teslatispe Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hei! vi har en spørreundersøkelse til en eksamensoppgave på Handelshøyskolen BI i kurset metode og markedsinnsikt Undersøkelsen omhandler hvilken bil man helst ville valgt osv og tar maks 3 minutter! På forhånd takk https://bino.qualtrics.com/jfe/form/SV_6ljY3J6wFdPHfb7 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hvorfor oppgis det ikke innledningsvis i undersøkelsen hvem som er databehandlingsansvarlig? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 ...fordi den er anonym? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Man bør uansett for å virke seriøs si hvem som er databehandlingsansvarlig. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Skal man virke seriøs bør undersøkelsen være en smule bedre også. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Tre av de mulige avkryssingene er likegyldig. lite viktig og uviktig. Om prisen, f. eks., er uviktig eller likegyldig, må jo komme ut på ett. Forskjellen på om prisen er uviktig eller lite viktig, er i beste fall hårfin. Denne undersøkelsen står til stryk, etter min mening. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Man bør uansett for å virke seriøs si hvem som er databehandlingsansvarlig. Dette er en skoleoppgave så de er jo helt åpenbart i læringsfasen. Tror ikke de er ekstremt opptatt av å fremstå som seriøse heller. De ønsker nok bare et visst antall respondenter slik at de får fullført oppgaven sin. Hadde det vært Tesla selv som sto bak undersøkelsen kunne jeg forstått kritikken din, men dette er unødig flisespikking. 5 Lenke til kommentar
CYA Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Man bør uansett for å virke seriøs si hvem som er databehandlingsansvarlig. Dette er en skoleoppgave så de er jo helt åpenbart i læringsfasen. Tror ikke de er ekstremt opptatt av å fremstå som seriøse heller. De ønsker nok bare et visst antall respondenter slik at de får fullført oppgaven sin. Hadde det vært Tesla selv som sto bak undersøkelsen kunne jeg forstått kritikken din, men dette er unødig flisespikking. +1. Mye groms som dukker opp i tråder som dette. Generelt tips til skoleungdommen; Lag en symmetrisk likert-skala Utform spørsmålsstillingen på påstandsnivå. Da blir det mer naturlig å ta stilling til svaralternativene som anvendes i skalaen. Eksempel; "Pris er viktig for meg ved valg av ny bil" => "Veldig uenig" / "uenig" / "Vet ikke" / "Enig" / "Veldig enig". Da legger du opp til en skala som graderer påstanden din. Mye mer effektivt enn fremgangsmåten dere dessverre benytter i spørreundersøkelsen deres. Påliteligheten til undersøkelsen blir desto høyere. Endret 10. november 2015 av CYA 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå