modellene sølvfarget, men var laget av metall. Haje Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Come to think of it: Canon EOS D60 er laget av plast, og er sort. Riktignok av utrolig høykvalitets plast (en eller annen form for polykarbonat, samme type som brukes i motorsykkelhjelmer) og veldig solid, men plast er det nå likevel. HJ Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 hajejan: jo, husker det nå. Var en forhandler som fortalte meg for vel en måned siden at Canons portefølje nå, og fremover, består av grå og sorte kamera (SLR). Sorte er solide konstruksjoner, mens grå er mer "skjøre" konstruksjoner. Stemmer ganske bra når jeg ser deres produktkatalog. Mulig jeg og forhandleren tar feil, men det ser ut til å stemme, i hvertfall i skrivende stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå