Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

problem med rasisme i familien

Anbefalte innlegg

Jeg velger og ikke si hva som blir sagt grunnet disse ytringene kan for noen lesere blir oppfattet som veldig grovt, spesielt når ikke leseren kjenner den jeg siterer. Hadde det ikke vært for att jeg kjenner min familie og vet att det ligger bare i kjeften, så hadde jeg nok varslet politi.

Det er helt innafor å sitere både rasister, nazister, fascister, islamister, pedofile, sprøytenarkomane, homofobe, ateister og rett og slett alle for å gi eksempler på deres overbevisninger. Ikke sensurer deg selv på den måten. Selv ikke i disse dager med "safe space"-hysteri.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, rasisme er ubegrunnet hat mot mennesker, begrunnet hat er ikke rasisme, husk det. 

Jøss.. begrunnet hat, ja. Synes ikke jeg hører det uttrykket så ofte. Uansett - jeg trodde ikke hat trengte å være involvert i det hele tatt, jeg. Om man tror på iq-testene som viser at nordøst-asiatene er smartere enn oss i snitt, er man rasist da?

Og Jockee; Sånne vitser hadde i hvertfall ikke jeg greid å høre på dag etter dag, så jeg håper dere kommer frem til en fredelig løsning!

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Ok. For det meste så går praten for tiden om og lage holocaust bare for mørkhudet. "Kommer til og lukte brent sjokolade mange mil er en typisk vits"

Hvor mange mørkhudet personer kjenner de personlig? Eller er det bare media som har gitt dem det uttrykket ved å vise antall voldtekter, ran, drap, mord osv. innvandrere har utført.

Etter hva jeg kan forstå, er det ett uttrykk at mørkhudet personer har en annen kultur i forhold til Norge - derfor har de frykt for hva dette kan påføre deres identitet (les: den norske kulturen). Isåfall hvordan kan man håndtere denne frykten...

Lenke til kommentar

Ingen burde overtales til å like Holocaust-vitser. Siden dette er den familien du har fått utdelt, er det kanskje best at du ligger litt lavt i terrenget. Hvis du tør, kan du komme med hentydninger som: "Tenk hvis noen andre i byen fikk vite om at det går på Holocaustvitser her hele dagen?" ...Men unngå å si noe slikt dersom du på noen måte er redd for dem eller det er risiko for at de skal vende seg mot deg.

Lenke til kommentar

De kjenner en mørkhudet fra india det er vell den eneste mørkhudete de kjenner. Mye er nok fra media og hvordan de har vokst opp og lært av sine foreldre igjen. Kultur er en sykdom som kommer til og drepe oss alle iallefall vis vi ikke lærer og respektere hverandre

Lenke til kommentar

Det er fult mulig å være rasisit uten å hate de, har ei gammel bestemor som har sine fordommer, tør ikke ta bussen om det er for mange mørke menn på bussen.. Hun er rasisist, men er verken ond eller har noe som helst hat.. Hun har bare en innbakt frykt mot negrer...

Hun er derimot ei søt gammel dame som er redd for det meste som rører på seg.. Personlig ler jeg litt i meg selv når hun trekker frem sine livsfarlige opplevelser som da hun møtte den og den negern..  Og det er lov å si Neger.. Neger neger neger... Om noen føler seg støtt av det, så bruker jeg ordet i all hovedsak når jeg skryter om fargen kompiser har fått iløpet av sommern.. "Har blitt neger du" *thumbs up*

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...