Jakoozie Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Hei! Jeg har en helt ok 40 tommer Samsung led fra 2010 jeg har holdt på i flere år nå i påvente av at nye, vesentlig bedre TVer skal komme ut og synke til en rimelig pris. Nå bor vi i en større leilighet, og skulle gjerne hatt større TV. Er nå et bra tidspunkt å kjøpe tv på? Tenker da mest i forhold til nåværende pris og kvalitet på nyere teknologier som oled og 4k og 55 tommer og oppover. Finnes det produkter som gir bang for the buck og kvalitet med slik teknologi nå, eller forventer dere at prisene fortsatt vil synke vesentlig? 4k er kanskje ikke et must siden det er lite innhold som blir produsert i denne oppløsningen. Men jeg har hørt at mange 4k-TVer oppskalerer 1080p veldig bra, slik at det likevel blir skarpere. OLED virker veldig bra, men jeg er ingen ekspert på slikt, vet ikke om forskjellen egentlig er så stor. Håper dere forstår hvor jeg vil. Endret 10. november 2015 av Jakoozie Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) http://www.tek.no/artikler/hold-pa-hatten-na-kommer-8k-opplosningen/163274 98" 8k TV koster vel sikkert 150 000-250 000 kr for de som er villig og betale. Tror særlig her, og dekoder som vil gjøre størst forskjell. Skal du sitte nærme skjermen 1-2 meter hjelper det med 4k eller 8k. Men skal du uansett 10 meter unna så er det ikke lett uansett så se pikselene. Største endring er 4k\8k tvsendinger med fiber\docsis 3.1. Tror ikke 4k vil bli særlig billigere, tror noe prisreduksjon om 1-3 år. Problemet er som du sier, lite behov, med mindre man har digitalkamera man vil vise bilder fra ferien, da burde: 43" Ultra HD LED-TV med WebOS 2.0 Smart-TV LG 43UF640V fungert supert til, og lett film i 4k. Endret 10. november 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Vent til Black Friday, garantert noen gode TV-tilbud da Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Det man også kan diskuteres, hva er vitsen med 4k TV hvis man kun får inn 720P Tvkanaler? De ferreste tv kanalene er 1080i Ser f.eks på tvnorge ofte muligens ikke kan kalles HD en gang. Man kan like gjerne kjøpe TV\skjerm med hdmi v2 og displayport: Philips 40" 4K LED BDM4065UC/00 3840x2160 UHD-VA, 3ms, 50m:1, Speakers, VGA/HDMI/mDP/DP Da man uansett må ha dekoder hvis man i fremtiden skal spille av 4k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå