Gå til innhold

Radiator? Må man ha det

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok jeg heller tar meg bryet med å kjøpe en radiator da. :yes:

Hvis jeg skal ha vannkjøling en gang i tiden da.

Men jeg må teste ut den nye northpole chipset kjøleren jeg har bestil.

Får den i morgen (mest sannsynelig).

Hvis jeg klarer og klokke min xp3000 til 2,5ghz blir jeg fornøyd klarer nemlig bare 2405mhz stabilt nå :roll:

Lenke til kommentar

LOL...du trenger ikke i å kjøpe mye stash selv. kjenner en kar som bruker et stort syltetøyglass til vannbeholder, en gammel bilradiator (den er riktiggnokk svær og funker lættis dårlig:!: :lol: ) og en akvariepumpe. Funker jo med litt reodor felgen løsninger, men det ser jo helt sinsvakt mongis ut da....så er du ikke ute etter style, eller du har ei plassmangel :p: så er det bare å lage mesteparten untatt slangene og vannblokkene selv

Selv vurderer jeg å shuve kabinettet mitt inn i mitt kjøleskap (som jeg har fått testet ned i hele -10,5C:D!!). Dætt kan bli morro!

Lenke til kommentar

det med pc i kjøleskap.. bare glem det.. jeg kan ikke mye om kjøleskap, men tar jeg ikke feil så har ikke den radiatoren nubbe sjangs til å klare å kjøle ned en pc! det er vel ikke vifte på den heller.. og du kan nok ikke skifte selv, fordi det er trykk inni om jeg ikke tar feil igjen!

Lenke til kommentar
det med pc i kjøleskap.. bare glem det.. jeg kan ikke mye om kjøleskap, men tar jeg ikke feil så har ikke den radiatoren nubbe sjangs til å klare å kjøle ned en pc! det er vel ikke vifte på den heller.. og du kan nok ikke skifte selv, fordi det er trykk inni om jeg ikke tar feil igjen!

Trykk? :grine: Dæng da...hvam om jeg legger inn vifter for sirkulasjon?

Lenke til kommentar
HM...tja...men med hva? Bunnen av en tom hermetisk boks kanskje? det kan gå. Bare hvis kam passer på å skaffe seg en uten de "rillene" i bunn. Hm...men dettte er ikke noe jeg gidder å teshe ut på en slitter nye prosessor for å si det sånn! :D

Tja en fres, en søyleboremaskin eller en dremel. Egentlig hvasomhelst som kan lage noen spor i en kobberplate. Se f.eks http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...nnk/index4.html

Lenke til kommentar
Istaden for at radiatoren kjøler ned vatn, hadde det ikkje funket med ein liten sak som du festet på CPUen, på str med ei kjøleribbe der elementene gikk rett på CPUen og evt. at det var isolert.

zeph: Det hørtes veldig ut som vanlig luftkjøling. Hele poenget med vannkjøling er jo å få et STORT areal mot luft i motsettning til en pinglete liten kjøleribbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...