Gå til innhold

Hjelp til kjøp av kamera, 4000kr!

Anbefalte innlegg

Søker etter noen kameraorakeler som kan hjelpe en helt hjelpesløs mann i kameraverdenen. Har forsøkt å lese meg litt opp i tester osv, men stiller helt grønn. Jeg har kun brukt mobilkameraet til bilder inntil nå (som mann har det blitt morobilder, evt litt bilder av kjøretøy), men ønsker nå å ha et kamera som er perfekt å ta med på ferier, arrangementer o.l sammen med kjæresten.

Ønsker noen innspill på produkter som kan oppfylle mine ønsker:

- Vil gjerne ha god kvalitet på bildene (blir alltid bergtatt av godt fokuserte speilrefleksbilder, men har ikke peiling og kanskje det finnes software i kameraet som kan hjelpe på)

- Ganske kompakt (gjerne plass i damas veske, ikke egen kameraveske)

- Pris rundt 4000kr.

Noen ideer på modeller jeg kan kikke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du er en kandidat for et entusiastkompaktkamera, fordelen med disse er at de har bortimot like god bildekvalitet som et systemkamera/speilrefleks med standard-objektivet som følger med på handelen.

Det finnen endel av disse entusiastkompaktkamera fra et par1000 til noen og 20.000, så det er økonomien som avgjør hvor dyr/god kamera man ønsker seg.

De jeg kommer på i farten er Sony RX100 mkII, Canon S120 og Panasonic LX7 og litt opp i pris har du Canon G7x, Canon G9x, Panasonic LX100 og Sony RX100 mkIII.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...