TinkerThor Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg forsøker å sette opp Homeseer HS3PRO sammen med en Raspberry pi node som kjører HS3. På HS3PRO har jeg en Aeotec Z-stick Z-Wave kontroller og på raspberry pi'en har jeg RFXCOM device for å styre Nexa enheter og annet 433Mhz utstyr. Tanken er å kunne plassere raspberry pi så jeg får dekning av alle Nexa enhetene. Det er nok at PC'en, som kjører z-wave interface når noen z-wave enheter, resten sørger z-wave nettverket for selv. Jeg ønsker å styre alle events og devicer fra HS3PRO, men de bare blir lagt til "statisk" i HS3 i raspberry pi'en. Jeg har googlet endel rundt dette og har ikke funnet noe som angir helt klart hvordan det kan gjøres. Jeg fant at man kunne legge til et interface i HS, men mulig dette var i HS2. Det er jo omtalt at man skal kunne bruke flere HS enheter i flere bygg og styre alt fra ett sted. Noen som vet? Tar imot forslag med stor takk! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Det finnes visstnok programvare til Raspberry Pi som lar deg bruke den som en USB-forwarder til en PC. Det hadde jeg mye heller prøvd på enn å synce to HS3'er. Ikke at det er umulig, men det er mer tungvint. Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 MQTT er din venn. ? http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=74&t=10525 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå