Gå til innhold

Fikse feil i Windows ISO fil?

rofl2

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å reparere en Windows ISO fil. Det er XPSp3, men kunne like godt ha vært noe annet, problemet er sikkert det samme.

Feilen ligger  i mappen i386\DRIVER.CAB.  Det er et mindre antall filer kaputt, lesefeil. Så har jeg andre CD'er med intakt DRIVER.CAB, men de er enten rent engelsk eller flerspråklige, men jeg vil gjerne ha den norske jeg egentlig har.

Jeg har forsøkt mpe med 7zip og kan se filene og kopiere dem ut fra en mappe, men får ikke  lagt dem til den tislvarende mappen i et annet 7zip vindu.

Det hadde jo vært herlig å kunne dra og slippe filen ned der jeg vil ha den, men det lar seg altså ikke gjøre.

Finnes det noe måte å omgå dette problemet på?

Jeg mener å ha byttet ut en DRIVER.CAB fil tidligere, men nå står jeg bom fast.

Problemet ligger vel i måtem filene er lagret med. Helt enkel, binær lagring er jo veldig grei, alle filer er jo i bunnen bare en binær streng.

En gang i tiden kunne jeg bruke MSDOS debugger eller et program jeg hadde laget til å manipulere slikt, men det var dengang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon av XP er dette?
Jeg sitter på litt forskjellige ISO filer, og kunne nok muligens lasta opp drier.cab for deg, om noen av mine skulle passe deg ;)
Ellers har jeg aldri prøvd å endre på .cab filer.. Så litt usikker på hva som trengs da.. Men regner med at du pakket ut ISO fila før du prøvde å endre noe som helst??

Lenke til kommentar

sånn jeg forstår det så har du en korrupt Windows XP SP3 ISO fil, er det ikke like greit å bare laste ned en ny? WinXP Sp3 (NO) ISO

Den linken der er vel kun selve SP3 tror jeg.. ihvertfall med tanke på at den bare er litt over 300mb.. mens mine fulle ISO filer som inkluderer SP3 er på over 500mb.. muligens litt større enn det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...