Gjest Slettet+0987123 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Månellyst.... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Ja, han ser jo full og god ut der oppe i himmelen enda så liten han fremstår. Kanskje skulle jeg brukt hun istedenfor han for månen kalles jo også fru Luna jfr. Agnar Mykles roman Lasso rundt fru Luna" som er forløperen til "Sangen om den røde rubin" som ganske tullete havnet i rettsvesenet. Hva kompen angår her så dominerer vel furua kanskje litt vel mye. Ellers er det vel OK selv om dette er langt fra dine beste bilder. Men vi fotografer må vel også ha lov til noen som bare er for å fylle ut slik sang- og musikkartistene gjør på sine album. Roar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Månen fikk hard konkurranse med alle lysene rundt omkring og også det store treet. Skulle du hatt et bedre bilde, rent teknisk så måtte du nok finne fram go'kameraet Ser du hadde 49s lukkertid, det er nå ei god stund det, driver du å tester hva kameraet er god for? Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Dette ble liksom litt upresist både motivmessig og når det gjelder komposisjon. Helt greit bilde, men ikke helt i mål. Teknisk kunne du kanskje fått det noe bedre ved å bruke mye større blender og kortere tid? Med 8,8mm brennvidde er det vel unødvendig å blende ned til f:11 for dybdeskarphetens skyld og du er på en så liten blender at diffraksjonsuskarphet blir synlig med liten sensor og høy pixeltetthet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Takker for hyggelige , positive og konstruktive tilbakemeldinger -- Roar , Helene og Lassern !!! Dette er egentlig et eksperiment med den siste oppgraderingen av fjernkontrollsappen som kan styre kameraet fra mobiltelefonen. Nå kan jeg også bruke bulb (a7,rx100 Mk4) og seriebildeinnstillingen (rx100 Mk4) via mobilen. Grunnen til at jeg brukte lang lukkertid ,liten blender og lav ISO ,var å teste ut langtidseksponering . Tidligere var den begrenset til 30 sek via mobilen. Skjønner poenget med større lukker og kortere tid . Og 8.8mm er i dette kameraet tilsvarer 24mm i fullformat. Kameraet ble kjøpt til feriebruk hovedsakelig , det er ikke alltid en ønsker å drasse på masse utstyr . I tillegg har det en del finesser som er nyttige: Mulighet for elektronisk lukker opp til 1/32000 sek. Seriebilder opp til 16 bps . Slow mo video med billedfrekvens 250/500/1000 bps. 4K video. Elektronisk lukker er en stor fordel når en lager timelapse , da en unngår slitasje på lukkeren . Og en liten tilleggsopplysning , månen var knapt halvfull men ble vel slik pga den lange lukkertiden . Det er nok et stykke unna fullformatene , men snart kommer RX1r II med mange av finessene som er i RX100 IV . Så får jeg håpe på en gavmild julenisse. Mvh Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg