Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny spiller i Passat 2007?

klure

Anbefalte innlegg

Vurderer å sette inn en ny spiller i min Passat 07 modell.

Nærmere bestemt denne: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=17051&katid=1466&id=

Forstår det også slik at denne pakken er det som trengs i tillegg: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15271&katid=266&id=

+adapterkabel for Pioneer.

Er det noen som har gjort noe lignende? Er alt plug and play, eller er det noen ledninger som må loddes sammen? Ser f.eks. det er en strømledning til antennekoblingen (for å samle fakra-pluggene til en DIN-plugg). Kan man eventuelt bruke en "strømtyv" her for å koble seg inn på en eksisterende strømkabel? Ønsker å få til dette på egenhånd, så da må det være enklest mulig, uten at man må ha for mye verktøy for å få det til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har du 2-din spiller fra før, så du slipper å flytte noe i dashbordet? I fakra-kontakten (på min -15 Peugeot) fant jeg bare jord og +12 V ACC, så jeg måtte legge opp ny ledning til +12 fast. I tillegg vil du kanskje legge opp ny ledning til interiørbelysning for at denne skal styre belysning i spilleren (hvis den støtter det). For antenne må du ha overgang fra fakra til det din nye spiller har (DIN?). Dersom du skal ha radio med DAB+, må du legge opp antenne for dette også, ev bruke en converter fra FM-antenne i bilen.

Har du passivt anlegg fra før, dvs at alle høyttalere drives av gammel head unit? VAG har mange løsninger her, på min -06 A4 er fronthøytalerne (i fordørene) drevet av spilleren, mens bakhøyttalerne (i bakdørene) og en sub i bagasjerommets sidevegg er drevet av en forsterker som er montert ved subben. Alt dette er originalt fra Audi, og krever en overgang dersom anlegges skal byttes, som både kobler linjeutgangene fra ny spiller til bilens el-anlegg bak til forsterker, og også legger ut et remote on-signal for å slå denne på.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...