Runar Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Den siste tiden har jeg fulgt med på Okkupert på TV 2, men jeg klarer ikke helt bestemme meg for om jeg liker serien eller ikke. Jeg sliter også med å plassere serien. Er det en spenningsserie eller dramaserie? Det som irriterer meg mest, men som kanskje bare er min egen smak, er at det skjer for lite. Det har nå blitt sendt seks episoder (sju på TV 2 Sumo) og jeg føler det ikke har skjedd noe stort av betydning. Verken historien eller karakterene kommer noen vei. De første episodene ga meg håp om at Forsvaret etterhvert skulle blande seg inn, men med få, utydelige unntak har vi ikke sett noe fra den kanten på lenge. Noen andre som ser på serien? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 ser på serien selv og liker ikke statsministeren og savner og en større militær konflikt. vil det skal skje noe nå Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Hvis det ikke blir noe mer action snart så vil jeg si at det er en litt "trøtt" serie, men på ingen måte en dårlig serie, men kunne kanskje ha vært bedre? Je er også overrasket over at man har brukt så mye penger på denne serien. Det virker ikke som om den var så dyr å produsere Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Det sies at serien har kostet 90 millioner kroner, og det har jeg litt problemer med å forstå. Verken skuespillerne, kulissene, eller effektene gir inntrykk av å være så kostbare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg valgte bort serien. Den går for sent på kvelden, og når du legger til at ca 50 % av tiden vil gå med til reklame etc., blir serien bare en tidstyv. Ta også med at TV2s egenproduksjoner inneholder mye fyllkalk, da kan du glemme meg som seer. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 http://www.dagbladet.no/2015/10/20/kultur/okkupert/tv_2/tv-serie/tv/41587970/ - Mandag sa Hansson til Dagbladet at han «overhodet ikke kjenner seg igjen i karakteren» - Det er ingen av Hanssons personlighetstrekk i Berg. Jeg prøver å lage en klok, idealistisk, bra mann Thug life, Henrik Vestad. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 Jeg valgte bort serien. Den går for sent på kvelden, og når du legger til at ca 50 % av tiden vil gå med til reklame etc., blir serien bare en tidstyv. Ta også med at TV2s egenproduksjoner inneholder mye fyllkalk, da kan du glemme meg som seer. Jeg bruker Canal Digitals arkivfunksjon for å se episodene senere, men jeg er enig i at serien sendes for sent. Det er dog kun én reklamepause, og den spoler jeg fint forbi. Lenke til kommentar
duckArmy Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Jeg valgte bort serien. Den går for sent på kvelden, og når du legger til at ca 50 % av tiden vil gå med til reklame etc., blir serien bare en tidstyv. Ta også med at TV2s egenproduksjoner inneholder mye fyllkalk, da kan du glemme meg som seer. Betalte 79 kr eller noe for å ha tv2 sumo i en måned. Ingen reklame, bestemmer "sendetiden" sjøl, til under ti kroner per episode. Angrer ikke på det Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Noen som vet når sesong 2 kommer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Noen som vet når sesong 2 kommer? Øhhhh.... Betyr det at okkupasjonen ikke blir avsluttet i kveld? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Ja, det stemmer. Har sett på tv 2 sumo. Det må være en sessong 2 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Det jeg i hvert fall sitter med inntrykk av etter å ha sett serien i sin helhet er at historien på ingen måte er avsluttet etter siste episode. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Noen som vet når sesong 2 kommer? Hei! Serien er ikke fornyet enda. Det er et regnestykke som må gå opp, seertallene falt drastisk for serien så den er nok avhengig av å være populær på strømmetjenesten og DVD/Blu-ray salg. Ble solgt til endel land, som sikkert hjelper på. Kanalen fornyet nylig Frikjent, som ikke nødvendigvis er positivt for Okkupert. Serier konkurrerer med hverandre på samme nettverk, så spørs hvilke andre prosjekter som kjemper om resterende midler der i gården. Du kan holde deg løpende oppdatert i vår serieprognose. Mvh, Vidar Rotekopp - Serienytt.no 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Det sies at serien har kostet 90 millioner kroner, og det har jeg litt problemer med å forstå. Verken skuespillerne, kulissene, eller effektene gir inntrykk av å være så kostbare. Nå er vel 90 millioner strengt tatt ikke så fryktelig mye. Bare de 100 best betalte skuespillerne koster vel en halv million i utgifter i snitt... vipps,, så er halve budsjettet borte. Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 så, hva synes dere om avslutningen? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 så, hva synes dere om avslutningen? Som nevnt over, på ingen måte en avslutning, ingen konklusjon. Historien er ikke over, men vil den noensinne bli fortalt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 så, hva synes dere om avslutningen? Som nevnt over, på ingen måte en avslutning, ingen konklusjon. Historien er ikke over, men vil den noensinne bli fortalt? Ikke så lenge TV2 kan tjene penger på oppfølgere. Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 på ingen måte en dårlig serie Jo, faktisk på alle måtar ein elendig serie. Elendig historie/manus, elendig skodespel. Makkverk på nivå med Holms og Hos Martin. Eigentleg verre, med tanke på hypen på førehand og budsjettet på 90 mill. Blir neppe gitt nokon ny sesong, med mindre sjefane i TV2 går frå vettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Det er et pengespørsmål. Dersom det er sannsynlighet for å tjene penger, så kommer oppfølgeren. Men, hva var det egentlig som var problemet? Statsminister fra MDG, eller russisk okkupasjon? Med tanke på all galskapen som en MDG-regjering kunne ha fått til, skal man ikke se bort fra at en en russisk okkupant kunne ha ryddet opp etter MDG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå