Lami Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) Hei, Sliter litt med å få åpnet en port. Har en ASUS RT-AC66U ruter og Windows PC. Dette har jeg prøvd: Skrudd av og på routeren etter åpnet port. Lagt til porten i Windows brannmur slik at den ikke blokkeres der. Har og skrudd av brannmuren og alt annet av antivirusprogramvare. Skrudd av og på PCen Har og prøvd andre portsjekk-sider, fortsatt lukket. Det har jeg prøvd. Jeg fatter ikke hva som er problemet. Jeg har brukt denne porten før (mnder siden) og nå er den plutselig stengt. Håper noen kan hjelpe Takk! Endret 9. november 2015 av Lami Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Hva slags annet utstyr har du fra leverandør? Svært mange leverandører har egne routermodem (dvs. at du da har 2 routere, og må portforwarde begge). Ofte er da det enkleste å sette routermodemet i bridge-modus. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 PC har statisk IP? Tjenesten kjører nå det testes? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 Hva slags annet utstyr har du fra leverandør? Svært mange leverandører har egne routermodem (dvs. at du da har 2 routere, og må portforwarde begge). Ofte er da det enkleste å sette routermodemet i bridge-modus. Mener det er et modem til fiberet som står nede, som går derfra til routeren. Men hvordan kommer jeg inn på den? PC har statisk IP ja. Programmet kjøres når jeg tester for port. Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hvilken leverandør av fiber har du? Altibox har feks. innebygd routerfunksjonalitet i modemet, og da hjelper det ikke å bare åpne porten i din egen router. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. november 2015 Forfatter Del Skrevet 11. november 2015 Bruker BoFiber. Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Klarer ikke å finne noe på hjemmesidene deres om hva, slags utstyr de leverer, bortsett fra at de leverer en "hjemmesentral". Tipper denne har routerfunksjonalitet og at du dermed har "router på router", og da hjelper det som sagt ikke å sette opp portviderekobling på denne. Kontakt Bofiber og hør om de kan sette hjemmesentralen i bridge-modus... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå