abcd423417984 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Det jeg lurer på er om noen har greie på hvor mange prosenter av verdens befolkning som bruker de forskjellige browserne på internett? Lurer også på samme ang oppløsning på skjermen. Gjerne også annen relevant statistikk... Begge er i webdesign sammenheng. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Vet det ikke var det du spurte om, men: Hvis du skal ha det akkurat for DIN side, kan du jo sikkert finne en counter som tar med slike ting. Hadde det på ei side (www.klubblan.net) ei stund.. Husker ikke resultatene. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 da jeg kjørte webalizer på en side jeg hadde før fikk jeg opp at over 90% av besøkende brukte Mozilla(dette var folk fra hele verden, mest USA)... resolution husker jeg ikke, men det som pleier lønne seg er å lage en side som strekker seg og tilpasse den så den går greit i 800*600, hvis det virkelig finnes noen som bruker mindre enn det så er nok ikke det så veldig mange ihvertfall... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 da jeg kjørte webalizer på en side jeg hadde før fikk jeg opp at over 90% av besøkende brukte Mozilla(dette var folk fra hele verden, mest USA)... Næh.. det kan da ikke stemme?? Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Folk som kjører mindre enn 800*600 kan dø : Men at 90% bruker Mozilla kan da ikke stemme... Lenke til kommentar
dms Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Ingen statistikker i verden kan presentere et troverdig resultat når det gjelder info om oppløsning, nettleser osv, den eneste måten å få slik informasjon på er å foreta representative spørreundersøkelser. For det første kan slik info stilles inn i enkelte nettlesere, og for det andre er det mange bevisste brukere av nettet som ikke tillater nettleseren å sende ut korrekt http-header informasjon i det hele tatt. Slik kan nemlig enkelt tweakes ved å bruke programmer som Proxomitron o.l. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 90% Mozilla kan godt stemme, ettersom IE presenter seg som Mozilla. Trur forresten ikkje det er så voldsomt mange som gidd å bry seg med å forandre UA strengen med Proxomitron og hex editering og slikt. Da hadde vi nok sett vesentleg mindre enn 90% IE. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Den enkleste måten er vel å bruke sunn fornuft, skal siden være for eldre? Eller er det en side for og av spillentusiaster? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 godt mulig at det var mange som hadde IE(for ja IE presenteres som Mozilla) , men hvis du lurer på dette grunnet du skal lage en side som flest mulig folk får brukt vil jeg anbefalle deg å følge w3 standardene til punkt og prikke... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 tenkte ikke for min side, men jeg skal argumentere hvorfor jeg har lagt opp en side for minimum 800x600, og hvorfor den er god nok da den er gyldig html/css og vises riktig i IE, Opera, og mozilla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå