Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] usb 3.0 - portene fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har to usb 3.0 porter i den stasjonære maskina mi, men ingen av dem fungerer. Når jeg plugger inn usb 3.0 minnepenn så er det ikke noen reaksjon på maskina, og lyset på minnepennen lyser heller ikke. Den fungerer helt fint på den bærbare. Så hvorfor fungerer det ikke på min stasjonære? Jeg har windows 10 og  MSI p67a-gd65 -  ( ms 7681)

Har installert drivere. I device manager står det ( uten feil på) renesas usb 3.0 extensible host controller 0.96 ( Microsoft) .  Har også prøvd å slette dem, tatt en restart slik at de er installert igjen. Men fortsatt dødt.

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bak på hovedkortet du setter inn minnepinnen? Hvis du har bygget PC'en selv så kan det jo hende du har glemt å koble til USB-portene forran (eller andre steder) hvis det er de du bruker.

komplett har bygget den. Er vel bak på hovedkortet jeg setter den inn ja

Lenke til kommentar

Et hovedkort har ofte mange USB-porter, ofte også noen som ikke er ført fram til kontakter på f.eks. frontpanel o.l.

Disse kan slåes av og på gruppevis i BIOS.

Jeg tipper at akkurat de kontaktene du prøver er deaktivert i BIOS.

har sett gjennom bios noen ganger uten å ha funnet ut noe sted å skru av eller skru på usb porter, men kan jo lete videre.

Lenke til kommentar

Ok, er det kontaktene bak kan vi eliminere at de ikke er tilkoblet iallefall.

I våre dager forekommer ikke driverproblem med USB. Alle OS har det innebygget.

Så da gjenstår en eller annen form for deaktivering.

Jeg har også sett at 'strøm-innstillinger' er innstilt til strømsparing på ubrukte USB-kontakter, og har deaktivert disse der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for alle svar og hjelp. Problemet var rett og slett at usb 3.0 - tingen ikke var tilkoblet strøm. Så komplett har visst gjort en slett jobb her. Heldigvis var det lett å skjønne hvor kabelen skulle siden det stod usb 3-0 der den skulle. :)

Nå fungerer det!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...