sinnaelgen Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 poenget var nettopp å være kresenHva er vitsen med å være vanskelig bare for å være vanskelig? jeg var inne komplett sine nettsider før jeg skrev det forrige innlegget , likevel fant jeg ikke større en 128 GB ( bare for nevne det ) Her er et micro-SD 200GB (ikke inne for øyeblikket): https://www.komplett.no/product/864568/foto-video/minnekort/secure-digital/sandisk-microsdxc-ultra-200gb Og her er et SD-kort på 256GB: https://www.komplett.no/product/842791/foto-video/minnekort/secure-digital/transcend-secure-digital-u3-256gb Om de er verd prisen de har kan diskuteres da. poenget var ikke å være vanskelig men ta "problemet" med ødelagte USB porter helt ut Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Ikke for å ødelegge den konstruktive diskusjonen din Elgen , men har du satt deg inn i hva denne gjør? Leste du den forrige artikkelen? " I oktober meldte vi om en farlig USB-pinne som gjør PC-en din ubrukelig på få sekunder ved å «brenne» komponenter på innsiden av datamaskinen ved hjelp av en kraftig, elektrisk spenning. Nå kan du snart få sjansen til å skaffe deg et eksemplar, om du av ulike årsaker skulle ha lyst til det." En annen artikkel om saken : http://www.telegraph.co.uk/technology/internet-security/11932793/Killer-USB-stick-destroys-your-computer-in-seconds.html 2 Lenke til kommentar
Mooze2 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Å banke en stor skrutrekker inn i usb porten gjør samme nytten. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Ikke for å ødelegge den konstruktive diskusjonen din Elgen , men har du satt deg inn i hva denne gjør? Leste du den forrige artikkelen? " I oktober meldte vi om en farlig USB-pinne som gjør PC-en din ubrukelig på få sekunder ved å «brenne» komponenter på innsiden av datamaskinen ved hjelp av en kraftig, elektrisk spenning. Nå kan du snart få sjansen til å skaffe deg et eksemplar, om du av ulike årsaker skulle ha lyst til det." En annen artikkel om saken : http://www.telegraph.co.uk/technology/internet-security/11932793/Killer-USB-stick-destroys-your-computer-in-seconds.html nei, dessverre. den var ikke tilgjengelig for meg Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Å banke en stor skrutrekker inn i usb porten gjør samme nytten. Men ødelegger det pcen slik at den ikke kan brukes? Nei. Denne enheten sender en såpass stor strømladning at hovedkortet blir ødelagt og dermed umulig å få ut data , man kan selvsagt reparere / bytte hovedkort og de andre interne enhetene som HD osv blir trolig ikke skadet... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Men ødelegger det pcen slik at den ikke kan brukes? Nei. Denne enheten sender en såpass stor strømladning at hovedkortet blir ødelagt og dermed umulig å få ut data , man kan selvsagt reparere / bytte hovedkort og de andre interne enhetene som HD osv blir trolig ikke skadet... Det er vel bare south bridge (den delen som kontrollerer USB) som eventuelt ødelegges? SSD og snurredisker har jo egen strømforsyning og vil ikke påvirkes av dette. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg ser for meg at det blir mye hærverk på skoler fremover. Men den som har legitime grunner til å destruere data bør nok heller skaffe en lagringsenhet som kan destruere seg selv, ikke datamaskinen. Det finnes SSDer som kan gjøre dette. Et alternativ vil være å ha krypterte partisjoner og så kun slette nøkkelfilen ved behov. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Men ødelegger det pcen slik at den ikke kan brukes? Nei. Denne enheten sender en såpass stor strømladning at hovedkortet blir ødelagt og dermed umulig å få ut data , man kan selvsagt reparere / bytte hovedkort og de andre interne enhetene som HD osv blir trolig ikke skadet... Det er vel bare south bridge (den delen som kontrollerer USB) som eventuelt ødelegges? SSD og snurredisker har jo egen strømforsyning og vil ikke påvirkes av dette. Mener faktisk at den tar knekken på hovedkortet , ser man på videoen så greier den ikke engang å komme i boot etter at man har brukt enheten... Vanskelig å si om det vil gjelde for samtlige hovedkort , men antar faktisk at de fleste vil ta kvelden pga måten disse er bygd opp på og måten dette utnyttes for å sende en kraftig spenning rett på det. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Om man skulle ta knekken på hele maskinen, og hvis det er snakk om å ødelegge data som er lagret på maskinen så klarer man det neppe med noe "usb-killer" hvis maskinen har harddisker. SSDer derimot - det er mulig, men jeg vil anta at da burde den lagre adskillig mer energi før den lader seg ut. Dette blir bare en tullete gimmick som vil ødelegge hovedkort til intetanende folk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Den dingsen burde bli forbudt Dette er ikke sikkerhet , det er hærverk med begrunnelse sikkerhet. Hvis poenget var å ødelegge PC ved utilsiktet tilgang så finnes det bedre løsninger 1 Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Har alltid en dunk med bensin ved siden av maskinen som siste utvei - når tyvene knakker på står jeg klar med fyrstikker. Annen løsning er sort spray som jeg påfører skjermen i håp om at data blir tryggere. Ellers gjemmer jeg disketter i madrassen som en selvfølge. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå