Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Et meget interessant intervju med Pulitzer vinnende journalist Chris Hedges. Chris Hedges har vært krigs journalist i over 15 år og har dekket alle store begivenheter i verden for New York Times. Han setter et kritisk blikk klasseskillet i USA og hvordan store mediaselskaper styrer mainstream media i USA i dette intervjuet: Han tegner opp et skummelt dagsaktuelt bilde av nasjonen USA. På meg så virker det at er ikke mye igjen av «home of the brave and home of the free» lengre der borte. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Jeg har ikke sett intervjuet, men vet at myndighetene der borte (med god hjelp av et paranoid og korrupt rettsystem, næringsliv, politi, militære og etteretningsorganisasjoner og praktisk talt myndighetsstyrt media) har for sterk kontroll på befolkningen til at det er særlig sannsynlig med et folkeopprør/revolusjon. Folk er livredde for å komme i opposisjon til myndighetene og bli stemplet som opprører/terrorist. USA er Nord-Korea light når det kommer til myndighetens kontroll på befolkningen og mulighetene til å snakke fritt. Mange som har kritisert hvordan det amerikanske samfunnet fungerer har fått særdeles uvøren behandling. Se bare på Manning, Snowden, Charlie Shrem, Aaron Swartz og mange flere. Endret 10. november 2015 av Simen1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 USA er kanskje en light versjon av Nord Korea, men de har jo gjort en langt bedre jobb! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 ..praktisk talt myndighetsstyrt media.. Dette er den gjengse oppfatningen av hvordan det virker der borte hos oss. Men som han sier, så har uavhengige (offentlige) medier som radio & TV blitt lagt ned over en lav sko over hele USA, ved at myndighetene har fjernet lover som sa at man skulle ha uavhengige (offentlige) kanaler. Og det er iflg intervjuet ikke bra! Dette er fordi nå er det multimilliard selskaper som styrer nyhetsstrømmen og setter dagsordenen i USA. Det er nå en mangel på kritiske røster! Og de slipper ikke til på mainstream media.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Som om norsk mainstream media er noe bedre, men det er vel ikke lite lett å kritisere sitt eget system. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Som om norsk mainstream media er noe bedre, men det er vel ikke lite lett å kritisere sitt eget system.Da skal du få i oppdrag av meg å bevise at norsk mainstream media er mindre uavhengig enn amerikansk mainstream media. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Sorry jeg tar ikke oppdrag fra deg. Da stormer jeg heller ut av tråden i kjent shruggie stil, og nekter å diskutere. 5 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hvis det ikke snart skjer noe og man får inn folk ifra utenfor etablementet i maktposisjoner - så kan jeg fint se for meg at økende forskjeller fører til økende konfliktnivå på mange forskjellige områder.En eventuell revolusjon tror jeg ville finne sted i form av at middelklassen endelig slår seg sammen med underklassen og marsjerer mot urettferdighet i gatene og den amerikanske økonomien går i stå. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Sorry jeg tar ikke oppdrag fra deg. Da stormer jeg heller ut av tråden i kjent shruggie stil, og nekter å diskutere. Sure Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hvis det ikke snart skjer noe og man får inn folk ifra utenfor etablementet i maktposisjoner - så kan jeg fint se for meg at økende forskjeller fører til økende konfliktnivå på mange forskjellige områder. En eventuell revolusjon tror jeg ville finne sted i form av at middelklassen endelig slår seg sammen med underklassen og marsjerer mot urettferdighet i gatene og den amerikanske økonomien går i stå. Hva uroen ser du på idag som indikerer at stor konflikt senere. Arbeiderforeninger har lite makt idag og ingenting jeg ser på indikerer at det vokser snart. Betydelig arbeider bevegelser må du vise meg Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Et meget interessant intervju med Pulitzer vinnende journalist Chris Hedges. Chris Hedges har vært krigs journalist i over 15 år og har dekket alle store begivenheter i verden for New York Times. Han setter et kritisk blikk klasseskillet i USA og hvordan store mediaselskaper styrer mainstream media i USA i dette intervjuet: VIDEO Han tegner opp et skummelt dagsaktuelt bilde av nasjonen USA. På meg så virker det at er ikke mye igjen av «home of the brave and home of the free» lengre der borte. Stemmer det. Han tegner et riktig bilde av USA og utviklingen som har pågått der siden 2001 (og i mindre grad tidligere). Dessverre for alle som tror det han sier er dramatisk, så er det han sier kun "tip of the iceberg". 