Gå til innhold

Asus P9X79 Pro bios 4801 minneproblemer

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, har noen greie på sokkel 2011 hvis man blander ulike minnebrikker så hender det at brikkene ikke lar seg starte maskinen eller brikkene ikke vises.

Problemet mitt er jeg har 28 GB ram i maskinen men finner det kun på cpu-x i windows og bios får jeg bare 20 GB også i windows.

Så vet ikke om det er kjent problem på sokkel 2011 ved ulike brikker.

Har bestilt flere 4 GB brikker av samme levrandør, så får se, det som var rart når jeg byttet noen brikker fra 2 til 4 GB gikk jeg fra 24 til 20 GB ram.

Ikke det er noe stort problem, men vil bare høre med dere som dere har erfaringer om det kan være cpu kanalen eller rambrikkene som er problemet.

Maskinen er stabil med prime 95 selv ved mye minnebruk. Så kan være sokkel 2011 er litt kresen på like brikker, sokkel 1366 er ikke like kresen?

Vil kjøpe nok ram siden DDR3 vil nok bli dyrere om noen år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noen sjeldne ganger dette er et "problem", det er pga hovedkortet. De aller fleste ganger så går det fint å mikse. Er det forskjellige hastigheter? Hvor mange forskjellige brikker har du? Hvilket merke er RAM'en?

Det som skjer når man har forskjellige brikker er at alt klokkes ned til å matche den treigeste brikken. Er ikke noe utbredt problem på 2011 eller andre sokkler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...