Gå til innhold

Hjelp til valg av "universal skjerm"


orjanl

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg hadde satt stor pris på om noen har mulighet for å hjelpe meg med å finne den optimale skjermen innen mine rammer. Skjermen skal primært brukes til foto/videoredigering (4k,raw), men også noe gaming. Spill vil typisk være Battlefield, GTA V, Fallout 4 og liknende. Innen foto/video blir følgende programmer brukt: Lightroom, Photoshop, Premier Pro, After Effects og DaVinci Resolve. Jeg sliter også med å bestemme meg for om jeg skal prøve ultrawide eller holde meg til 16:9.

 

Følgende skjermer vurderes pr nå:

Samsung U32E850R

LG 34UM95-P

LG 34UC97

AOC u3477Pqu

Dell U3415W

BenQ BL3201PT

 

Det er altså innen den størrelsen, oppløsningen og prisklassen som er aktuelt. All info og tips tas i mot med stor takk, både innen de nevnte skjermene, men også helt andre og gjerne med begrunnelse.

 

Mvh

Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du et nvidia skjermkort, og har tenkt å spille: Kjøp skjerm med g-sync. Iogmed at 60hz suger, så må du heller ikkje finne på å kjøpe en 60hz skjerm. Da blir det ikkje mange valg igjen om du vil ha widescreen.

 

Asus swift TN 27" med g-sync er kanskje den beste allrounderen til prisen. Meget bra bilde og lynrask, samt g-sync. 

Lenke til kommentar

21:9 er bra greier til redigering hvis du har tidslinje med video eller mye forskjellige verktøymenyer oppe samtidig. Husk at med 21:9 så f.eks en 27" skjerm mye lavere enn en 27" 16:9 skjerm.

 

Son Nizzen sier så er 60Hz "dårlig" til spilling av raske spill og mange merker at de flimmrer uansett etter å ha prøvd 144Hz. 21:9 skjermer med 144Hz er dyyyyre https://www.komplett.no/category/10392?cnet=Standardoppl%C3%B8sning_A00149%20%20%C2%A72560%20x%201080

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen så langt. Er Acer 34" Predator Curved LED G-Sync X34 et godt valg med hovedvekt på foto/video og gaming sekundært?

 

Dette er det beste valget i mine øyne per dags dato. Jeg har x34 på vei selv.

 

Asus kommer med en lik Acer x34 på nyåret. Jeg klarte ikkje å vente på den, selv om jeg egentlig ville ha den i stedenfor x34. Ca samme spec.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk skal du ha. Ser ut som det er veldig stor forskjell på skjermene da noen rapporterer om bare problemer og andre forguder de. Du må gjerne komme med en tilbakemelding hvis skjermen din er rett rundt hjørnet. Kan du anbefale en GPU i samme slengen for å dra nytte av denne med god kvalitet på spill ala Battlefield 4, GTA V, Fallout 4 o.l ?

Lenke til kommentar

Takk skal du ha. Ser ut som det er veldig stor forskjell på skjermene da noen rapporterer om bare problemer og andre forguder de. Du må gjerne komme med en tilbakemelding hvis skjermen din er rett rundt hjørnet. Kan du anbefale en GPU i samme slengen for å dra nytte av denne med god kvalitet på spill ala Battlefield 4, GTA V, Fallout 4 o.l ?

 

Slik er det med forum. Man ser best de som har problemer. De skriker selvfølgelig høyest. Fåtallet gidder å skrive at de ikkje har problemer. Det er jo typisk når man har problemer, at man surrer inne på forumet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...