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Veldig bra intervju! "Den amerikanske drømmen" er noe som hører fortiden til. Her er en til, lengre og mer detaljert med omtrent samme budskap. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Et meget interessant intervju med Pulitzer vinnende journalist Chris Hedges. Chris Hedges har vært krigs journalist i over 15 år og har dekket alle store begivenheter i verden for New York Times. Han setter et kritisk blikk klasseskillet i USA og hvordan store mediaselskaper styrer mainstream media i USA i dette intervjuet: Han tegner opp et skummelt dagsaktuelt bilde av nasjonen USA. På meg så virker det at er ikke mye igjen av «home of the brave and home of the free» lengre der borte. Land of the free, Home of the brave Litt for negativt syn. Merkelig at dere tror "offentlige kanaler" er noe spesielt. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Hva uroen ser du på idag som indikerer at stor konflikt senere. Arbeiderforeninger har lite makt idag og ingenting jeg ser på indikerer at det vokser snart. Betydelig arbeider bevegelser må du vise meg Det har vært en enorm oppsving i oppslutningen rundt fagforeningene bare de siste par årene. Mye på grunn av dette. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Oppslutning og makt er to veldig forskjellige ting. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Hva uroen ser du på idag som indikerer at stor konflikt senere. Arbeiderforeninger har lite makt idag og ingenting jeg ser på indikerer at det vokser snart. Betydelig arbeider bevegelser må du vise meg Det har vært en enorm oppsving i oppslutningen rundt fagforeningene bare de siste par årene. Mye på grunn av dette. o-INCOME-INEQUALITY-UNION-INFLUENCE-570.jpg Bevis for din påstand? Grafen sier at jo større lønnsforskjell dess mindre fagforeninger. Ifølge deg ville det motsatte skje Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Litt for negativt syn.The general outlook in Norway is close® to the Marxist views of this Chris Hedges, than the outlook in the US, thus less questions will be posed about his affirmations. I find that he has a couple of good points, but what I find curious is his borderline conspiracy theory backdrop of complete corporate control of the US government. He seems to be of the the only good government is the one where I govern opinion. Endret 11. november 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Det er lettere å tolke deg presist om du skriver norsk. Ellers, hva mener du med at ikke den amerikanske kongressen er fullstendig styrt av de mektige bank og finansselskapene? Kan du underbygge den påstanden? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 USA: "The best politicians that money can buy". Hvis et land i Afrika hadde hatt et politisk system som fungerer på samme måte som det amerikanske, så ville det ha møtt almen fordømmelse som ineffektivt, korrupt, og nepotistisk. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Det er lettere å tolke deg presist om du skriver norsk. Beklager, jeg tenkte ikke over hvilket språk jeg brukte. Min leif. Ellers, hva mener du med at ikke den amerikanske kongressen er fullstendig styrt av de mektige bank og finansselskapene? Kan du underbygge den påstanden?Nå var det ikke det jeg sa da. Det jeg påpeker er at de som hevder at den amerikanske kongressen er fullstendig styrt av de mektige bank og finansselskapene befinner seg i konspirasjonsteori-land inntil de kan legge frem bevis på sine påstander. Jeg kan like lett legge frem påstanden at de store bank of finansselskapene er fullstendig styrt av politikerne i kongressen, som den motsatte påstanden sålenge der ikke er noe behov for bevis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå