seppo- Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Hei, jeg har ingen erfaring med Fallout serien, men tenkte å kjøpe meg det 4. i serien etter all hypen. Så har jeg et lite praktisk spørsmål.... Jeg er i utgangspunktet en PC (CS) gamer hvor jeg bestemt ikke spiller skytespill på konsoll. Jeg kjøpte for eksempel aldri Destiny fordi de trakk PC versjonen, selv om jeg i utgangspunktet var kjempe interessert i det. I kontrast foretrekker jeg å spille adventure/story og sports spill på konsoll. The Witcher 3 har jeg på både PC og PS4, men velger å spille det på PS4 på grunn av det er et spill som kan slappes av til i sofaen. Det krever ingen presisjon av type man får med mus/tastatur. Mass Effect serien derimot, som er sterkt story-drevet har mye mer intens combat hvor jeg ikke likte å spille på konsoll, men fullførte flere ganger på PC da combat er mer intenst og krever mer presisjon. Mitt spørsmål er, utifra streams og filmklipp jeg har sett, så er Fallout 4 en mellomting mellom first person og et survival-story spill. Hvor mye av typiske fallout spill går til combat hvor jeg må sikte og skyte vs. et adventure/story spill hvor det er utforskning som er i fokus? Ville dere anbefalt PC eller PS4 med tanke på disse preferansene? Er det nok combat til at jeg vil "trenge" mus-tastatur kombinasjonen for å føle kontroll eller kan jeg ligge i sofaen og kosespille meg igjennom?Ikke tenkt på PC specs - PCen min er overkill. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Tenkt noe på modding av spillet etterhvert? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Fallout 3 - 4 er kosespill i sofaen, ikke lagt stor vekt på skytedelen av spillet. modding kan også gjøres på konsoll, ihvertfall Xbone, usikker med PS4 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Var jo ganske mye combat i 3'ern. Var veldig utfordrene til tider, men har jo mye med hvordan du selv velger å spille. Om du alltid sørger for å ligge godt over i level de du slåss mot så blir det nok mer et "kosespill" som ikke krever særlig. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Er en del slossing i Fallout 4, men det er ikke et spill der du trenger raske reaksjoner i kamp. For det første går det mye i stats, så selv om du plaffer løs mot en fiende, er det slettes ikke sikkert du treffer hver gang. Bedre stats gir bare bedre sjanse til å treffe. For det andre har vi VATS, et system der du kan slå på saktefilm og sikte på bestemte kroppsdeler. Hvis en fiende kommer for nær eller du blir angrepet, er det bare å skru på VATS med en tast, og ta deg god tid til å sikte deg inn på en fiende. Du ser lett hvor stor sjanse du har på å treffe her. Det egentlige spørsmålet er vel mods. Hvis du vil ha mods, må du nok ha spillet på PC eller XBone. Selv har jeg det på XBone fordi det lar meg slappe av i sofaen med en gamepad, uten å tenke på å oppgradere PCen og alt det tullet der. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Du har mye større valgfrihet med PC. Spesielt til modding. Nå kommer det vel mods til Xbox også, men jeg kan fort se for meg at dette blir "sensurert". (Altså visse ting blir tatt bort pga av copyright og seksuell natur). Det er ikke Hardcore-skyting i dette spillet, så går nok fint å spille med kontroll. Om du vil spille i sofaen, så er det ikke verre enn å stream'e spille via Steam. Fungerer fint. Samt PC-spillet er vel billigere. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Ellers vil jeg vel tro at ytelsen og utseendet er bedre på PC som vanlig? Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 kjøp deg NVIDIA Shield, så kan du streame STEAM spill rett til TV'n. best of 2 worlds! Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Ellers vil jeg vel tro at ytelsen og utseendet er bedre på PC som vanlig? Som vanlig er bildet bedre hvis du setter bilder fra de forskjellige versjonene side om side og studerer dem nøye, men som vanlig er det ikke merkbart hvis du bare har et bilde å forholde deg til. Ytelsen på XBone har jeg heller ingenting å klage over. Endret 10. november 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Espp Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Kjøp det til PC! Halve spillet for meg er å springe rundt å drepe dyr, personer og skapninger. I tillegg vil du få bedre flyt, bedre grafikk og et enormt mod-nettverk med tiden! Billigere er der også. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg gikk for PC utgaven selv. Har spilt tidligere Fallout spill på PC også tror jeg at jeg klikker om jeg skal snipe eller lignende med ps sticken. Er forøvrig helt enig med deg ts, FPS (og RTS/Moba for min del) er forbeholdt PC, Adv/story og sport spill er forbeholdt konsoll og en sweet sofakrok Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) La det være sagt at det er LANGT lettere å sikte i Fallout 4 på konsoll en de forrige to spillene. Det er mulig å bevege siktet både sent og fort uten problemer. I Fallout 3 og New Vegas så var det nærmest umulig å gjøre veldig små justeringer. Men satt nesten å knipset stikken når man trengte høy presisjon. Det er ikke tilfelle lengre. Endret 10. november 2015 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Ellers vil jeg vel tro at ytelsen og utseendet er bedre på PC som vanlig? Som vanlig er bildet bedre hvis du setter bilder fra de forskjellige versjonene side om side og studerer dem nøye, men som vanlig er det ikke merkbart hvis du bare har et bilde å forholde deg til. Ytelsen på XBone har jeg heller ingenting å klage over. Mente Xbone/ps4 var cappet på 60fps? Kan ofte være litt vanskelig å se forskjell på grafisk kvalitet når ting er i bevegelse og så lenge ikke forskjellen er en enorm, som du sier, men fps er noe man merker veldig stor forskjell på. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Auda!! Da burde vel valget være klart: Eurogamer har testet ytelsen i spillet på PlayStation 4 og Xbox One, som viste at begge plattformene lå på 1080p og 30 bilder per sekunder – med visse variable resultater. Begge konsollene har også problemer med å opprettholde bildefrekvensen, men verst er det på Xbox One, som har noe Eurogamer beskriver som «makro-hakking» som er relatert til spillets bakgrunnsstrømmingsteknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå