FrihetensRegn Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg misliker uansett Hollywood og de store fimselskapene at jeg laster ned og streamer med svært god samvittighet. Jeg misliker også prisen på pub, men stjeler ikke produktet dems av den grunn You wouldn't download a beer? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Skal vi ha den diskusjonen igjen? Jeg tror alle er godt kjent med alle for- og motargumenter som finnes for piratnedlasting på dette tidspunktet. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Reis til polen, bulgaria, spania så finner man billigere øl, alkohol. Problemet i disse landene er vel disse ikke tidlig ute med ny teknologi, heller ikke kina. Snakkes om norge vil gjøre slutt på gratis frakt fra kina Da både norge og butikkene taper store penger på dette. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Reis til polen, bulgaria, spania så finner man billigere øl, alkohol. Problemet i disse landene er vel disse ikke tidlig ute med ny teknologi, heller ikke kina. Snakkes om norge vil gjøre slutt på gratis frakt fra kina Da både norge og butikkene taper store penger på dette. Artikkelen handler ikke om at norge vil gjøre slutt på gratis frakt fra kina. AtW 1 Lenke til kommentar
entername Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Yess. Tre flopper altso. Håper dei disker opp med noke meir spennande over tid. Lenke til kommentar
samco Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Blir knall på 4k Oleden min.... Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Vil og ha 4k oled, men gjerne med 3D. 2 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg misliker uansett Hollywood og de store fimselskapene at jeg laster ned og streamer med svært god samvittighet. Fremdeles i trassalderen? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg misliker uansett Hollywood og de store fimselskapene at jeg laster ned og streamer med svært god samvittighet. Fremdeles i trassalderen? Ja. Så trass er jeg at jeg selv velger hvem jeg skal gi pengene mine til! Stakkars Sony og Universal som nå ikke får råd til smør på brødskivene sine. 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg misliker uansett Hollywood og de store fimselskapene at jeg laster ned og streamer med svært god samvittighet. Fremdeles i trassalderen? Ja. Så trass er jeg at jeg selv velger hvem jeg skal gi pengene mine til! Stakkars Sony og Universal som nå ikke får råd til smør på brødskivene sine. Ja, huff. De slemme mennene. Huff, huff. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Blir knall på 4k Oleden min.... UHD OLED kommer til å bli min neste TV, men foreløpig er den alt for dyr. http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/55EF950V/lg-55-3d-smart-oled-tv-55ef950v Endret 14. november 2015 av DJViking Lenke til kommentar
Kaffetraktern Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 "4K" versjonene gir ikke bare bedre oppløsning, men også bedre fargedybde. Vi som har har jobbet i 4K noen år nå vet at kvaliteten er merkbart bedre på. Det hele er veldig sammenlignbart med SD/HD overgangen. Å tro at 4K på Netflix er i nærheten av 4K platene i artikkelen er helt feil. Samtidig kan en nok advare om at det fremtidige 8K nok ikke vil ha særlig hensikt med mindre "alle" skal over på 70+" skjermer. - Eller nye formater vi ikke bruker i dag. Angående 8K skal dere heller ikke undervurdere kravene i produksjon. Hollywood har problemfritt kunnet jobbe i 4K i noen år nå, men for små og mellomstore bedrifter - de som lager mesteparten av innholdet dere ser på - Har først de siste to årene hadd tilgang til billig utstyr som kan håndtere det. (I billig-land ligger datamaskiner til 20,000 og kamera til 200,000). Filmskapere har også blitt vant til å gjøre opptak i 5K eller 6K for å levere i 4K. Det første 8K kamera kan komme før nyttår - Vi har altså noen år foran oss før vi kommer til 8K land. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Smått underlig at det skal ta så lang tid å få 4K innhold ut i markedet.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg misliker uansett Hollywood og de store fimselskapene at jeg laster ned og streamer med svært god samvittighet.Jeg misliker også prisen på pub, men stjeler ikke produktet dems av den grunn Kjøper du alkohol på andre butikker? Da "stjeler" du vel produktet deres? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Kjøper du alkohol på andre butikker?Da "stjeler" du vel produktet deres? Om jeg handler pils på Scotsman eller Dubliner så får fortsatt Ringnes betalt for den. Om jeg ser en film på Netflix eller laster ned fra Piratebay så får Universal i sistnevnte tilfelle ikke betalt. Ser du forskjellen? For all del, jeg er pragmatisk i "pirat-debatten", men tankeløse sammenligninger er like tankeløse uansett hvilken agenda de fremmer. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 (endret) Folk har gjerne en tendes til å knytte verdi til noe fysisk og kultur er vel også noe som vi bare er i og ikke føler for å betale for på samme måte. Det er vel gjerne det at når noe digitaliseres reduseres det ned til noe som ikke er fysisk, men produktet er fremdeles et åndsverk og det er lagt ned arbeid i det. Endret 16. november 2015 av vidor Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Kjøper du alkohol på andre butikker?Da "stjeler" du vel produktet deres? Om jeg handler pils på Scotsman eller Dubliner så får fortsatt Ringnes betalt for den. Om jeg ser en film på Netflix eller laster ned fra Piratebay så får Universal i sistnevnte tilfelle ikke betalt. Ser du forskjellen? For all del, jeg er pragmatisk i "pirat-debatten", men tankeløse sammenligninger er like tankeløse uansett hvilken agenda de fremmer. Enig i at den sammenlikningen ikke er så treffende, men det er ikke sammenlikningen mellom å stjele og kopiere heller. AtW 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Enig i at den sammenlikningen ikke er så treffende, men det er ikke sammenlikningen mellom å stjele og kopiere heller. AtW Ja det er selvsagt helt riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå