Salvesen. Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Jobber i kommune, har full anisinitet. ca 430.000 i grunlønn timeslønn er ca 230,- Men det er enormt med ansvar, stress og ugunstige arbeidstid. aldri nok folk Har dere noen tillegg? Og vill det si at 230 er maks timeslønn? Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Gjennomsnittslønn på 570000.- i året for en sykepleier virker jo helt absurd når sykepleierne klager Det er forskjell på å jobbe 8-16 man - fredag og tjene 570K, mot det å jobbe natt/helg/turnus osv å tjene det samme. Så må man huske at det blir 33,5t/uke i motsetning til 37,5t/ukeDet et nok ingen i den bransjen som har slik lønn ved å jobbe 33,5t uke dessverre! :/ Man får samme årslønn om man har 35-timers uker og 37,5 timers uker, timelønna blir høyere med kortere arbeidsuker. Det er ihvertfall min erfaring med å være kommunalt ansatt. Det største problemet med slike jobber er at det er veldig vanskelig å få 100% fast jobb, som nevnt tidligere i tråden. Med kun en bachelor i sykepleie tror jeg du bare kan glemme full stilling i storbyer, sikkert også i mindre kommuner. For å få full stilling er du ofte nødt til å ha en master i tillegg, men da stiger lønna litt også. 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Har dere noen tillegg? Og vill det si at 230 er maks timeslønn? Tillleg, 56,- kveld og 50,- 1 Lenke til kommentar
studenthm3 Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Velg yrke ut fra interesse, ikke ut fra der du nødvendigvis tjener mest. Å tjene godt har ingenting å si hvis du ikke har interesse for og liker det du gjør. Skjønner hva du mener, men er ikke nødvendigvis enig i den floskelen. Jeg kjenner svært få personlig som har enorm interesse for det de jobber med. Jeg kjenner noen, og ja, de trives veldig godt, men de aller fleste jobber for å leve, ikke motsatt. Så for meg har lønn mye å si. Det er mot det jeg bytter bort tiden min. Edit: siste linje. Enig med deg. Lenke til kommentar
studenthm3 Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Jobber i kommune, har full anisinitet. ca 430.000 i grunlønn timeslønn er ca 230,- Men det er enormt med ansvar, stress og ugunstige arbeidstid. aldri nok folk Mannlig sykepleier, så bra! Kan jeg spørre hvor i landet du bor? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Jobber også som sykepleier. Har en 99,67% ren nattstilling. Grunnlønna er ikke så mye å hoppe i taket over, men når tilleggene kommer så blir det ei ganske grei lønn ut av det. Runder 600k i året med god margin og det er uten noe overtid. Fordelen med nattarbeid er jo lengre vakter og dertil mer fridager. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Runder 600k i året med god margin og det er uten noe overtid. Fordelen med nattarbeid er jo lengre vakter og dertil mer fridager. Fin fordel med natt det der, ofte jobber man mere med dag/aften og har mindre fritt. altså kortere friperioder Overtid er jo også en ting som drar inn penger. prøver å ta en ekstra vakt i måneden slik at jeg har litt sløsepenger. fordelen er jo at er nattevakta syk så er det 10 timer 100% som utgjør endel på bunnlinja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå