invilon Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Hei! Skal kjøpe en PC primært for å spille GW2 og bruke til lette oppgaver. Ønsker å holde meg på rundt 8k for en stasjonær PC, inkludert skjerm og tastatur. Har sett på Lenovo K450e som er på tilbud for tiden, men lurte på om det er mer smart å vente til Black Friday med å kjøpe. Noen som har anbefalinger?EDIT: Er det mulig å kjøpe, og så returnere på black friday dersom jeg finner et bedre tilbud? Jf. 14 dagers returrett på nett Endret 10. november 2015 av invilon Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hvis du har funnet en maskin til en pris du liker nå, så hadde jeg kjøpt den. Ja, det vil komme (gode) tilbud på Black Friday, men ingen kan jo vite akkurat hvilke tilbud som kommer. Kanskje finner du ingenting på Black Friday, og i mellomtiden kan kampanjen du har funnet over her være over. Lenke til kommentar
invilon Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Kan det være en god ide å kjøpe fra Elkjøp før tilbudet gå ut, og så eventuelt returnere jf. 14 dagers returrett? Jeg går ut fra det ikke er et problem så lenge man kjøper på nett? Lenke til kommentar
Snapfat Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Du har jo 30 dagers åpent kjøp så det skal gå fint, men ville spurt hvordan reglene gjelder ved kjøp av pc ettersom det er ett produkt med programvare. "Du skal være fornøyd etter et kjøp hos oss. Derfor gir vi deg hele 30 dager til å prøve produktet. I denne perioden kan du enkelt og greit returnere varen og få pengene tilbake, selv om produktet er bruk og emballasjen er brutt. Det er noen unntak: Mobiltelefoner og produkter med abonnement, programvare, spill og film med brutt emballasje. Vi tar dog forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentagende misbruk. " - http://www.elkjop.no/cms/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/ Lenke til kommentar
Golwonman Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Elkjøp har 100% fornøyd garanti. http://www.elkjop.no/cms/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/ Så, kjøp no. Spill å ha det gøy. Kommer det bedre tilbud på black friday, lever tilbake å si at du ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
invilon Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Takk for svar! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hei! Skal kjøpe en PC primært for å spille GW2 og bruke til lette oppgaver. Ønsker å holde meg på rundt 8k for en stasjonær PC, inkludert skjerm og tastatur. Har sett på Lenovo K450e som er på tilbud for tiden, men lurte på om det er mer smart å vente til Black Friday med å kjøpe. Noen som har anbefalinger? EDIT: Er det mulig å kjøpe, og så returnere på black friday dersom jeg finner et bedre tilbud? Jf. 14 dagers returrett på nett Jeg ville kikket på denne i stedet om du er interessert i å spare et par kroner. Skjermkortet er det samme, men CPU er litt svakere i den billigste. Det har imidlertid ikke noe å si for grafikkytelsen, siden skjermkortet er såpass tregt i utgangspunktet. Og CPU er mer enn sterk nok for de aller fleste vanlige oppgaver. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Elkjøp har 100% fornøyd garanti. http://www.elkjop.no/cms/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/ Så, kjøp no. Spill å ha det gøy. Kommer det bedre tilbud på black friday, lever tilbake å si at du ikke er fornøyd. Min utheving: Det er noen unntak: Mobiltelefoner og produkter med abonnement, programvare, spill og film med brutt emballasje. En PC er et produkt med programvare. Aktivering av OS-lisens, antivirus-lisens etc etc gjør at PCen ikke er mulig å tilbakeføre til original/ubrukt stand og dermed gjensalgbar. Det er også en risiko for at private filer kan komme den nye kjøperen i hende. Ref. en unge som hadde kjøpt en ny mobiltelefon der butikken ikke hadde slettet innholdet skikkelig og ungen fikk se særdeles upassende bilder på den "nye" telefonen sin. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Elkjøp har 100% fornøyd garanti. http://www.elkjop.no/cms/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/ Så, kjøp no. Spill å ha det gøy. Kommer det bedre tilbud på black friday, lever tilbake å si at du ikke er fornøyd. Min utheving: Det er noen unntak: Mobiltelefoner og produkter med abonnement, programvare, spill og film med brutt emballasje. En PC er et produkt med programvare. Aktivering av OS-lisens, antivirus-lisens etc etc gjør at PCen ikke er mulig å tilbakeføre til original/ubrukt stand og dermed gjensalgbar. Det er også en risiko for at private filer kan komme den nye kjøperen i hende. Ref. en unge som hadde kjøpt en ny mobiltelefon der butikken ikke hadde slettet innholdet skikkelig og ungen fikk se særdeles upassende bilder på den "nye" telefonen sin. Tror nok du leser litt kjapt der. Det skal nok bety: Unntak 1: Mobiltelefoner og produkter med abonnement, Unntak 2: programvare, Unntak 3: spill og film med brutt emballasje. Jeg er 99% sikker på at det er bytterett på PC også. De blir tilbakestilt til "factory default". Men om ikke disken samtidig "skrubbes" så kan jo ny kjøper muligens hente frem media filer som ikke er ordentlig slettet etterpå. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Elkjøp har 100% fornøyd garanti. http://www.elkjop.no/cms/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/ Så, kjøp no. Spill å ha det gøy. Kommer det bedre tilbud på black friday, lever tilbake å si at du ikke er fornøyd. Min utheving:Det er noen unntak: Mobiltelefoner og produkter med abonnement, programvare, spill og film med brutt emballasje.En PC er et produkt med programvare. Aktivering av OS-lisens, antivirus-lisens etc etc gjør at PCen ikke er mulig å tilbakeføre til original/ubrukt stand og dermed gjensalgbar. Det er også en risiko for at private filer kan komme den nye kjøperen i hende. Ref. en unge som hadde kjøpt en ny mobiltelefon der butikken ikke hadde slettet innholdet skikkelig og ungen fikk se særdeles upassende bilder på den "nye" telefonen sin. Tror nok du leser litt kjapt der. Det skal nok bety: Unntak 1: Mobiltelefoner og produkter med abonnement, Unntak 2: programvare, Unntak 3: spill og film med brutt emballasje. Jeg er 99% sikker på at det er bytterett på PC også. De blir tilbakestilt til "factory default". Men om ikke disken samtidig "skrubbes" så kan jo ny kjøper muligens hente frem media filer som ikke er ordentlig slettet etterpå. Riktig Jobbet i Elkjøp for noen år siden. Og der kunne du kjøpe og prøve produktene. Bortsett fra spill, produktnøkler (office), barbermaskiner (og annen personlig pleie). Litt vanskelig å selge brukte epilatorer igjen. samt mobiler med Abbo. Pc-er ble tatt renovery på å solgt som b-vare med rabatt. Syntes forøvrig det er rart at nett butikken ikke nevner personlig pleie. Som fks tannbørster, barbermaskiner. Håper for Guds skyld ikke det blir solgt som b-vare. Endret 11. november 2015 av henrikrox Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Elkjøp har 100% fornøyd garanti. http://www.elkjop.no/cms/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/elkjop-kundenes-garantier-og-rettigheter/ Så, kjøp no. Spill å ha det gøy. Kommer det bedre tilbud på black friday, lever tilbake å si at du ikke er fornøyd. Min utheving:Det er noen unntak: Mobiltelefoner og produkter med abonnement, programvare, spill og film med brutt emballasje.En PC er et produkt med programvare. Aktivering av OS-lisens, antivirus-lisens etc etc gjør at PCen ikke er mulig å tilbakeføre til original/ubrukt stand og dermed gjensalgbar. Det er også en risiko for at private filer kan komme den nye kjøperen i hende. Ref. en unge som hadde kjøpt en ny mobiltelefon der butikken ikke hadde slettet innholdet skikkelig og ungen fikk se særdeles upassende bilder på den "nye" telefonen sin.Dette et feil. Aktivering av OS er ikke et problem. Kunde skal bli gjort kjent med at hvis man kjøper en PC med fks antivirus og aktiverer koden og så angrer på kjøpet så kan man ikke få igjen pengene på antivirus man kjøpte. Allikevel. Fornøyde kunder var viktig. Og vi hadde kontaktpersoner i de forskjellige egenskapene. Som kunne overføre produktnøkler til FKS en ny PC. Mobiler kan bli solgt og returnert. Men har du kjøpt med abbo så har du ikke 30 dagers åpent kjøp. Produktene skal bak og resatt/slettet. Men vi har jo lest fra tid til annen at en butikk glemmer dette. Endret 11. november 2015 av henrikrox Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Nå må man huske på åpenkjøp må man som regel betale returfrakten. Nå vet jeg ikke hvordan elkjøp er med tanke på å returnere på lørenskog for slippe frakt. Siden det er vel der elkjøp\lefdal har hovedlagret et sted om jeg ikke husker feil. Siden man risikerer å ende opp med gavekort om man returnerer i butikk, kjøpt på internett. Ville anbefalt å vente, kanskje på januar salg. Det er vanskelig å si når det beste tiden er siden det alltid kan dukke opp noe rundt neste gjørne. Multicom Tycho i522S Gaming PC Intel Core i5-6600K, 8GB, 1TB Harddisk, GeForce GTX 960 2GB, 600W, Uten operativsystem 6. gen. Intel Core i5-prosessor (Skylake) 8GB DDR4 RAM 2133MHz GeForce GTX 960 Kult kabinett med grønt lys Slik hadde jeg heller anbefalt, eller noe tilsvarende, har man budsjett vurder SSD og GTX 970 istedenfor. Endret 11. november 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Nå må man huske på åpenkjøp må man som regel betale returfrakten. Nå vet jeg ikke hvordan elkjøp er med tanke på å returnere på lørenskog for slippe frakt. Siden det er vel der elkjøp\lefdal har hovedlagret et sted om jeg ikke husker feil. Siden man risikerer å ende opp med gavekort om man returnerer i butikk, kjøpt på internett. Både Elkjøp og Lefdal tilbyr å returnere varen i alle varehusene, uavhengig av om den er kjøpt fysisk i butikk eller på nett. Har du kvittering på at den er kjøpt på Elkjøp og er innenfor 30 dager, så får du pengene tilbake. Har du ikke kvittering så får du gavekort Vertfall slik jeg har opplevd og oppfattet det Så skal ikke vere noen problem for TS å kjøpe denne, for å så levere den innigjen om det kommer et bedre tilbud på Black Friday Lenke til kommentar
Snapfat Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) "Mobiler kan bli solgt og returnert. Men har du kjøpt med abbo så har du ikke 30 dagers åpent kjøp. Produktene skal bak og resatt/slettet. Men vi har jo lest fra tid til annen at en butikk glemmer dette. "Stemmer ikke helt, ved kjøp av mobil er det ingen returrett hos elkjøp i butikk, punktum.Dersom mobiltelefonen er kjøpt uten abo og forseglingen ikke er brutt så er det derimot høy sannsynlighet for at butikken er villig til å returnere varen, men dette er opp til den gjeldende butikken. Vet ikke hvordan dette fungerte i Elkjøp for noen år siden, men der jeg jobber fungerer det slik nå.Derimot fungerer angrerett når mobilen er kjøpt på nettet, ifølge forbrukertvistutvalget kan du sette et simkort i en mobiltelefon, ringen noen samtaler og sende noen meldinger uten at det skal eliminere angreretten. - http://www.dinside.no/821758/har-du-rett-til-aa-aapne-pakken Endret 11. november 2015 av Snapfat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå