Pallantir Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 11 er lenger ned enn jeg vil gå. Det som er j... synd er at Elkjip ikke har tatt inn 12.5" utgaven. Og jeg pleier å ha problemer med å få på meg hansker i størrelse 10, så jeg har nok forholdsvis svære grabber. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Det blir nok 12,5" på meg også, neste gang jeg kjøper. Det var byggekvaliteten jeg var mest interessert i å sjekke. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Har du sett på Lenovo Yoga 3 Pro? En del dyrere enn budsjett, da.. http://www.prisjakt.no/product.php?p=2964903 Omtale: https://www.youtube.com/watch?v=9F1k53y4Rf8 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Utakt, den ble både i dyreste og tyngste laget, den kan vel ikke skilles. Jeg vurderer derimot den som eksamensgave til yngstebarnet, som er russ. Det trengs jo noe skikkelig som student-pc, den fislete dusinvaren som er pc-en deres på videregående, er ikke mye å samle på. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Tja, Yoga'en veier bare 1,19. Det er mindre enn flere av de andre forslagene i tråden. Men ser den er over budsjettet du har satt på 5-6000. Skulle bare nevne det, siden du har sett på dyrere forslag tidligere. God jakt! Det skal ikke være lett. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Men den kan ikke ta av skjermen, som alle de andre her har kunnet. Dermed er det den vekta som blir som nettbrett også, og det er den tyngste til nå. Men nå har jeg booket inn en tur innom Expert i Halden i morgen, de skal ha Asus T300 Chi inne. Så da får vi se. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Ble det Asus på deg? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Jepp. Litt sen retur med ca. 40 brett brus, fire brett øl, 15 pakker spare ribs, noe annet kjøtt, godteri og en Asus T300 Chi. Men jeg må få testet den ordentlig før jeg sier hva jeg syns om den, så det kommer en av de første dagene. 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Ja, her skal det tydeligvis testes Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Ikke like ille som en annen fyr jeg så på Nordbysenteret i går. Jeg måtte spørre om han skulle ha WoW-maraton. Han hadde rundt 20 brett med Monster energidrikk! Foreløpig uttalelse om denne Asus-greia: Den kan virke som det jeg egentlig ønsket meg da jeg først kjøpte et nettbrett. Men det er bare førsteinntrykket, vi får se i kveld, jeg skal teste grundig under Norge-Ungarn. 1 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Og i løpet av den kampen der brukte jeg enda mer penger... Like greit å bite i det sure eplet når resultatet blir så surt! Jeg bestilte fra NetOnNet modellen over, fh065h, til ca. 10 000 kroner. Jeg bør få den på mandag eller tirsdag, antar jeg. Den har hakket skarpere prosessor (M-5Y71) og 8 gig minne. Årsaken er at denne greia var så fordømt nær å kunne brukes som en ekte jobbmaskin ute på reiser, men manglet et ørlite hakk i ytelsene. Jeg vurderte faktisk et øyeblikk å slenge inn enda 2500 kroner da for å få den med SSD på 256 gig, men heldigvis oppdaget jeg at den har en microSD-plass. Og 128 gig microSD får man jo nå for rundt 500 kroner. Jeg husker da jeg kjøpte 512 megabyte miniSD for godt over tusenlappen! Men det blir omtrent som å mimre om den første pc-en. Det var denne: Den kom med to diskettstasjoner på hele 1,44 mb hver. Jeg hadde så lyst på en 20 megabyte harddisk til den, men jeg fikk aldri spart sammen de 8000 kronene den ville koste! Jeg tipper at jeg om 3-4 år kan få en maskin jeg faktisk kan bruke som både nettbrett og ekte jobbmaskin. Foreløpig mangler det en del på prosessorkraften og mye på lagringen (jeg har og trenger 3 terrabyte i den mobile arbeidsstasjonen min fra Dell), men det kommer nok. Endret 13. november 2015 av Pallantir Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Den kom med to diskettstasjoner på hele 1,44 mb hver. Jeg hadde så lyst på en 20 megabyte harddisk til den, men jeg fikk aldri spart sammen de 8000 kronene den ville koste! Jeg importerte 20mb hardcard fra Tyskland i 1986 til kr 4500. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 Fordømte soss og riking! Jeg er litt nervøs for modellen over, siden den har den idiotiske oppløsningen 2560x1440. Jeg håper jeg kan justere skriften så jeg ser noe uten forstørrelsesglass... Surfacen lokker litt, men det er ennå et stykke igjen til den er brukbar som eneste pc. For meg er en perfekt pc noe jeg kan jobbe med når den er satt i en docking og koblet til to eksterne skjermer, tastatur, mus, forsterker osv. Det kan en Surface helt greit (opptil fire skjermer, etter det jeg har lest). Men Surfacen faller igjennom på et annet område, for hvis jeg må jobbe noen dager uten å være koblet til noe annet, blir skjerrmen for liten. Og som nettbrett til å lese avisene på senga (som Asusen funket ypperlig til!) er den for tung og klumpete. Det ideelle dingsen for meg er vel sånn: En mobiltelefon med ytelser tilsvarende en 5 år gammel i7 (det er vel ikke så mange årene unna) som kan settes inn i enten en docking for å funke med skjermer og sånt, eller i en skjerm på 12-13" som ikke veier mer en Asusen. Skal vi tippe 2018? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Fordømte soss og riking! Det var i den tiden jeg var ung, dum og pen. Nå har jeg bare dårlig (gang)syn Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 (endret) F... Nå begynner jeg virkelig å vakle her! Det er jo det typiske. Begynner å se på noe rimelig og ender opp med noe rådyrt... Lurer på hvordan den greia er å bruke som nettbrett. Jeg må vel innom Elkjip på fredag for å se på den. Eller kanskje bare kjøpe den og se om jeg vil returnere den eller den raskere versjonen av Asusen. Valgets kvaler... Det viktigste blir om den funker greit som nettbrett på senga, så jeg kan lese nettaviser uten at fruen blir forstyrret av viftestøy, og uten at jeg får krampe av vekta! Jeg vet ikke om det er mye praktisk forskjell der. Endret 17. november 2015 av Pallantir Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 Hmmm... Jeg liker at Surface er 2:3 istedenfor 16:9. 16:9 blir litt i smaleste laget når den holdes på høykant, som nettbrett for å lese nettaviser. Det er dumt at Elkjip er utsolgt for dekselet, som følger med på kjøpet. Og det kommer ikke inn før den 27. november! Jeg får ringe dem i morgen og høre om jeg får selve brettet før, og at tastaturdekselet blir ettersendt. Eller om de vil sende alt sammen. Jeg tipper det siste, så da blir det NM i venting mens jeg får testet Asusen grundig. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 18. november 2015 Forfatter Del Skrevet 18. november 2015 Da har jeg bestilt Surface 4, den muntre fyren på Elkjip (det må være slitsomt å skulle være så munter hele dagen på jobb...jeg tror jeg hadde blitt morderisk av det!) kunne fortelle meg at de sender brettet med en gang (altså i dag, så vidt jeg forsto), og så kom tastaturet etter. Ellers har jeg fått den raskere utgaven av Asus Transformer Book T300 Chi i dag, og den har ingen som helst problemer med de jobbgreiene som prosessoren under ikke fikk til (en spesiell form for videocapture fra et program med Bandicam, der den første hadde 2-3 drop frames per sekund, og i løpet av et par timer blir det ganske mye). Så da må jo iallfall en i5-6300U, som sitter i Surfacen, klare det helt greit. Spørsmålet blir bare hva jeg liker best å bruke som nettbrett. Jeg kom til å tenke på noe, i tillegg til det: En 3:2-skjerm på høykant (ikke 2:3...) kan fungere bedre til den opprinnelige bruksområdet, å lese tegneserier, enn en 16:9-skjerm på høykant. Jeg satte en skjerm til 720x480 og satte den på høykant, og det ble mye mindre svarte striper oppe og nede på Lucky Luke-skanningene mine. Så nå håper jeg bare Elkjøp får ræva i gir med frakten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå