Yamazero Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Hei! Jeg har tenkt å bruke 200 000kr i en ny Toyota Yaris og ser etter bilforsikring. Jeg er i dag Tryg kunde. Jeg har beregnet meg frem til ca 1000kr pr mnd for Bilekstra hos Tryg. (start bonus på 20% og 12 000km). Jeg ser også at If har 40% startbonus.. og super forsikringen der koster meg da ca. 620 kr pr mnd. Sparebank 1: 803 kr pr mnd. Er det noe forsikringsselskap som skiller seg ut med gode vilkår blant de, eller andre også? PS: Jeg ser også etter billigst billån ( ek på 100 000kr). I følge finansportalen.no er dittbillån.no billigst per dags dato. Noen som har erfaring med dem? All hjelp fra dere er god hjelp;) Takk! Endret 11. november 2015 av Yamazero Lenke til kommentar
daruu Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Har fått best priser hos gjensidige, men har aldri hatt noe annet enn delkasko heller da... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Finansiering bør du få tilbud på flere steder. Yaris Hybrid bør fremdeles mulig en del billigere på leasing enn på lån, selv med nye 48 måneders regelen. (Biler med liten engangsavgift og høy gjensalgsverdi får "momsrabatt" gjennom leasingreglene). Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Om du er ute etter lav pris er forsikringsagenter veien å gå, men på eget ansvar Tide/nemi osv. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg er forsikret i Nemi og det er halv pris kontra de store som If og Gjensidige. Jeg har ikke brukt forsikringen så jeg vet ikke hvordan de er da. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg er forsikret i Nemi og det er halv pris kontra de store som If og Gjensidige. Jeg har ikke brukt forsikringen så jeg vet ikke hvordan de er da. Hvilket selskap er du forsikret i? Nemi er vell bare en agent. Selv har jeg fått tilbud fra Tide via Zenith insurance for rundt 10 lapper for en ny bil, det laveste de "store" kunne gi meg var rundt 15 mens de i øvre sjiktet skulle ha rundt 30... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg er forsikret i Nemi og det er halv pris kontra de store som If og Gjensidige. Jeg har ikke brukt forsikringen så jeg vet ikke hvordan de er da. Nemi kommer i aller fall jeg ALDRI til å bruke. Jeg fikk pristilbud på forsikring av MC der, men fikk et bedre tilbud et annet sted. Da jeg snakket med selgeren hos Nemi fortalte jeg det, og takket nei. MEN, da jeg ringte det andre selskapet for å akseptere tilbudet var tilbudet ENDRET, og betydelig dyrere. Via en selger i et annet selskap fikk jeg vite at selgeren i Nemi var en bekjent og tidligere kollega av han som hadde endret tilbudet jeg hadde valgt å akseptere. Så ufattelig useriøs oppførsel har ikke jeg samvittighet til å finansiere. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg er forsikret i Nemi og det er halv pris kontra de store som If og Gjensidige. Jeg har ikke brukt forsikringen så jeg vet ikke hvordan de er da. Hvilket selskap er du forsikret i? Nemi er vell bare en agent. Selv har jeg fått tilbud fra Tide via Zenith insurance for rundt 10 lapper for en ny bil, det laveste de "store" kunne gi meg var rundt 15 mens de i øvre sjiktet skulle ha rundt 30... Nemi er et forsikringsselskap de, hvor får du det fra at de er bare en agent? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Nemi er et forsikringsselskap de, hvor får du det fra at de er bare en agent? Godt mulig jeg har missforstått, trodde de var forsikringsagenter på lik linje med Tide. Så da er det nok bare jeg som roter Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Sjølve betingelsane på bilforsikringane er forholdsvis standariserte slik at ein kan samanlikne prisane forholdsvis likt. Men som det kjem fram her i tråden så er det forskjell på seriøsiteten til dei ulike selskapa. Litt av det du må vurdere når du skal velge forsikringsselskap er også sannsynlegheita for at forsikringsselskapet held oppe sin del av avtalen og faktisk betalar ut når dei skal. Det er fint med billig forsikring, men ikkje fult så fint dersom det blir ein langvarig kamp før du får utbetalt noke. Særlig på bilforsikring der forskjellen på hurtig og treigt forsikringsoppgjer ofte kan utgjere forskjellen på kor lenge du må klare deg utan bil dersom du kjem ut for ei ulykke. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Nemi er et forsikringsselskap de, hvor får du det fra at de er bare en agent? Godt mulig jeg har missforstått, trodde de var forsikringsagenter på lik linje med Tide. Så da er det nok bare jeg som roter Nemi har en del agenter der ute som selger forsikringer i nettopp Nemi.. Så hver enkelt av disse agentene kan nok på mange måter sammenliknes med Tide. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Nemi er et forsikringsselskap de, hvor får du det fra at de er bare en agent? Godt mulig jeg har missforstått, trodde de var forsikringsagenter på lik linje med Tide. Så da er det nok bare jeg som roter Nemi har en del agenter der ute som selger forsikringer i nettopp Nemi.. Så hver enkelt av disse agentene kan nok på mange måter sammenliknes med Tide. Poenget var at jeg trodde Nemi var som Tide, altså ett selskap som skaffer forsikringer i utlandet. Men der tok jeg tydligvis feil:) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Nå er det langt fra sikkert at det hjelper deg, men om du har kjørt firmabil skadefritt så må du huske å opplyse om dette. Fikk selv 50% startbonus hos sparebank1 ved å ha kjørt firmabil skadefritt i 4 år. Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 11. november 2015 Forfatter Del Skrevet 11. november 2015 Det billigste tilbud jeg har fått når det gjelder forsikring er via fagforeningen som bruker Codan. Jeg fikk tilbud på ca 6073 kr i året, og det er kasko pluss. Jeg tror nok at jeg velger dem! Tryg ( som jeg har vært kunde i 9 år ca) kunne tilby meg 11800kr for bilekstra. Nesten det dobbelte! Jeg skal forsøke å sammenligne vilkårene hos begge. Det jeg liker hos tryg er at de dekker parkeringsskader uten bonustap forbeholdt at det er ukjent gjerningsperson ( eneste selskap som gjør dette i Norge). Nå ser jeg på billån... noen som har erfaring med dittbillån.no? Blir 1860 kr ca for et lån på 100 000kr over 5 år. Takk! Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Nå ser jeg på billån... noen som har erfaring med dittbillån.no? Blir 1860 kr ca for et lån på 100 000kr over 5 år. Ikke jeg, jeg har aldri hatt billån - men hvilken erfaring kan en ha, da? At de plutselig endrer vilkåra? Lenke til kommentar
CYA Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Nå ser jeg på billån... noen som har erfaring med dittbillån.no? Blir 1860 kr ca for et lån på 100 000kr over 5 år. Ikke jeg, jeg har aldri hatt billån - men hvilken erfaring kan en ha, da? At de plutselig endrer vilkåra?Er nok helt kurant. Del av Sparebanken Øst-systemet. Sammenlign effektiv rente, og sørg for at du går for en kreditor som er seriøs og velrenommert; ikke kjekt med cowboy-kreditorer. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Frende forsikring har vist billig forsikring (når jeg sjekket for meg, så skal skifte til de til neste år) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Lån får en stort sett billigst fra forhandler Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 11. november 2015 Forfatter Del Skrevet 11. november 2015 Lån får en stort sett billigst fra forhandler Forhandler har gitt meg følgende tilbud: 1922 kr pr mnd.. 1,95% nominell rente, 5,91 % effektiv rente. Fast rente i 3 år. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) SKandiabanken? Med så lite lånebeløp så dominerer gebyrene fullstendig over nominelle renten, så dem som tilbyr lån uten etabelering og termingebyrer burde komme best ut selv om dem har et par prosent høyere renter. Endret 12. november 2015 av MailMan13 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå